tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۲۱۱۲
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۷
فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی با تاکید بر ساماندهی شناورها برای جلوگیری از قاچاق در بوشهر، هرمزگان، منطقه دریایی سیستان وبلوچستان و حوزه چابهار و کیش، گفت: شناورها نباید به عنوان وسیله ای برای قاچاق کالا به درون و بیرون کشور استفاده شوند.
هماپرس؛

سردار قاسم رضایی روز پنجشنبه در جلسه قرارگاه مرکزی مقابله با قاچاق کالا در کیش اظهار کرد: این نخستین جلسه رسمی این قرارگاه در سال جدید در حوزه جنوب کشور در حوزه استان های بوشهر، هرمزگان و منطقه ویژه کیش است.
وی با بیان اینکه اقدامات سال قبل راهبرد کشوری در مقابله با قاچاق کالا بود گفت : مرزبانی کشفیات و دستاوردهای خوبی در این زمینه و جلوگیری از ورود و خروج کالا در جنوب کشور در حوزه دریا داشته است .
سردار رضایی با اعلام اینکه دو هزار کیلومتر در این منطقه مدیریت شده است افزود : با تلاش همکاران در کالاهای هدف از 2.5 تا شش برابر کشفیات داشتیم که قانع کننده نیست .
وی به نامگذاری امسال با عنوان 'اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال ' از سوی رهبرمعظم انقلاب اشاره کرد و گفت: نقش ما به عنوان پاسداران حریم دریا بسیار مهم است .
وی به همراهی و هماهنگی دستگاه های مرتبط قضایی ، اطلاعاتی ، مراجع رسمی گمرک و تعزیرات در این زمینه اشاره و ابراز امیدواری کرد که سال 96 یکی از بهترین سالها برای مقابله با قاچاق به عنوان سم مدیریتی و اقتصادی باشد .
سردار رضایی با تاکید بر اینکه امسال باید هدفمندتر حرکت کنیم افزود : هدف اولیه بررسی اقدامات هر استان به تنهایی بود که گزارش آنها ارائه شد، باید نشست ها و تعاملات بین رده ای را افزایش و جلسه هایی را بین فرماندهان و مدیران ذی ربط استان های بوشهر، هرمزگان و منطقه کیش تشکیل دهیم.
فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی اظهار کرد: نظارت بر مسیرهای حرکت و تردد قاچاق را هدفمند می کنیم و مقابله با قاچاق و قاچاقچیان را شدت می بخشیم.
وی تصریح کرد: بخش اقدامی ما در وسط دریا خواهد بود و با توان بالا در همان جا اعمال قانون می کنیم تا قاچاقچیان تنبیه شوند و در این زمینه دستگاه قضا را به کمک می گیریم.
سردار رضایی تصریح کرد : مردم، مسئولان و دلسوزان ما نمی پذیرند که تعداد انگشت شماری از افراد در قالب مافیا به اقتصاد کشور ضربه بزنند.
*برگزاری نشست های سه ماهه برای بررسی مصوبات و افزایش رزمایش ها و عملیات مشترک
وی گفت : مصوبات این قرارگاه و جلسه با زمان بندی باید سه ماه به سه ماه ارزیابی، تاکتیک ها به روز و رزمایش ها و عملیات مشترک در بین سه رده در منطقه مضاعف شود و با هم افزایی اقدام قابل توجهی نسبت به سال قبل در این منطقه داشته باشیم.
به گزارش ایرنا ،سردار رضایی گفت: اگر کالایی کشف می شود و نیاز به تحویل آن به سایر مسئولان دستگاه ها شامل گمرک و اموال تملیکی است آنها باید تحویل بگیرند؛ آنها باید ظرفیت سازی کنند که ما برای این موارد در تهران با دستگاه های مرتبط تشکیل جلسه خواهیم داد تا مشکلات برطرف شود.
*ساماندهی شناورها و جلوگیری از استفاده از آنها برای قاچاق
این مقام نظامی افزود: در استان های بوشهر، هرمزگان، منطقه ویژه کیش و منطقه دریایی سیستان وبلوچستان و حوزه چابهار نیاز به ساماندهی شناورهاست.
وی بیان کرد: شناور اموال شخصی همچون خودرو است که باید پلاک گذاری و ساماندهی شود نباید از آن به عنوان ابزاری برای قاچاق استفاده کرد.
سردار رضایی توضیح داد: باید بر روی شناورها اعمال قانون صورت گیرد و در جایی که خلاء قانونی وجود دارد ساماندهی شوند و در کنترل حکومت باشند و نباید به عنوان وسیله ای در راستای قاچاق کالا مورد استفاده قرار گیرند.
این مقام نظامی با تاکید بر اینکه این ساماندهی در برخی مناطق این استان ها صورت گرفته است افزود : همکاری خوبی انجام شده و قدردان این مردم و سایر دستگاه های همراه و مرتبط هستیم ، ادامه ساماندهی شناورها باید در دستور کار قرار گیرد تا از سوء استفاده های احتمالی جلوگیری کرد.
*استقبال کشورهای همسابه از مقابله با قاچاق/ برگزاری نشست در قطر در آینده نزدیک
سردار رضایی با بیان اینکه هماهنگی خوبی با کشورهای همسایه در نشست ها ، اجلاس ها داشته و داریم گفت : در آینده نزدیک نشستی در قطر در این راستا خواهیم داشت ، هیاتی را به تازگی به عمان اعزام کردیم و سال گذشته با امارات جلسه داشتیم و باید مدیریت شود .
وی تصریح کرد: موارد را باید از طریق تعاملات دیپلماتیک و از طریق دستگاه دیپلماسی کشور و سایر رده های مرتبط دنبال کنیم تا منطقه دریایی خلیج همیشه فارس وعمان را نسبت به قاچاق پاک و منزه نگه داریم.
سردار رضایی به استقبال کشورهای همسایه برای مقابله با قاچاق اشاره و ابراز امیدواری کرد که با برنامه ریزی به نتیجه قابل توجهی دست یابیم .
وی گفت: نشست بعدی سه ماه آینده در یکی از استان های بوشهر یا هرمزگان یا همین منطقه برگزار می شود که در آینده اعلام می شود نتیجه اقدامات سه ماهه را ارزیابی خواهیم کرد .
*تمامی رده ها مرتبط در مقابله با قاچاق همسو حرکت می کنند
به گزارش ایرنا ، فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی تاکید کرد: اقدامات همرزمان در مرزبانی سه منطقه اعلام می شود ،با تدبیر فرماندهی نیروی انتظامی تمام رده های مرتبط در مقابله با قاچاق همسو حرکت می کنند که امیدواریم با اشراف اطلاعاتی که ارتقا خواهد یافت بتوانیم مطالبه جدی مردم و مسئولان را به نتیجه برسانیم .
وی ابراز امیدواری کرد که در سال 96 به بهترین نتایج در این هدف گذاری ها برسیم .
نخستین جلسه 'قرار گاه مرکزی مقابله با قاچاق کالا در سال 96 مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ' ظهر پنجشنبه با حضور فرماندهان مرزبانی و دریابانی استان های بوشهر ، هرمزگان و منطقه ویژه کیش در محل فرماندهی نیروی انتظامی برگزار شد .
نام:
ایمیل:
* نظر: