tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۲۱۵۱
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۶
آیا مرگ فقط برای همسایه خوب است ؟! اگر حیدر بهمنی هم اکنون به سن بازنشستگی رسیده است تنها سابقه ۲۶ سال وزیر بودن زنگنه گواه روشنی بر رسیدن سن شیخ الوزرا دولت تدبیر و امید به بازنشستگی است.آقایان بدانند افکار عمومی جامعه رسیدن به سن بازنشستگی حیدر بهمنی را تنها بهانه برای تغییر این حفار مرد خستگی ناپذیر می دانند.
هماپرس؛

خبر تغییر مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران را باید یکی از تلخ ترین خبرهای هفته جاری در کشور نام نهاد‌. تغییر ناگهانی حاج حیدر بهمنی مدیرعامل سختکوش ملی حفاری ایران خبری نبود که هر کسی که دل در گروه توسعه و پیشرفت این مرز بوم دارد را نگران و شوک زده نکند. 

از بازنشستگی حاج حیدر بهمنی به عنوان علت این تغییر نام می برند اما کیست که نداند حاج حیدر بهمنی سال هاست با واژه بازنشستگی بیگانه است. براستی وجدان های بیدار جامعه نمی دانند که سال هاست سن و سال و سابقه مهندس زنگنه وزیر فعلی نفت دیرزمانی است که از موعد بازنشستگی گذشته است.

 آیا مرگ فقط برای همسایه خوب است ؟! اگر حیدر بهمنی هم اکنون به سن بازنشستگی رسیده است تنها سابقه ۲۶ سال وزیر بودن زنگنه گواه روشنی بر رسیدن سن شیخ الوزرا دولت تدبیر و امید به بازنشستگی است.آقایان بدانند افکار عمومی جامعه رسیدن به سن بازنشستگی حیدر بهمنی را تنها بهانه برای تغییر این حفار مرد خستگی ناپذیر می دانند.

 آری باید تغییر و برکناری مدیرعامل بومی، با غیرت و‌متعهد ملی حفاری ایران را در علتی جز بازنشستگی جستجو کرد . علتی که به زوایای پیدا و پنهان آن را باید در مصاحبه اخیر مهندس حسنوند رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی جستجو کرد.

حیدر بهمنی حفارمرد خستگی ناپذیر که در میان دوستان خود به حاج حیدر معروف است دانش‌آموخته مهندسی مکانیک از دانشگاه صنعت نفت است، از مدیران ارشد و پیشروهای صنعت حفاری ایران است، که در دوره کوتاه وزارت مسعود میر کاظمی بهمراه شمار زیادی از مدیران نفتی، از بدنه صنعت نفت کنار گذاشته شد.

 بهمنی در سال ۱۳۵۲ فعالیت خود را در صنعت نفت با استخدام در شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب آغاز کرد. وی در فاصله سال‌های ۱۳۷۷ تا ۱۳۸۱ بعنوان مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران فعالیت کرد. از ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۳ مدیرعامل شرکت کالای نفت لندن بود. در سال ۱۳۸۳ برای دوره یک ساله بعنوان مدیرعامل شرکت حفاری شمال منصوب گردید.

 سال ۱۳۸۴ برای دومین بار به عنوان مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران انتخاب شد و تا سال ۱۳۹۱ در این جایگاه فعالیت نمود. بهمنی در سال ۱۳۹۳ پس از ورود مجدد بیژن نامدار زنگنه و تیم مدیریتی وی به وزارت نفت، برای سومین بار سکان هدایت شرکت ملی حفاری ایران را در دست گرفت.

بهمنی در سال ۱۳۷۶ از سوی انجمن مهندسین مکانیک ایران، بعنوان مهندس مکانیک نمونه کشور انتخاب شد. وی در سال ۱۳۸۰ بعنوان مدیر نمونه وزارت نفت ایران معرفی گردید و در سال ۱۳۸۱ نیز مدال درجه۳ شجاعت، از سوی رئیس‌جمهور وقت، به او اهدا شد. بسیاری از ناظران صنعت نفت ایران نقش حاج حیدر بهمنی را در خاموش کردن چاه های نفت ، نفت شهر ،چاه های نفت کویت و... نقش بی بدیل می دانند. 

مردمداری و تواضع بهمنی زبانزد عام و خاص است .بکارگیری  نیروهای متخصص بومی در صنعت حفاری در این شرکت توسط حیدر بهمنی  به یک سنت تغییر ناپذیر تبدیل شده است .حاج حیدر در همه این سال ها مسئولیت های اجتماعی خود را فراموش نکرد. 

کمک ها و‌ مساعدت های مادی و معنوی شرکت ملی حفاری ایران به موسسات خیریه ، برنامه های عام المنفعه، یادواره های شهدا، کمک به احداث مساجد و مدارس متعدد در استان ، کمک به انجام سفرهای زیارتی مستمندان و مددجویان ،مساعدت به باشگاه های ورزشی و... از جمله اقداماتی که باید به نام بهمنی در تارک صنعت حفاری ایران ثبت و ضبط شود . 

این روزها از فرارسیدن موعد بازنشستگی حاج حیدر بهمنی به عنوان علت تغییر او در شرکت ملی حفاری ایران نام برده می شود اما کیست که نداند که حاج حیدر بهمنی کجا و بازنشستگی کجا. 

او هیچگاه برای خدمت به مردم سرزمین خود از پای نمی نشیند و اينكه بازنشستگی و رخوت و خمودگی او را خسته کرده است . براستی چرا مهندس بیژن نامدار زنگنه می تواند در سن بازنشستگی در بالاترین سطح وزارتخانه قرار گیرد و حیدر بهمنی در همان سن باید به دلیل آنچه موعد بازنشستگی عنوان شده ، از توفیق تداوم خدمت به مردم شریف کشورش محروم شود.سوالی است که باید مسئولان وزارت نفت به افکار عمومی پاسخ دهند.
نام:
ایمیل:
* نظر: