tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۲۳۲۰
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۶
سخنگوی وزارت کشور گفت: اطلاعات داوطلبان به چهار مرجع اعم از قوه قضاییه، وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی و ثبت احوال منتقل خواهد شد.

هماپرس؛

به گزارش افکارنیوز،  سید اسماعیل موسوی سخنگوی ستاد انتخابات درباره نحوه انتقال مدارک ثبت‌نامی داوطلبان از سایر حوزه‌های انتخابیه به وزارت کشور گفت: از روز یکشنبه ۱۰ آذر ثبت نام داوطلبان آغاز خواهد شد؛ در صورت نهایی شدن ثبت نام هر کدام از داوطلبان، اطلاعات آن‌ها به صورت سیستمی به چهار مرجع اعم از قوه قضاییه ، وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی و ثبت احوال منتقل خواهد شد.

 او ادامه داد: این چهار مرجع ظرف مدت ۵ روز پاسخ خود را به وزارت کشور ارسال خواهند کرد، وزارت کشور نیز پاسخ‌های دریافتی از ۴ مرجع را به هیئت اجرایی ابلاغ می‌کند؛ افزون بر این هیئت‌های اجرایی تعیین صلاحیت داوطلبان را انجام می‌دهند.

سخنگوی ستاد انتخابات اظهار کرد: در کنار فرمانداری‌های مراکز حوزه‌های انتخابیه، ستاد ثبت نام در وزارت کشور تشکیل شده و داوطلبان با مراجعه به این ستاد می‌توانند ثبت نام خود را انجام دهند.

موسوی تصریح کرد: در خارج از کشور هم، طبق قانون، وزارت کشور مکلف است تا تمام امکانات و تجهیزات را برای داوطلبانی که در خارج از کشور هستند، فراهم کند تا در حوزه انتخابیه ثبت نام خود را انجام دهند. برای این کار جلساتی با وزارت خارجه برگزار و تمهیداتی اندیشیده شده است.

او افزود: فعلاً ارسال سیستمی پرسشنامه داوطلبی افراد حاضر در خارج از کشور وجود ندارد، اما بستری را وزارت خارجه فراهم کرده تا مدارک و پرسشنامه داوطلبان را تحویل و دستی در اختیار ستاد انتخابات کشور قرار می‌دهند؛ در مرحله بعد، وزارت کشور اطلاعات افراد را وارد سامانه می‌کند.

موسوی تاکید کرد: فرآیند رسیدگی به صلاحیت این افراد هم مانند مابقی داوطلبان که در کشور ثبت نام کردند، در هیئت‌های اجرایی و هیئت‌های نظارت انجام خواهد شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: