tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۲۱۴۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۶
اید پذیرفت که فقط داشتن مدرک موجب ورود به بازار کارو اشتغال نمی شود از این رو فرهنگ مدرک گرایی باید جای خود را به افزایش دانش فنی و مهارتی بدهد، فرهنگ کارآفرینی و تولید به ویژه جوانان از مزیت های آموزشهای فنی وحرفه ای است عدم آشنایی با مهارت های عملی و فنی، مانع جذب دانش آموختگان شده است.
هماپرس/ ایمان علیرضایی؛

متاسفانه برخی فارغ التحصیلان دانشگاهی برای ورود به بازار کار تجربه کافی ندارند که یادگیری آموزشهای فنی ومهارتی و توانمندسازی آنان زمینه حضور این دانش آموختگان را در بازار کارفراهم می کند، مبرهن است که رفع بیکاری جوانان به ویژه فارغ التحصیلان دانشگاهی نیازمند ترویج و گسترش فرهنگ مهارت آموزی است، ترویج فرهنگ فراگیری آموزشهای فنی وحرفه ای در جامعه ضرورت دارد.

باید پذیرفت که فقط داشتن مدرک موجب ورود به بازار کارو اشتغال نمی شود از این رو فرهنگ مدرک گرایی باید جای خود را به افزایش دانش فنی و مهارتی بدهد، فرهنگ کارآفرینی و تولید به ویژه جوانان از مزیت های آموزشهای فنی وحرفه ای است عدم آشنایی با مهارت های عملی و فنی، مانع جذب دانش آموختگان شده است.


تولید و اشتغالزایی یکی از دغدغه های موجود در کشور به حساب می آید و این در حالی است که درجهان امروز توسعه به معنی عام بدون توجه به آموزشهای فنی و حرفه ای مفهومی نخواهد داشت و همین امر ضرورت توسعه آموزش های فنی و حرفه ای را بیشتر می کند، از سوی دیگر کار آموزی در محیط کار واقعی به کار آموزان آموزش ها را به سهولت ارائه می کند.


مهارت آموزی در محیط کار واقعی و کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی از موضوعات جدی برای ایجاد فرصت شغلی در کشور است، اجرای این دو برنامه موجب می شود که نگرانی اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی رفع شود و از سوی دیگر این اشخاص در محیط های واقعی کار قرار می گیرند و اعتماد، جسارت و ریسک پذیری را به افراد می دهد.
امروزه یکی از مهم‌ترین راه های اشتغال‌زایی اصولی و حل معضل بیکاری، آموزش صحیح مهارت های فنی است، جوانان فارغ التحصیل دانشگاهی با وجود علم آموزی و بصیرت و دانایی به دلیل آموزش ندیدن به صورت کاربردی، فاقد مهارت لازم هستند، در حقیقت نداشتن مهارت لازم یکی از دلایل بیکاری جوانان و نوجوانان مورد نیاز بازار کار از سوی جویندگان کار است.


در صورت فراگیری مهارت در کنار اخذ مدارک دانشگاهی بنگاه های شغلی و علاقه مند به پذیرش افراد از جنس توانمند و ماهر هستند و موجب می شود که نگرانی اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی رفع شود و از سوی دیگر قرار گرفتن این اشخاص در محیط های واقعی کار اعتماد، جسارت و ریسک پذیری را به افراد می دهد.


هنگامی که اشخاص آموزشها را ببینند و مهارت لازم را پیدا کنند، این اتفاق تاثیر زیادی در کاهش نرخ بیکاری در جامعه خواهد داشت.

نام:
ایمیل:
* نظر: