tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۲۱۸۳
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۶
نماینده مردم اهواز در مجلس:
کاظم نسب الباجی با تأکید بر ضرورت پرداخت حق آلایندگی شرکت‌های نفت، گفت: اگر به حقوق مردم اهواز توجه می‌شد، شاهد اتفاقات ناگواری همچون آتش‌سوزی کوی علوی نبودیم.
هماپرس؛

نماینده مردم اهواز، حمیدیه، کارون و باوی در مجلس با تأکید بر ضرورت پرداخت حق آلایندگی شرکت‌های نفت، گفت: اگر به حقوق مردم اهواز توجه می‌شد، شاهد اتفاقات ناگواری همچون آتش‌سوزی کوی علوی نبودیم.

جواد کاظم‌نسب الباجی پنج‌شنبه شب در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خوزستان با حضور محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهور، اظهار کرد: با آنکه سالانه نیمی از بودجه کشور از درآمدهای نفتی تأمین می‌شود اما خوزستان هنوز برای جبران عقب‌ماندگی‌های خود با کمبود اعتبارات مواجه است.

وی با بیان اینکه در خوزستان و شهرستان اهواز هنوز روستاهای فاقد لوله‌کشی آب وجود دارد، افزود: بودجه‌های اختصاص داده شده به خوزستان برای رفع مشکلات زیرساختی آن کافی نیست.

نماینده مردم اهواز، کارون، باوی و حمیدیه پر مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: هزینه شهروندان اهوازی برای تأمین آب منازل خود ۴ برابر استان‌های دیگر است. مردم علاوه بر هزینه آب، باید هزینه پمپ و برق آن و تصفیه آب منازل خود را پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه چرا باید ۳۴۵ هزار هکتار از اراضی خوزستان تبدیل به کانون ریزگردها شود، گفت: ما می توانسیتم بدون تحمل مشکلات پدیده ریزگرد، اعتبارات و آب انتقالی به کانون‌های ریزگرد را برای رونق کشاورزی اختصاص دهیم اما سیاست‌های اشتباه در مدیریت آب موجب بروز این مشکلات شد.
کاظم‌نسب الباجی اظهار کرد: برای مهار ریزگردها و نهال‌کاری باید مردم و کشاورزان را مشارکت دهیم تا هزینه کمتری برای دولت داشته باشد و نتایج سریع‌تری را شاهد باشیم.
وی افزود: در جلسه اضطراری که در تهران داشتیم، مقرر شد ۶۰۰ میلیون متر مکعب آب را برای مهار ریزگردها اختصاص داده شود اما تاکنون عملی نشده است.

نماینده مردم اهواز در مجلس، ایجاد پایانه مرزی اهواز را یکی از راه‌های اشتغال‌زایی عنوان کرد و گفت: زیر ساخت‌های این پایانه مهیا است و با تشکیل آن می‌توان بازار عراق را در دست گرفت.

وی با اشاره به ضرورت جلوگیری از خروج سرمایه‌ها و نخبگان از خوزستان، بیان کرد: باید حق بدی آب‌وهوا را به خوزستانی‌ها پرداخت کرد تا از افزایش مهاجرت به استان‌های دیگر جلوگیری کنیم.

کاظم‌نسب الباجی با اشاره به عدم همکاری بانک‌های خوزستان در پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی، افزود: بسیاری از صنایع خوزستان به دلیل عدم تعامل بانک‌ها تعطیل هستند.

وی با تأکید بر ضرورت پرداخت حق آلایندگی شرکت‌های نفت، گفت: اگر به حقوق مردم اهواز توجه می‌شد، شاهد اتفاقات ناگواری همچون آتش‌سوزی کوی علوی نبودیم.

وی با بیان اینکه در کوی علوی حتی یک پارک مناسب نیز وجود ندارد، عنوان کرد: در سراسر اهواز با کمبود امکانات رفاهی مواجه هستیم و انتظار داریم توجه ویژه ویژه‌ای به این شهر صورت گیرد.
برچسب ها: هما ، هماپرس ، همای
نام:
ایمیل:
* نظر: