tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۲۲۹۰
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۶
در خلال سوال عضو شورا از شهردار اهواز
عضو شورای شهر اهواز با اشاره به سوالات خود از شهردار گفت: شهردار اهواز عنوان کرده افتخار وی این است که اهل منطقه یوسفی است که در واقع منطقه‌ای نسبتا ضعیف است و در منزلی با متراژ کم زندگی کرده است؛ اکنون چه ضرورتی دارد که منزل و دفتر کار خود را تغییر دهد؟
هماپرس؛
 به گزارش ایسنا:محمدجعفر فلسفی روز گذشته، پنجم آذرماه در نود و نهمین جلسه شورای شهر اهواز که با موضوع پاسخ شهردار به سؤالات عضو شورا برگزار شد، اظهار کرد: طرح سوال الزاما به معنی استیضاح نیست و قرار نیست هر زمانی که تعداد اعضای شورا در سوال به ۹ نفر رسید، طرح استیضاح شود. هر زمان که طرح سوال از شهردار انجام می‌شود، مورد سوال قرار می‌گیریم که آیا وی را استیضاح می‌کنیم یا خیر، که باید این ایراد برطرف شود.
وی افزود: شاید تا پایان سال تعداد اعضای شورا در یک موضوع به ۹ نفر نرسد؛ یعنی اعضای شورا حق طرح سوال ندارند؟
به گزارش ایسنا، فلسفی بیان کرد: همه چیز به پاسخ شهردار بستگی دارد و اگر پاسخ‌ها قانع کننده نبود، فرآیندهای بعدی طی می‌شود.
عضو شورای شهر اهواز با اشاره به سوال خود در خصوص وضعیت دفع آب‌های سطحی شهر تصریح کرد: در حال حاضر برخی از استان‌های کشور که وضعیت حادتری نسبت به اهواز ندارند، طرح جامع دفع آب‌های سطحی دارند و در این زمینه کار کرده‌اند. اعضای شورا سال گذشته احساس کردند که اجرای این طرح برای اهواز مورد نیاز است.
وی بیان کرد: در این خصوص در سال ۸۷ یک طراحی انجام شده که نمی‌دانیم جزئیات قرارداد و شرح خدمات آن چگونه است که باید مشاور این طرح در این زمینه توضیح دهد.
عضو شورای شهر اهواز تصریح کرد: عنوان می‌شود ۱۰ هزار میلیارد تومان برای اجرای این طرح نیاز است، اما اینگونه محاسبه را یک دانشجو هم با برآورد مساحت و تجهیزات مورد نیاز می‌تواند انجام دهد.
فلسفی گفت: شهردار اهواز باید بگوید چرا اقدامات لازم جهت به‌روز کردن مطالعات طرح جامع دفع آب‌های سطحی معطل مانده است؟ آنچه در جوابیه این سوال آمده، نشان‌دهنده این است که اقدام خاصی در این زمینه انجام نشده است.
عضو شورای شهر اهواز تصریح کرد: اعضای شورا درخواست به‌روز کردن این اطلاعات را داشتند تا تکلیف‌مان مشخص شود و پس از آن مراحل و چگونگی اجرای پروژه‌ها انجام شود. آیا مطالعاتی که انجام شده، کارساز است یا خیر؟
عضو شورای شهر اهواز با اشاره به افزوده شدن محلاتی به این شهر بیان کرد: تاسف‌بارتر این است که محلات جدید ما هم طراحی دفع آب‌های سطحی ندارند. بنابراین تعیین تکلیف مناطقی که در حال توسعه هستند، قطعا جزو مواردی است که چندین برابر اهمیت دارد.
فلسفی گفت: اگر کار اصولی و برآورد صحیحی انجام شود می‌توانیم در سطح کشور مطالبه کنیم. این مطالبه زمانی امکان‌پذیر است که طراحی درست و به‌روزی داشته باشیم.
وی عنوان کرد: اکنون مشخص نیست مطالعات و فایلی که به شهرداری اهواز تحویل داده شده، مناسب است یا خیر که باید مشاوری انتخاب و فراخوانی منتشر شود تا خواسته‌های ما مطرح و طرح دفع آب‌های سطحی به‌روز شود. سپس ما خواسته‌های خود را مطرح کنیم.
عضو شورای شهر اهواز گفت: این طرح باید جزو اولویت‌های شورای پنجم اهواز باشد. اگر طراحی درست و اصولی داشته باشیم، این موضوع جزو افتخارات ما است زیرا با اجرای طرح دفع آب‌های سطحی، گره‌های کور شناسایی می‌شوند و متوجه خواهیم شد چه اعتباری برای رفع مشکلات نقاط بحرانی مورد نیاز است. همچنین باید مشخص شود مدت‌زمان اجرای این طرح چقدر است.
وی تصریح کرد: مشاهده می‌کنیم که در مناطق جدید هیچ توجهی به این موضوع نشده است و این موضوع موید این است که هیچ طرح و برنامه‌ای برای جمع‌آوری آب‌های سطحی در این مناطق نداریم.
فلسفی با اشاره به دیگر سوال خود در خصوص هزینه‌کرد شهردار برای منزل سازمانی‌اش، گفت: هزینه‌کرد شهردار برای منزلش را از خارج از بدنه شهرداری متوجه شدم. پس از بررسی متوجه شدم که اوایل سال ۹۷ هزینه‌هایی جهت دو سه کار ضروری از قبیل سرامیک و رفع مشکل فاضلاب این منزل انجام شده است. اما با وجود اینکه این منزل سال گذشته سرامیک شده، چرا باید امسال پارکت شود؟
وی تصریح کرد: شهردار اهواز برای توجیه کار خود عنوان می‌کند که پرده این منزل هشت سال تغییر نکرده است و به همین دلیل جهت تعویض پرده اقدام کرده است. همچنین این ساختمان اوایل سال ۹۷ رنگ‌آمیزی شده است.
عضو شورای شهر اهواز ادامه داد: شهردار اهواز عنوان کرده افتخار وی این است که اهل منطقه یوسفی است که در واقع منطقه‌ای نسبتا ضعیف است و در منزلی با متراژ کم زندگی کرده است. اکنون چه ضرورتی دارد که منزل و دفتر کار خود را تغییر دهد؟
عضو شورای شهر اهواز گفت: با توجه به مشکلات شهر و وضعیت مالی که داریم، آیا نیاز بود برای دفتر شهردار هم هزینه شود؟ اکنون تامین ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار برای رفع مشکل بخشی از پیاده‌رو منطقه‌ای در اهواز در فرآیند طولانی اداری قرار دارد اما شهردار اهواز برای تعمیر منزل خود یا دفترش در مدت زمان کوتاهی این فرآیند را طی کرده است.
فلسفی ادامه داد: این روحیه به بدنه شهرداری نیز سرایت می‌کند و دیگر افراد در مناطق زمانی که مشاهده می‌کنند شهرداری چنین اقدامی کرده است، خود نیز در این زمینه اقدام می‌کنند.
وی با اشاره به جزئیات پاسخ شهردار به سوال درباره هزینه‌کرد منزل سازمانی بیان کرد: ردیف اعتبارات نوشته شده برای تعویض یک دست مبل به دلیل فرسودگی با ردیف‌های مطرح شده همخوانی ندارد.
عضو شورای شهر اهواز تصریح کرد: از پاسخ سوالات شهردار اهواز قانع نشدم.
سوالات محمدجعفر فلسفی عضو شورای شهر اهواز به شرح زیر بوده است:
سوال یک:
شهرداری اهواز ملزم به انجام اقدامات لازم جهت به‌روز کردن مطالعات طرح جامع دفع ‌آب‌های سطحی اهواز شده است. برای این طرح، ردیف بودجه‌ای به عنوان طراحی و مطالعات پروژه‌های دفع آب‌های سطحی با اعتبار ۶ میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال در نظر گرفته شده است. با توجه به وقوع سیل در فروردین‌ماه، ضرورت پرداختن به این مهم دو چندان شده است. از طرف دیگر شهرداری اهواز تاکنون اقدامی در این زمینه انجام نداده است. همچنین شهردار اهواز در اظهارات خود و به زعم وی عنوان کرده، نمی‌تواند ۱۰ هزار میلیارد تومان در این راستا هزینه کند. بنابراین شهردار باید پاسخ دهد با توجه به اهمیت موضوع، چرا در این زمینه کوتاهی کرده است.
سوال دو:
همچنین طبق بررسی انجام شده، شهرداری اهواز بدون داشتن محل و ردیف بودجه نسبت به هزینه‌کرد کلان برای منزل ویلایی سازمانی خود در خیابان ۱۰ شرقی کیانپارس اقدام کرده است که باید دلیل این هزینه‌ها را اعلام کند.به گزارش ایسنا در ادامه، عبدالزهرا سنواتی رئیس شورای شهر اهواز هم اظهار کرد: اکنون مهم‌ترین معضل اهواز، موضوع فاضلاب و آبگرفتگی معابر است.
وی افزود: باید طرح دفع آب‌های سطحی اهواز به‌روزرسانی شود تا بتوانیم تصمیم‌گیری کنیم.
نام:
ایمیل:
* نظر: