tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۲۱۵۵
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۵
در کمیته پیشگیری از خودکشی استان مطرح شد:
کریمی کیا: باید تمام افراد با خطرپذیری بالای خودکشی را تحت حمایت قرار داد و تعامل بین بخشی برای دستیابی به آمارهای صحیح و به تبع آن برنامه ریزی موثر و عملکرد مثبت در پیشگیری از خود کشی انجام شود.

کمیته استانی پیشگیری از خودکشی با حضور مدیر کل امور اجتماعی استانداری خوزستان، مسئولان و نمایندگان دستگاه ها و ارگان های مرتبط در سالن جلسات معاونت سیاسی استانداری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان، در ابتدای این جلسه مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان با تاکید بر لزوم برنامه ریزی دقیق در پیشگیری از خودکشی گفت: باید تمام افراد با خطرپذیری  بالای خودکشی را تحت حمایت قرار داد و تعامل بین بخشی برای دستیابی به آمارهای صحیح  و به تبع آن برنامه ریزی موثر و عملکرد مثبت در پیشگیری از خود کشی انجام شود.

محمد صادق کریمی کیا با اشاره به افزایش اقدام به خودکشی و مشکلات اجتماعی ناشی از آن در شهرستان های دزفول، ایذه و مسجدسلیمان گفت: ماه گذشته طرحی از سوی استان به شورای اجتماعی کشور ارائه کردیم و مقرر شد بصورت پایلوت در چهار شهرستان ایذه،دزفول، مسجدسلیمان و ماهشهر برنامه های عملیاتی ویژه طراحی و اقدامات لازم هر چه سریع تر صورت گیرد.

این مقام مسئول در ادامه از افتتاح اورژانس 123 در شهرستان ایذه خبر داد و گفت: اجرای برنامه های مداخله ای پیشگیری از خودکشی باید با جدیت دنبال شود و  امیدواریم این مداخلات نتیجه مثبت و ملموسی  را به دنبال داشته باشد.

مدیر کل امور اجتماعی استانداری تاکید کرد: آموزش به افراد جامعه بویژه قشر آسیب پذیر، باید اولویت برنامه های آموزشی ارگان ها و نهادهای ذیربط قرار گیرد. چرا که آموزش های صحیح و علمی، از بروز آسیب های اجتماعی در سطح جامعه پیشگیری می کند.

این جامعه شناس،مشاوره‌ ،درمان و مراقبت‌های بعد از اقدام به خودکشی را بسیار مهم دانست و گفت: رهاشدن این افراد بدون این موارد احتمال اقدام مجدد را افزایش می‌دهد و نیاز است تا جامعه از این افراد همه جانبه حمایت کند.

مدیر کل امور اجتماعی استانداری در پایان گفت:آسیب های اجتماعی در هر جامعه ای وجود دارد اما آموزش و اجرای سیاست های موثر می تواند قابلیت های فردی و اجتماعی افراد جامعه را در هنگام بروز ناملایمات بهبود بخشد و موجب تاب آوری بیشتر در جامعه و افراد شود.

بر اساس این گزارش مقرر شد پایگاه سلامت به کمک اداره کل بهزیستی استان خوزستان در یکی از روستاهای ایذه استقرار یابد و برنامه هایی در جهت افزایش نشاط اجتماعی در سطح استان برگزار شود.

همچنین جلسه آینده کمیته خودکشی با حضور روسای دانشکدهای علوم پزشکی شوشتر، اهواز، دزفول و آبادان به همراه فرمانداران این شهرستان ها در ایذه برگزار خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر: