tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۲۱۷۱
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۸
رییس دانشگاه فنی وحرفه ای در حاشیه مراسم کلنگ زنی و نوسازی پروژه های دانشگاه فنی و حرفه ای خوزستان :
صالحی عمران با اشاره به رابطه تنگاتنگ دانشگاه فنی و حرفه ای با اشتغال و تولید بیان کرد: این دانشگاه یک مرجع تقاضا محور و کارآفرین بوده و آموزش های مهارتی یکی از آموزش هایی است که با صنعت، کشاورزی، خدمات و اشتغال و تولید رابطه تنگاتنگ دارد.
o
ابراهیم صالحی عمران پیش از ظهر امروز در حاشیه مراسم کلنگ زنی و نوسازی پروژه های دانشگاه فنی و حرفه ای استان خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: فرصتی فراهم شد تا در استان خوزستان و در مرکز عالی دانشگاه فنی و حرفه ای حضور داشته باشیم.خوشبختانه در خوزستان این استعداد و پتانسیل آموزش های مهارتی برای توسعه آموزشکده های این دانشگاه وجود دارد و از آنجایی که در سال حمایت از کالای ایرانی هستیم ، دانشگاه فنی و حرفه می تواند در تربیت نیروی انسانی متخصص در ارتباط با تولید و اشتغال یک دانشگاه ویژه می باشد.

وی ادامه داد: یکی از برنامه های خوب دانشگاه فنی و حرفه ای در سال جاری،توسعه کمی و کیفی دانشگاه های فنی و حرفه ای است. کیفی سازی و بهسازی و ساختن دانشگاه ایده آل برای دانشجوهای علاقه مند در حرفه فنی و حرفه است، بهسازی و تجهیز کارگاه ها و آزمایشگاه می تواند در زمینه ارتقا سطح کیفی دانشگاه کمک شایانی کند.

صالحی‌عمران با بیان اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای یک دانشگاه ماموریت‌گرا است، گفت: برای توسعه این دانشگاه باید شرایطی وجود داشته باشد. جمعیت دانش‌آموزی کاردانش و هنرستان‌ها برای ما مهم است. همچنین باید زمینه‌های اشتغال فراهم باشد. ساخت این آموزشگاه نیاز به اطلاعات بازار کار، تجهزات و کارگاه، مربی و ... است.

وی ادامه داد: در این استان مجوز احداث سه آموزشکده جدید توسط شورای گسترش اخذ شده است که امیدواریم این شرایط در این استان فراهم شود تا با توجه به پتانسیل موجود در استان، این دانشگاه از لحاظ کمی گسترش یابد.

وی با اشاره به امضا تفاهم نامه همکاری  میان استاندار خوزستان و دانشگاه فنی و حرفه ای گفت: در این زمینه 10 میلیارد تومان کمک مالی از سوی استانداری و دانشگاه فنی و حرفه ای در جهت کیفی سازی آزمایشگاه ها،کارگاه ها و دانشکده های مختلف استان تامین خواهد شد.

ابراهیم صالحی عمران با اشاره به رابطه تنگاتنگ دانشگاه فنی و حرفه ای با اشتغال و تولید بیان کرد: این دانشگاه یک مرجع تقاضا محور و کارآفرین بوده و آموزش های مهارتی یکی از آموزش هایی است که با صنعت، کشاورزی، خدمات و اشتغال و تولید رابطه تنگاتنگ دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر دانشگاه فنی و حرفه ای تنها دانشگاه کشور است که مجوز توسعه رشته و فضای آموزشی را دارد.

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور با اشاره به پتانسیل خوزستان در تربیت تکنیسین برای صنایع اظهار کرد: کارگاه هایی در دانشکده های سطح استان برای توسعه این رشته ها آماده شده و قصد داریم با راه اندازی این رشته ها به بخشی از نیاز بازار کار استان پاسخ دهیم.
 
رییس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور بیان کرد: مجوز راه اندازی سه آموزشکده در این استان از سوی شورای گسترش داده شده زیرا خوزستان از نظر کمی و کیفی این پتانسیل را دارد.

وی افزود:حدود 70 رشته هنرستان و کارو دانش در استان برقرار است و 34 رشته تحصیلی در دانشگاه برای آن ها فراهم شده که در مقایسه با دیگر استان ها، عدد خوبی است.

صالحی عمران گفت: پنج دانشکده و آموزشکده، 34 رشته و حدود هفت هزار دانشجو در این استان وجود دارد که 90 درصد آن ها بومی هستند.

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور درخصوص تاسیس شعب دانشگاه فنی و حرفه ای در شهرهای کوچک تصریح کرد: ایجاد مراکز دانشگاهی فنی و حرفه ای نیاز به پیش شرایطی داد که بدون آن ها نمی توان اقدام کرد. به عنوان مثال وجود فضا و کارگاه آموزشی و آزمایشگاه، بازار کار و همچنین جمعیت دانش آموزی فعال از جمله فاکتورهایی هستند که بدون تحقق آن ها امکان تاسیس دانشکده فنی و حرفه ای وجود ندارد.

صالحی عمران یادآور شد: تاسیس دانشکده فنی و حرفه ای در شهرهای کوچک، بدون در نظر گرفتن این معیارها، می تواند در دراز مدت باعث افت کیفیت آموزشی این دانشکده ها شود به شکلی که نتوانند به نیازها پاسخ مناسب دهند.

صالحی عمران با اشاره به اهمیت ارتباط دانشگاه فنی و حرفه ای با بازار کار گفت: بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه ای به طور مستقیم وارد بازار کار شده به طوری که در برخی رشته ها صد در صد و در برخی دیگر بالای 60 درصد از فارغ التحصیلان ما به طور مستقیم جذب بازار کار می شوند. 

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور ادامه داد: در حال حاضر 173 دانشکده و آموزشکده در سراسر کشور زیر نظر دانشگاه فنی و حرفه ای وجود داد که بیش از 2 هزار دانشجو در 150 رشته تحصیلی در آن ها فعالیت دارند.

وی از وجود 96 رشته در مقطع کاردانی در کشور خبر داد و افزود: یک هزار و 200 کارگاه فعال در کشور وجود داشته و بیش از 70 درصد مواد درسی دانشگاه عملی و تنها 30 درصد آنها نظری است.

عمران یکی از اساسی ترین برنامه های دانشگاه را تکمیل، ارتقا، تجهیز و بازسازی و همسان سازی کارگاه ها و آزمایشگاه ها عنوان کر دو گفت: 100 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه کارگاه ها، آزمایشگاه ها و فضاهای فیزیکی در استان خوزستان برای امسال در نظرگرفته شده است

نام:
ایمیل:
* نظر: