tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۲۱۵۴
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۱
شهردار اهواز ضمن تقدیر از استاندار خوزستان عنوان کرد: از استاندار خوزستان که شرایطی را جهت بازدید کلیه مسئولین از این منطقه و تشکیل جلسه بوجود آوردند، تشکر می کنم و از ایشان و همه ی مسئولین تقاضا دارم با مشارکت همه جانبه نسبت به رفع معضلات منطقه، اقدامات لازم را مبذول نمایند.
به گزارش اکسین پرس؛ دکتر غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در روز جمعه هفتم مهرماه سال جاری در حالی که  منصور کتانباف شهردار کلانشهر اهواز ، محمد جعفر فلسفی رییس شورای اسلامی کلانشهر اهواز اعضای شورای شهر ، مهندس فردوس کریمی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز ، مهندس پورسلان سرپرست اداره کل راه و شهرسازی خوزستان ، مهندس هاشمی زاده معاون امور عمرانی استانداری خوزستان ، مهندس صدیقی مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری خوزستان، مهندس شهاب رزمی مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خوزستان و جمعی دیگر از مدیران و مشاورین وی را همراهی می کردند از کوی مهدیس اهواز بازدید و در دیدار با اهالی منطقه از نزدیک در جریان مشکلات و معضلات شهری این منطقه قرار گرفت. 

بازدید استاندار خوزستان ، شهردار کلانشهر اهواز ،رییس و اعضای شورای شهر از کوی مهدیس اهواز و برگزاری نشست بررسی مشکلات آن به روایت تصویر

در این بازدید پروژه های در حال اجرا، متوقف شده و معضلات مهدیس مورد بررسی قرار گرفت و پس از بازدید جلسه ای فوری به منظور رسیدگی به معضلات  کوی مهدیس در استانداری خوزستان تشکیل شد.

بازدید استاندار خوزستان ، شهردار کلانشهر اهواز ،رییس و اعضای شورای شهر از کوی مهدیس اهواز و برگزاری نشست بررسی مشکلات آن به روایت تصویر

دکتر غلامرضا شریعتی با تقدیر از مدیران دستگاه های اجرایی بدلیل همراهی کردن و بازدید از کوی مهدیس در روز تعطیل گفت: مردم منطقه کوی مهدیس در شرایط نامناسبی زندگی می کنند. در حوزه خدمات شهری مانند آسفالت معابر، فضای سبز عمومی و محله ای ، آموزش، بهداشت و رفاه عمومی، ورزش و جوانان باید خدمات مناسب تری را به مردم کوی مهدیس ارائه داد. 

استاندار خوزستان با تاکید بر این نکته که کوی مهدیس در تقسیمات کشوری در محدوده کلانشهر اهواز قرار دارد و شهرداری کلانشهر اهواز باید به ساکنان این منطقه مانند مناطق دیگر خدمات رسانی کند گفت: زمانی که شهرداری اهواز برای ساخت و ساز این منطقه از ساکنان آن عوارض دریافت می کند باید خود را موظف به ارائه خدمات شهری و عمومی نیز بداند.

نماینده عالی دولت در استان خوزستان گفت: تمامی منطقه کوی مهدیس جزو محدوده کلانشهر اهواز است. شهرداری اهواز موظف به ارائه خدمات است. شهرداری کوت عبدالله در این زمینه مسئولیت و تعهدی ندارد. اینکه گفته می شود شهرداری کوت عبدالله 200 کارگر خود را به شهرداری اهواز منتقل کرده است اقدام درستی نیست. شهرداری اهواز با تراکم و مازاد نیرو مواجه است و بدین لحاظ بخش اعظمی از بودجه خود را مصروف پرداخت حقوق و دستمزد به کارکنان خود می کند. 

استاندار خوزستان بیان داشت: شهرداری اهواز متولی ارائه خدمات به کوی مهدیس است. همچنین قرار است زمینی به مساحت 3/5 هکتار در اختیار یکی از خیرین مدرسه ساز تهرانی برای ساخت مجتمع اموزشی و ورزشی با تمامی امکانات آموزشی، ورزشی و رفاهی قرار گیرد. این خیر مدرسه ساز این مجتمع و یک مدرسه دیگر  را با هزینه شخصی خود به میزان 1000 میلیارد احداث خواهد کرد. این مدرسه مختص دانش آموزان مستمند استان قرار خواهد گرفت. 

شریعتی استاندار خوزستان با اشاره به ساخت وسازهای غیرمجاز در شهر اهواز گفت : منطقه مهدیس جزء مناطقی است که با پروانه ساخت اقدام به ساخت وساز کرده و می بایست کلیه خدمات رفاهی به ساکنان آن تعلق گیرد.

وی به موارد مورد بحث میان شهرداری اهواز و شهرداری کارون اشاره کرد وگفت : منطقه مهدیس بر طبق تقسیمات کشوری متعلق به اهواز است  و شهرداران و فرمانداران هر دوشهر می بایست در طی این هفته کلیه موارد مورد اختلاف مانند خدمات شهری و ساخت وساز و... خود را  طی جلساتی مطرح نموده و به یک تفاهم کامل و جامع دست یابند تا شهروندان مهدیس از این بلاتکلیفی خارج شوند.

شریعتی در ادامه صحبت های خود به وجود تعاونی های مسکن در منطقه مهدیس اشاره کرد و گفت : اداره کل تعاون می بایست نظارت خود را بر نحوه انجام وظایف و پیشبرد کار در این تعاونی ها افزایش داده و این مسئله را پیگیری کند که اگر این تعاونی ها حق انشعابات را دریافت کرده اند چرا تاکنون نسبت به پرداخت آن به ادارات مربوطه اقدامی صورت نگرفته است.

شریعتی ادامه داد: همچنین این خیر مدرسه ساز وعده داده است یک مدرسه 12 کلاسه در یکی از مناطق کم برخوددار استان احداث کند. 

رییس شورای اداری استان به مشکل فاضلاب کوی مهدیس اشاره کردو گفت: تاکنون اقدامات خوبی توسط شرکت آب و فاضلاب اهواز در ماه های اخیر صورت گرفته است. برای ساماندهی و اجرای طرح فاضلاب در کوی مهدیس به 200 میلیارد تومان اعتبار نیاز است. باید از مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز در این زمینه تقدیر و تشکر کنم.

استاندار خوزستان به وضعیت برق و روشنایی معابر در کوی مهدیس اشاره کرد و از مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز خواست که به ساماندهی و پایدار بخشی به وضعیت برق این منطقه و جابه جایی و نوسازی پایه های برق و زیباسازی آن اهتمام بورزد.

شریعتی به ضرورت فراخوانی تعاونی های مسکن غیرفعال در کوی مهدیس اشاره کردو خطاب به مسئولان گفت: تعاونی های مسکن در کوی مهدیس را فرابخوانید و از آنان در خصوص گردش مالی و بیلان کاری توضیحات و گزارش بخواهید. 

استاندار خوزستان همچنین به ضرورت تعیین تکلیف کاربری  زمین های بلااستفاده کوی مهدیس تاکید کرد. وی خواستار اعلام نیاز دستگاه های اجرایی استان متناسب با نیازمندی های منطقه مهدیس در جهت احداث و توسعه اماکن آموزشی ، فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی شد. 

دکتر شریعتی با تایید پیشنهاد رییس شورای شهر اهواز در خصوص تعیین یکی از مناطق هشتگانه شهرداری کلانشهر اهواز جهت اعمال قانون مدیریت واحد شهری گفت: بررسی اجرای این پیشنهاد را در کمیته ای به ریاست معاونت امور عمرانی استانداری خوزستان  به بحث و تبادل نظر بگذارید. 

دکتر شریعتی از مسئولان شرکت مناطق نفتخیز جنوب خواست که با اعزام ماشین آلات سبک و سنگین خود به کوی مهدیس شهرداری اهواز را در امر تسطیح خیابان های این منطقه یاری کنند . 

استاندار خوزستان از مدیرعامل شرکت گاز استان خوزستان نیز خواست با تعیین پیمانکار ، عملیات گاز رسانی و واگذاری انشعاب گاز در منطقه کوی مهدیس را ظرف یکماه آینده به سرانجام برساند. 

شریعتی از مسئولان استان خوزستان خواست که با درک مشکلات ساکنین کوی مهدیس ، در حل مسکلات آنان بیش از گذشته اهتمام بورزند. 

بازدید استاندار خوزستان ، شهردار کلانشهر اهواز ،رییس و اعضای شورای شهر از کوی مهدیس اهواز و برگزاری نشست بررسی مشکلات آن به روایت تصویر


شهردار کلانشهر اهواز:رفع مشکلات شهری کوی مهدیس نیاز به 600 میلیارد تومان اعتبار دارد

منصور کتانباف شهردار کلانشهر اهواز نیز در این نشست گفت: رفع محرومیت ها در کلانشهر اهواز نیازمند یک اقدامی هماهنگ ، با تعامل و همگرایی است. 

کتانباف از شناسایی 18 محله در اهواز که از کمترین خدمات شهری و رفاهی برخوددار هستند خبر داد و گفت: 18 محله کم برخوددار در کلانشهر اهواز شناسایی شده اند. براساس طرح جامع و تفضیلی مناطق مختلف اهواز را شناسایی کرده ایم. ارائه خدمات ورزشی ، رفاهی، استفاده از آب خام جهت فضای سبز، احداث بازارچه های محلی ، احداث چمن مصنوعی در کوی مهدیس در این طرح دیده شده است.  

شهردار کلانشهر اهواز افزود: برای ارائه خدمات شهری بر اساس استانداردهای ملی ، کوی مهدیس نیاز به اعتبار 600 میلیاردتومانی داریم. این در حالی که درآمد شهرداری کلانشهر اهواز در سال گذشته به 640 میلیارد تومان رسیده است. کتانباف از آغاز خدمات رسانی مستمر در کوی مهدیس خبر داد و گفت: از فردا ماشین آلات شهرداری اهواز و شرکت نفت برای انجام عملیاتی های مانند تسطیح ، جمع آوری نخاله و نظافت شهری در کوی مهدیس وارد عمل خواهند شد.

کتانباف در ادامه از تعامل و همکاری های شهرداری اهواز با تعاونی های مسکن در کوی مهدیس خبر داد و گفت: آسفالت خیابان ها ، جدولگذاری ، فضای سبز محله ای و منطقه ای و احداث مساجد را در کوی مهدیس در دستور کار داریم. 

وی گفت: ما بهترین مردمان را در ایران اسلامی ، خوزستان وبه ویژه کلانشهر اهواز داریم که  با ایثار و از خود گذشتگی ، همیشه در مسیر انقلاب و نظام  گام برداشته اند و خدمت به این مردم و ایجاد شرایط مطلوب زندگی برای آنان وظیفه مجموعه مدیریت شهری و نهادهای خدمتگزار است.

شهردار اهواز با اشاره به مهمترین قسمت های سخنان استاندار درباره کوی مهدیس گفت : با توجه به وجود چندین تعاونی مسکن در این منطقه و جمعیت کثیر ساکنان کوی مهدیس باید همه ارگانها نسبت به رفع نیازهای اولیه سکونتی از جمله زیرسازی شهری و اقدامات زیربنایی مانند شبکه آب، گاز و فاضلاب اقدام کنند.

کتانباف با تاکید بر اهتمام شهرداری بر بهسازی شبکه معابر،  زیرسازی آسفالت و جدولگذاری در کوی مهدیس گفت: امیدواریم سایر سازمان های مربوط نیز به وظایف شان در این خصوص که شامل ایجاد انشعاب های آب، گاز و فاضلاب و روشنایی معابر است، عمل کنند.

وی در ادامه ضمن تقدیر از استاندار خوزستان عنوان کرد:  از استاندار محترم خوزستان که شرایطی را جهت بازدید کلیه مسئولین از این منطقه و تشکیل جلسه بوجود آوردند، تشکر می کنم واز ایشان و همه ی مسئولین تقاضا دارم با مشارکت همه جانبه  نسبت به رفع معضلات منطقه، اقدامات لازم را مبذول نمایند.

شهردار اهواز افزود: از ابتدای آغاز به کار بنده به عنوان شهردار اهواز بر اساس طرح جامع و تفضیلی شهر  و بازدید های میدانی ،  18 منطقه مشابه مهدیس در اهواز شناسایی شده که خارج از طرح جامع نیستند اما وضعیت خدمات شهری  آنها از متوسط خدمات شهری پایین تر است لذا همه مسولین می بایست با همکاری هم حداقل های شرایط یک زندگی عادی را برای شهروندان این مناطق تامین کنند.

وی در ادامه سخنان خود عنوان کرد: تمامی سرانه های آموزشی ، ورزشی و فرهنگی، فضای سبز و ... در این 18 منطقه شناسایی شده است و آنچه که اولویت دارد ساخت شبکه معابر شامل زیر سازی و آسفالت می باشد، آن هم معابری که شبکه های آب و فاضلاب و گاز آن انجام شده باشد و نیاز به حفاری مجدد نداشته باشد.

منصور کتانباف ادامه داد:  مساحتی که برای زیر سازی و آسفالت و جدول گذاری خیابان های منطقه مهدیس برآورد شده، 45000 متر است که بر اساس فهرست بهای سال 96 به 400 میلیارد ریال بودجه نیازمند است.

شهردار  اهواز اظهار داشت: پیش بینی ما برای این مناطق علاوه بر ساخت شبکه معابر ، پیاده رو و کف پوش آن و ایجاد  فضای سبز در حدود 4000 تا 6000 متر مربع شامل پارک های محله ای، منطقه ای و فرا منطقه ای ، ایجاد شبکه آبیاری با آب خام و نیز زمین های ورزشی چند منظوره و بازارچه های محله ای است که بهتر است این پروژه ها به موازات اجرای پروژه های زیرسازی و آسفالت انجام شوند.

وی یادآورشد : در حال حاضر 18 بازار غیر رسمی در اهواز وجود دارد که در حال ساماندهی آنها هستیم و از استاندار محترم خوزستان می خواهیم تا منابع پشتیبان برای اجرای این طرح را در اختیار شهرداری اهواز قرار دهد.

 کتانباف ضمن تاکید بر تسریع در ایجاد شرایط مطلوب زندگی برای ساکنین منطقه مهدیس اظهار کرد: برآنیم تا طی فرایند قانونی در کوتاهترین زمان ممکن کار مناقصات را انجام دهیم و پس از انتخاب پیمانکار و دریافت تضامین لازم و با حداکثر سرعت و دقت، پروژه ها را آغاز و با کیفیت مناسب به مرحله بهره برداری برسانیم تا همگی شهروندان از فضای مناسب و شرایط مطلوب برای زندگی برخوردار شوند.

شهردار اهواز در این جلسه از عقد تفاهم نامه ای میان شهرداری و قرارگاه خاتم الانبیا خبر داد و گفت : این تفاهم نامه شامل ساخت تقاطع های غیر همسطح زیر گذر ها و روگذر ها  است که  امیدواریم به زودی به مرحله اجرا برسد.

منصورکتانباف  ضمن ابراز  قدردانی از رییس و اعضای شورای اسلامی شهر اهواز در مورد پیشرفت پروژه قطار شهری گفت : شورای شهر اهواز پیشنهاد استفاده از تامین مالی بوسیله تسهیلات بانک ها را تصویب کرد و اختیار اجرای آن را به شهرداری واگذار کرد تا بتوانیم این پروژه  را به یک سرانجام مناسب برسانیم.

وی با اشاره به این مطلب که بودجه مورد نیاز برای راه اندازی مترو اهواز مبلغی بالغ بر 500میلیارد تومان است، عنوان کرد: جلساتی را با پیمانکار این طرح داشته ایم تا بتوانیم در کوتاه مدت خط اول آن را به طول تقریبی 8 کیلومتر افتتاح کنیم.

شهردار اهواز با اشاره به مشکلات عمده در حمل ونقل درون شهری در اهواز گفت: 57 دستگاه اتوبوس را با کمک تسهیلات بانکی خریداری کرده  و مذاکرات جهت خرید 50 دستگاه دیگر  از کارخانجات وابسته به وزارت دفاع در مرحله تفاهم قرار دارد.

کتانباف از تحقیقات به عمل آمده در دوره قبلی تصدی وی در شهرداری اهواز درخصوص راه اندازی خطوط تندرو اتوبوس در شهر سخن به میان آورد و گفت: تحقیقات علمی و میدانی راه اندازی خطوط تندرو اتوبوس انجام شده است ودرحال حاضر در مرحله بازنگری است و به موازات آن جلسه ای را با شرکتی که اتوبوس های تندرو را در کشور تولید می کند، داشتیم که توافقنامه  14 دستگاه اتوبوس با شرایط تسهیلات بانکی عقد گردید.

شهردار اهواز با اشاره به پروژه های نیمه تمام در شهر اهواز گفت :  با وجود مشکلات اقتصادی که گریبانگیر شهرداری اهواز است امیدواریم با حمایت استاندار خوزستان و شورای شهر و تعامل همه دستگاهها، پروژه های نیمه تمام را به مرحله بهره برداری برسانیم.

وی در پایان با تاکید مجدد برلزوم مشارکت تمامی ارگانها در راستای ایجاد شرایط مطلوب و در خور شهروندان شریف اهوازی، ابراز امیدوری کرد: امید است  ماهم  طی خدمت پیش رو خادم خوبی برای این مردم شریف باشیم.

بازدید استاندار خوزستان ، شهردار کلانشهر اهواز ،رییس و اعضای شورای شهر از کوی مهدیس اهواز و برگزاری نشست بررسی مشکلات آن به روایت تصویر

در ادامه این جلسه جعفر فلسفی رئیس شورای اسلامی شهر اهواز  گفت: ما می بایست با الگو گرفتن از دیگر شهرها و با هدف خدمات رسانی بهتر به شهروندان و نیز توزیع یکنواخت امکانات در کلیه مناطق و محلات شهر اهواز مناطق خود را از 8 منطقه به 12 منطقه افزایش دهیم.

وی افزود:  برای شهری مانند اهواز برای هر 100 هزار نفر و به شرط رعایت ضوابط فنی میتوان یک منطقه را ایجاد کرد که دراینصورت و در مجموع 12 منطقه خواهیم داشت.

رییس شورای اسلامی شهر با تاکید بر ضرورت حرکت به سمت مدیریت واحد شهری،  پیشنهاد راه اندازی یک منطقه به صورت پایلوت را با مدیریت واحد شهری توسط شهرداری اهواز ارائه داد.

فلسفی در پایان با توجه به تراکم ساخت و سازهای انجام شده در شهر اهواز گفت : شهرداری باید متناسب با تراکم جمعیت در هر منطقه نسبت به ایجاد امکانات تفریحی و سرگرمی مانند پارک های محله ای و افزایش و راه اندازی مراکز و مجموعه های تفریحی اقدام کند.

بازدید استاندار خوزستان ، شهردار کلانشهر اهواز ،رییس و اعضای شورای شهر از کوی مهدیس اهواز و برگزاری نشست بررسی مشکلات آن به روایت تصویر

بازدید استاندار خوزستان ، شهردار کلانشهر اهواز ،رییس و اعضای شورای شهر از کوی مهدیس اهواز و برگزاری نشست بررسی مشکلات آن به روایت تصویر

بازدید استاندار خوزستان ، شهردار کلانشهر اهواز ،رییس و اعضای شورای شهر از کوی مهدیس اهواز و برگزاری نشست بررسی مشکلات آن به روایت تصویر

بازدید استاندار خوزستان ، شهردار کلانشهر اهواز ،رییس و اعضای شورای شهر از کوی مهدیس اهواز و برگزاری نشست بررسی مشکلات آن به روایت تصویر

بازدید استاندار خوزستان ، شهردار کلانشهر اهواز ،رییس و اعضای شورای شهر از کوی مهدیس اهواز و برگزاری نشست بررسی مشکلات آن به روایت تصویر

بازدید استاندار خوزستان ، شهردار کلانشهر اهواز ،رییس و اعضای شورای شهر از کوی مهدیس اهواز و برگزاری نشست بررسی مشکلات آن به روایت تصویر

بازدید استاندار خوزستان ، شهردار کلانشهر اهواز ،رییس و اعضای شورای شهر از کوی مهدیس اهواز و برگزاری نشست بررسی مشکلات آن به روایت تصویر

بازدید استاندار خوزستان ، شهردار کلانشهر اهواز ،رییس و اعضای شورای شهر از کوی مهدیس اهواز و برگزاری نشست بررسی مشکلات آن به روایت تصویر

بازدید استاندار خوزستان ، شهردار کلانشهر اهواز ،رییس و اعضای شورای شهر از کوی مهدیس اهواز و برگزاری نشست بررسی مشکلات آن به روایت تصویر
نام:
ایمیل:
* نظر: