tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۲۳۴۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۲
رئیس کمیسیون خدمات فنی، مهندسی، نفت و گاز اتاق بازرگانی اهواز
حل مشكلات و تنگناهای اقتصادی امروز کشور نیاز به الگوها و راه حل های جدید و متفاوتی دارد.

هماپرس:

رئیس کمیسیون خدمات فنی، مهندسی، نفت و گاز اتاق بازرگانی اهواز گفت: بی تردید تلفیق دانش با مهارت و خلاقیت برای جوانان این مرز و بوم، زمینه ساز اشتغال مولد و پایدار توام با کار آفرینی، تاثیرمهمی در رشد و توسعه اقتصادی و توانمند سازی منابع انسانی دارد.

مهدی رحیمی در گفتگو با واحد خبر روابط عمومی اتاق بازرگانی اهواز با اشاره به شرایط اقتصادی، صنعتی، اجتماعی و فرهنگی امروز كشور، اظهارداشت: باید توجه داشت که حل مشكلات و تنگناهای اقتصادی امروز کشور نیاز به الگوها و راه حل های جدید و متفاوتی دارد.

وی تصریح کرد: تركیب جمعیتی جوان كشور، ضرورت ایجاد فرصتهای شغلی و نیز نوسان بهای نفت سه عامل عمده ای هستند كه موجب می شوند سیاستگزاران و تصمیم سازان كلان كشور به منبع درآمد سهل الوصول دیگری به جز نفت بیندیشند و بی شك آن منبع جز ابتكار، خلاقیت و نوآوری چیز دیگری نیست.
عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی اهواز با تاکید بر اینکه اكنون در عرصه جهانی، افراد خلاق، نوآور و مبتكر به عنوان كارآفرینان منشا تحولات بزرگی در زمینه‌های صنعتی، تولیدی و خدماتی شده اند، افزود: بر همین اساس باید از آنها به عنوان قهرمانان ملی یاد می شود.
وی حرکت چرخهای توسعه اقتصادی را در گرو توسعه كارآفرینی عنوان کرد و افزود: در اهمیت كارآفرینی همین بس كه طی بیست سال (1980 - 1960) در یكی از كشورهای جهان سوم (هند) تنها 500 موسسه كارآفرینی شروع به كار كرده‌اند و حتی بسیاری از شركتهای بزرگ جهان برای حل مشكلات خود به كارآفرینان روی آورده‌اند.

هفت روز جهانی برای کسب مهارت کارآفرینی و کسب و کار

رحیمی به ابعاد کارآفرینی در کشورهای جهان اشاره کرد و گفت: در سراسر دنیا 7 روز از سال به صورت فشرده به کسب مهارت و دانش کارآفرینی و کسب و کار می پردازند.
وی اضافه کرد: هفته سوم نوامبر ۱۸-۲۴ را هفته جهانی کارآفرینی می نامند که در این مدت بیش از ۳۵ هزار رویداد در 170 کشور جهان برگزار می گردد.
رئیس کمیسیون خدمات فنی، مهندسی، نفت و گاز اتاق بازرگانی اهواز این رویداد را به عنوان بزرگترین رویداد هماهنگ برای ترویج و ترفیع کارآفرینی در جهان دانست و گفت: هفته جهانی کارآفرینی هم‌کاری میان کارآفرینان، سرمایه گذاران، سیاستگذاران، پژوهشگران و رهبران جامعه را از طریق پلت فرم‌های مجازی و رویداده‌ای زنده متعدد و با میزبانی رویداده‌ای مختلف در سراسر جهان، افزایش می‌دهد.
به گفته رحیمی ، در این رویداد با هدف کمک به کارآفرینان بالقوه برای ورود به عرصه کارآفرینی، از طریق تشویق افراد تلاش می‌شود تا نسل جدیدی از ( نسل بعدی) کارآفرینان به راه‌اندازی کسب و کار فکر نموده و کسب و کار شخصی خود را آغاز کنند.
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اهواز با تاکید بر اینکه امروزه نیروی انسانی به عنوان یك منبع نامحدود و محور هر نوع توسعه مطرح است، ادامه داد: در این بین كارآفرینان به طورخاص دارای نقشی موثرتر در فرآیند توسعه اقتصادی‌اند.
وی یادآور شد: تحقیقات نشان داده كه بین رشد اقتصادی و تعداد كارآفرینان در یك كشور همبستگی مثبت وجود دارد؛ زیرا كشوری كه دارای تعداد زیادی كارآفرین باشد از محركهای تجاری و اقتصادی قویتری برخوردار است.

300 سال قدمت کلمه کارآفرینی

این فعال اقتصادی استان خوزستان در بخش دیگری از این گفتگو به قدمت 300 ساله کلمه کارآفرین اشاره کرد و افزود: نخستین گروهی که واژه‌ی کارآفرین و مفهوم کارآفرینی را مورد توجه قرار دادند، اقتصاددان‌ها بودند.
رحیمی در تعریف رایج کارآفرینی، عنوان کرد: «کارآفرینی یک فرایند است که طی آن افراد، فرصت‌هایی را که می‌بینند، بی‌توجه به منابعی که در حال حاضر در اختیار دارند، تعقیب می‌کنند تا بتوانند از کالاها و خدماتی که آینده خلق خواهد شد، بهره ببرند.»
او تصریح کرد: با وجودی که کلمه کارآفرین و مفهوم کارآفرینی ساده و قابل درک به نظر می‌رسد، اما تعریف دقیقی از کارآفرین و کارآفرینی که مورد اتفاق نظر همگان باشد وجود ندارد. تعاریف کارآفرینی فراوانند و هر یک، بر جنبه‌ای از فرایند کارآفرینی و ویژگی های فرد کارآفرین تأکید کرده‌اند.
عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی اهواز در خصوص صفت های تمایز کننده یک کارآفرین ، اظهارداشت: از نظر من صفت هایی که به یک کار آفرین می‌توان نسبت داد و باعث تمایز وی از سایرین می‌شود عبارتند از: خلاقیت، پیشرو بودن، آینده نگاری (ساختن آینده) ،آینده نگری (پیش بینی آینده)،جرات ریسک کردن ارزش آفرینی ، ایجاد اشتغال و در نهایت خلق ثروت است.
رحیمی توضیح داد: اما کارآفرینی مستلزم جستجوی مستمر برای یافتن ایده‌های تازه است. اساساً لازمه بقای کارآفرین، ارزیابی مستمر روندها و اقدامات فعلی با هدف بهینه‌سازی و استفاده از سیستم‌های نوینی است که باعث پیشبرد هرچه بهتر اهداف کسب‌وکار می‌شوند. به‌عبارت‌دیگر، کارآفرینی نیازمند تلاش مستمر در جهت بهبود و بهینه‌سازی است و این تلاش بدون خلاقیت و نوآوری ره به‌جایی نخواهد برد .
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اهواز یکی از بزرگ‌ترین مزایای کارآفرینی، پتانسیل بالای آن برای شناسایی و تقویت توانمندی‌های مدیریتی کارآفرین دانست و گفت: کارآفرین در طول فرآیند کارآفرینی یک مشکل را بررسی و راهکارهای مختلفی برای حل آن پیدا می‌کند؛ سپس گزینه‌های مختلف را از نظر هزینه و بازده بررسی می‌کند و در نهایت بهترین گزینه را انتخاب می‌کند؛ در ادامه نیز به‌طور مستمر درگیر برنامه‌ریزی و تصمیمات آنی خواهد بود.
وی تاکید کرد: این فرآیند می‌تواند بهترین تمرین برای تقویت مهارت‌های مختلف کارآفرین، ازجمله مهارت‌های تصمیم‌گیری و تصمیم سازی وی باشد. همین مهارت‌ها و توانمندی‌های مدیریتی در نهایت عامل خلق فناوری‌ها و محصولات جدیدی خواهد بود که جایگزین فناوری‌ها و محصولات قدیمی شده و عملکرد بهتری را هم برای کسب‌وکار و هم برای جامعه رقم می‌زنند.
رحیمی با بیان اینکه بسیاری از مردم با این تصور لذت‌بخش که خودشان رئیس خودشان خواهند بود رؤیای کارآفرینی را در سر می‌پرورانند، عنوان کرد: اما باید توجه داشت که یک شغل معمولی فقط به یک رئیس حساب پس می‌دهید؛ اما به‌عنوان کارآفرین باید همیشه پاسخگوی سرمایه‌گذاران، شرکا و از همه مهم‌تر، مشتریان باشید.
وی یادآور شد: اساساً حقیقت این است که کار کردن برای دیگران از کار کردن برای خودتان آسان‌تر است؛ چراکه به‌عنوان یک کارآفرین و مدیر کسب‌وکار، ذهنتان در همه حال درگیر مسئولیت خطیری خواهد بود که برعهده‌گرفته‌اید.
رئیس کمیسیون خدمات فنی، مهندسی، نفت و گاز اتاق بازرگانی اهواز کارآفرینی را به‌عنوان یک فرآیند مملو از ریسک که بر ابتکار، توانمندی و علاقه کارآفرین تکیه دارد که باعث رشد کارآفرین و جامعه می‌شود، عنوان کرد و افزود: طبیعتاً با توجه به ریسکی که ذاتاً با کارآفرینی همراه است با قدم گذاشتن در این مسیر نباید انتظار داشته باشید که همه‌چیز به خوبی و به بهترین شکل ممکن به‌پیش برود.
عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی اهواز در توصیه به علاقمندان کارآفرینی، بیان داشت: با مطالعه و کسب آگاهی بیشتر، در کنار علاقه و ایمانی که به کار خود دارید، در نهایت می‌توانید میوه زحمات خود را بچشید. به‌علاوه، حتی در صورت شکست یک درس تازه خواهید گرفت که از آن می‌توانید برای ساختن پلی به سمت پیروزی بهره‌برداری کنید.

tl_sar نظر بینندگان
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
یوسف مجدم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
0
0
سلام ودرود
به مهندس خلاق و آینده نگر
از خداوند متعال آروزی موفقیت درهرزمینه که باشید
نام:
ایمیل:
* نظر: