tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۲۱۵۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۸
مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان گفت: با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی و افزایش توانمندی زنان و خانواده در برابر آسیب‌ها بزودی 10 دفتر تسهیلگری در اهواز و برخی شهرستان های استان افتتاح خواهد شد.
اولین جلسه ارزیابی و سنجش تسهیلگران، امروز دوشنبه (24مهرماه)  به ریاست مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان و با حضور مددکارانی از شهرستان های اهواز، شوشتر،دزفول و شوش در دفتر امور اجتماعی برگزار شد.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان گفت: با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی و افزایش توانمندی زنان و خانواده در برابر آسیب‌ها بزودی 10 دفتر تسهیلگری در اهواز و برخی شهرستان های استان افتتاح خواهد شد.

محمد صادق کریمی کیا،تخصص و تبحر تسهیلگران را بسیار مهم دانست و افزود: در همین راستا یک دوره از سوی شرکت مادر تخصصی تهران برای همه مددکاران برگزار خواهد شد تا اهداف تعیین شده بهتر و سریع تر محقق شوند.  

وی تصریح کرد: سال گذشته در 3 منطقه کوی محسنی(گاومیش آباد)، کارون و منطقه ای در شهرستان اندیمشک دفاتر تسهیلگری را فعال کردیم که الحمدلله بسیار رضایت بخش بود و هم اکنون این طرح بعنوان الگوی کشوری در 100 منطقه کم برخوردار در استان های مختلف ارائه شده است.

مدیر کل امور اجتماعی استانداری خاطر نشان کرد: تغییر نگاه وزارت کشور از رویکرد عمرانی به اجتماعی نشان می دهد،حل آسیب های اجتماعی نیازمند راه حل های اجتماعی است و طرح راه اندازی دفاتر تسهیلگری به منظور پیشگیری از آسیب های اجتماعی و ارائه آموزش های لازم به خانواده و بویژه به زنان می باشد. در این طرح تسهیلگران و فعالان اجتماعی، با حضور در محلات چهره به چهره با افراد صحبت می کنند و مهارت های زندگی را به آن ها آموزش می دهند.

کریمی کیا تنها راه بهبود شاخص های فرهنگی و اجتماعی در مناطق کم برخوردار را اعتماد سازی و مشارکت شهروندان این مناطق دانست و گفت: ما به دنبال آموزش ساکنان مناطق کم برخوردار هستیم و باید با استانداری همکاری های لازم را انجام دهند.   

مدیر کل امور اجتماعی استانداری بیان داشت:حل برخی از مشکلات در مناطق کم برخوردار اعتباری است بلکه عدم اطلاعات و آگاهی کافی شهروندان از خدمات رایگان دولت می باشد و حضور مددکاران بسیار می تواند به این آگاه سازی کمک کند.

کریمی کیا در پایان تاکید کرد: فعالان اجتماعی و سمن هایی که در دفاتر تسهیلگری حضور می یابند باید به گونه ای عمل کنند که بتوانیم گامهای موثری در جهت بهبود شرایط زندگی مردم مناطق کم برخوردار برداریم در غیر اینصورت طرح شکست خواهد خورد و تبعات اجتماعی بدتری بهمراه خواهد داشت. 

گفتنی است پروژه راه اندازی دفاتر تسهیلگری آبان ماه سالجاری کلید می خورد و یکسال ادامه خواهد داشت.
نام:
ایمیل:
* نظر: