tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۲۱۰۸
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۲
استاندار تشریح کرد:
استاندار خوزستان جزئیات مصوبه اخیر دولت برای تامین اعتبار در 5 بخش زیربنایی استان شامل آب و فاضلاب، مقابله با کانون‌های داخلی ریزگردها، طرح 550 هزار هکتاری، احیای رودخانه و نوسازی، ترمیم و تجهیز خطوط انتقال برق را تشریح کرد .
هماپرس؛

استانی مرکز خوزستان، با اشاره به پیگیری چندین ماهه جهت پنج بند مصوبه اخیر هیات دولت برای خوزستان عنوان کرد: در گذشته ما پذیرفته بودیم که ریزگردها قابل حذف نیست و اعتبارات در راستای مواردی از قبیل دو جداره کردن پنجره‌ها بود اما اکنون دولت مصمم است که کانون‌های داخلی ریزگردها را مهار کند؛ بنابراین بر روی کانون‌های فوق بحرانی برنامه‌ریزی کرده است تا به‌صورت ریشه‌ای با این پدیده مقابله کند.
 

وی گفت: 35 درصد از کانون‌های ریزگرد با منشأ داخلی هست و این ریزگردها چون مسیر نزدیکی طی می‌کنند، معمولا با شدت و غلظت بیشتری هستند؛ بنابراین دولت تصمیم به مقابله با آن گرفت. البته اساتید هم کار علمی و مطالعاتی انجام دادند و در دنیا هم تجارب موفقی بوده است، به همین دلیل تصمیم گرفته شد که 40 هزار هکتار در سال اول و 310 هزار هکتار در برنامه شش ساله اجرا شود. 
 
استاندار خوزستان تصریح کرد: محل تامین اعتبار در دوره قبل به‌طور شفاف تعیین نشده بود اما در مصوبه اخیر راه‌های مختلف برای تامین اعتبار تعریف شده است که از آن جمله فاینانس خارجی، صندوق توسعه ملی و انتشار اوراق مشارکت است؛ همچنین یک راه دیگر فاینانس داخلی است که شامل فراخوان بانک‌ها و تضمین بازپرداخت از سوی دولت برای تامین منابع مالی است و دولت به هر طریق ممکن خود را متعهد کرده که منابع لازم را تعریف و تامین کند و روش‌های مختلف خود را برای تامین اعتبار مشخص کرده است تا برای اجرای آن مبسوط الید باشد. 
 
این مقام عالی دولت در استان خوزستان خاطرنشان کرد: پیش از این جذب فاینانسر (تامین‌کننده مالی) بر عهده پیمانکار بود اما در مصوبه اخیر دولت متعهد به جذب فاینانسر شده است. 
 
شریعتی بیان کرد: دکتر روحانی در ابتدا برای تامین اعتبار نگران بودند، اما با توضیحات کارشناسان برنامه و بودجه قانع شدند و معتقدیم توانایی لازم برای اجرای این مصوبه که بی‌سابقه ترین سند حقوقی در تاریخ خوزستان است، در استان وجود دارد. 
 
وی درباره طرح آبرسانی غدیر توضیح داد: عمده تامین آب شرب اهواز از طرح آبرسانی غدیر است که شوری آب اهواز را کاهش داده و عمده دلیل عدم کیفیت آب شرب اهواز مربوط به خطوط فرسوده انتقال آب است؛ همچنین از طریق اوراق مشارکت طرح آبرسانی غدیر به سرانجام خواهد رسید و مدیرعامل آبفای استان متعهد به نظارت بر حسن اجرای طرح آبرسانی غدیر شده است. 
 
استاندار تاکید کرد: همه ما باید برای تحقق این اعتبار تلاش کنیم. دولت نیز به جزییات تامین اعتبار آن پرداخته است .
 
شریعتی در خصوص رایگان اعلام شدن برق مصرفی شهروندان خوزستانی در بهمن‌ماه سال گذشته، گفت: این اقدام در راستای رعایت منشور حقوق شهروندی که از سوی رییس‌جمهور در دی‌ماه سال گذشته به مردم عرضه شد، صورت گرفت و خانواده شهدا این درخواست به‌حق را برای مردم مطرح کردند و با توجه به اینکه حقوق شهروندی جزو وعده‌های رییس‌جمهور بود با این پیشنهاد موافقت شد؛ چراکه دولت در این خصوص خود را ملزم به رعایت حقوق شهروندی مردم می‌داند.
 
استاندار خوزستان درباره روند اجرای طرح کشاورزی 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری، تصریح کرد: تاکنون ۲۵۰ هزار هکتار از طرح محقق شده است و تا پایان امسال برنامه‌ریزی شده که اجرای طرح تا ۳۱۲ هزار هکتار افزایش یابد.
 
وی در خصوص دلایل تاخیر در اجرای طرح 550 هزار هکتاری، گفت: عدم تحویل اراضی از سوی کشاورزان به جهاد نصر یکی از دلایل عمده عقب‌ماندگی طرح بوده است؛ همچنین عدم تخصیص به‌موقع آب و عدم توازن منطقه ای یکی از مشکلاتی بود که در فازدوم این مشکل نیز حل شده است. 
نام:
ایمیل:
* نظر: