tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۲۲۰۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۰
عضو هیئت‌رئیسه مجلس تعداد طرح‌ها تحقیق وتفحصی که تا کنون در مجلس دهم مطرح شده را اعلام کرد.

علی اصغر یوسف نژاد عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانیخبرگزاری تسنیم، با بیان اینکه در مجموع 11 هزار و دویست سوال و تذکر از وزرا و رئیس جمهور در مجلس مطرح شده است، اظهار داشت: از این تعداد 2700 سوال از ابتدای مجلس دهم تا کنون از وزرا مطرح شده است.

وی با بیان اینکه علاوه بر اینکه در این مدت 8500 تذکر نیز از رئیس جمهور و وزرا مطرح شده است، افزود: در حدود 200 طرح تحقیق و تفحص نیز از سوی نمایندگان به هیئت رئیسه پارلمان واصل شده است.

عضو هیئت رئیسه مجلس عنوان کرد: بسیاری از طرح‌های تفحص به دلیل اینکه نمایندگان وقت نداشتند یا تحقیق و تفحص‌ها در مسیر بررسی متوقف می‌شدند و به همین دلایل در نهایت تنها تعداد اندکی به نتیجه رسیدند به عبارتی تحقیق و تفحص کلید می‌خورد ولی سرانجامش معلوم نبود.

یوسف‌نژاد با تاکید بر اینکه تذکر، سوال، استیضاح و همچنین تحقیق وتفحص از جمله ابزار‌های نظارتی نمایندگان است، ادامه داد: تعداد تذکرات، سوالات، استیضاح‌ها و طرح‌های تحقیق و تفحص‌ها از در مجلس دهم از حالت طبیعی و معمول یک مجلس زیادتر است که این موضوع باید آسیب‌شناسی شود تا شاهد این تعداد استفاده از ابزار‌های نظارتی نباشیم.

یوسف نژاد تصریح کرد: این میزان سوال تذکر بیانگر این است که باید ساختار اصلاح شود و مجلس و دولت در تعامل بیشتر باشند تا میزان این موارد کمتر شود.

نماینده مردم ساری در مجلس اضافه کرد: وزرا باید روحیه تعامل با مجلس را داشته باشند چرا که وزرا غیر از ارتباط مستمر با رئیس جمهور باید با مجلس کار کنند و پاسخگوی نمایندگان به عنوان وکلای‌ملت باشند که اگر این اتفاق بیفتد این تعداد تذکر و سوال کاهش می‌یابد.

انتهای‌پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر: