tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۲۱۵۳
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۷
مدیرکل اموراجتماعی استانداری خوزستان:
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان از افتتاح دفاتر تسهیلگری در مناطق کم برخوردار استان خوزستان خبر داد.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان  از افتتاح دفاتر تسهیلگری در مناطق کم برخوردار استان خوزستان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان ،محمد صادق کریمی کیا در همایش نقش سازمانهای مردم نهاد در کاهش آسیب های اجتماعی که به همت موسسه آوای نیک سعادت در مرکز صدا و سیمای خوزستان برگزار شد، گفت: به منظور توانمند سازی فرهنگی و اجتماعی شهروندان در مناطق کم برخوردار دفاتر تسهیلگری اجتماعی افتتاح می شود.وی افزود: عمده ترين وظيفه این دفاتر  ارتباط مستقیم با ساکنان مناطق حاشیه نشین، ارائه تسهيلات و حل مشکلات آنها از راه ساز و کارهاي اجتماعي و فرهنگی است.

مدیر کل امور اجتماعی استانداری به فعالیت های صورت گرفته در مجموعه استانداری خوزستان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با پیگیری ها و جلسات مکرر با وزارت کشور توانستیم سال گذشته  اعتبار مناسبی را برای مناطق کم برخوردار به استان اختصاص دهیم.

در ادامه کریمی کیا سمن ها را پل ارتباطی بین دولت و جامعه دانست و گفت: سمن ها می توانند بازوان دولت ها در مسیر کاهش  آسیب های اجتماعی و نابسامانی های درون جامعه باشند اما ورود آنها به مسایل اجتماعی نیازمند تخصص در حوزه علوم انسانی و جامعه شناسی است و باید با دقت و آگاهی لازم صورت گیرد.

این مقام مسئول تصریح کرد: نقش اداره کل امور اجتماعی استانداری خوزستان نهادنظارتی است و سازمان های مردم نهاد باید وارد میدان شوند. به دلیل ارتباط با مردم ، روحیه مطالبه گری آنها را بالا برده و مسئولان استان را ملزم به پاسخگویی کنند.

مدیر کل امور اجتماعی استانداری افزود: در حال حاضر 80 سازمان مردم نهاد و 20 ارگان دولتی بطور مستقیم در بحث توانمند سازی مناطق حاشیه نشین خوزستان با استانداری همکاری می کنند که خوشبختانه تاكنون رضایت نسبی بدست آماده است.

کریمی کیا  گفت: انتظار می رود سازمان های مردم نهاد بطور تخصصی موضوعات اجتماعی را دنبال کنند و به دور از هر گونه سیاسی کاری در راستای اهداف دولت و همدوش آن، به دولت و مردم کمک کنند و نقش خود را در کاهش آسیب های اقتصادی و اجتماعی بخوبی ایفا کنند.

مدیر کل امور اجتماعی استانداری در پایان گفت:نباید قائل به موقعیت باشیم و باید بر اساس خرد جمعی و منطق علمی و به دور از جناح بندی های سیاسی مشارکت اجتماعی و فرهنگی را افزایش دهیم. کریمی کیا تاکید کرد: استانداري از ايده ها و طرح هاي كارشناسي شده حمايت مي كند چرا كه نباید اجازه دهیم پتانسیل ها و قابلیت های فرهنگی و اجتماعی استان به راحتی هدر رود و امیدواریم به جایی برسیم که خبرهای خوش از استان به گوش رسد.
نام:
ایمیل:
* نظر: