tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۲۱۰۷
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۸
لیست های قومی چه بختیاری و چه عرب ، صرفا دامن زدن به اختلافات قومی است / امکان ارائه یک لیست 13 نفره مورد اجماع از هر قوم و سلیقه ای میسر نیست / ورود اصلاح طلبان استان به لیست های انتخاباتی اختلافات قومی را ایجاد می کند و به انتخابات ریاست جمهوری نیز ضربه می زند / باید دلخوری مقتدایی از دولت را پذیرفت و باب گفتگوی منطقی را با ایشان باز کرد
هماپرس؛

دکتر برات قبادیان با اشاره به انتخابات شوراها در خوزستان از جمله اهواز گفت : واقعیت این است که پیشرفت و توسعه خوزستان صرفا از طریق نخبگان و مجرای غیرقومی میسر است و ارائه لیست های قومی چه بختیاری و چه عرب ، صرفا دامن زدن به اختلافات قومی است و سبب ساز عقبگرد استان می شود.

وی گفت: تنوع قومی نعمتی برای خوزستان است بنابراین نباید با رفتارهای غیرمنطقی این نعمت را تبدیل به نغمت کرد و موجب اختلاف شد.

قبادیان ادامه داد: اعتقادم این است که اصلاح طلبان خوزستان و شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان استان به دلایل مختلف نباید در انتخابات شوراهای شهر لیست ارائه دهند.

وی با بیان اینکه در انتخابات شورای شهر اهواز بیش از 700 نفر کاندیدا شده اند که شاید نیمی از آنان اصلاح طلبان باشند ، گفت : ارائه یک لیست 13 نفره که مورد اجماع همه اصلاح طلبان و اقوام باشد از بین این تعداد کاندیدای اصلاح طلب میسر نیست و موجب اختلافات قومی و تشدید اختلافات درونی می شود. بنابراین امکان ارائه یک لیست 13 نفره مورد اجماع از هر قوم و سلیقه ای میسر نیست.

قبادیان گفت: ورود اصلاح طلبان و شورای سیاستگذاری به لیست های انتخاباتی جدا از آنکه اختلافات قومی را ایجاد می کند به انتخابات ریاست جمهوری نیز ضربه می زند.

این استاد دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه اصلاح طلبان با کاندیدای واحد وارد انتخابات ریاست جمهوری شده اند ، گفت: در مواردی بحث کاندیدای پوششی مطرح می شود که اعتقادی به آن ندارم. کاندیدای واحد و مطلق اصلاح طلبان دکتر روحانی است و خوشبختانه عملکرد دولت هم با عدد و رقم قابل دفاع است.

وی افزود: معتقدم روحانی با قدرت در انتخابات صاحب رای اکثریت خواهد بود زیرا کارهای بزرگی مانند برجام و کنترل تورم در دوران ریاست جمهوری وی صورت گرفته است.

وی درخصوص میزان اقبال اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری آینده ایران عنوان کرد: تاریخ نشان داده که اصول گرایان کاندیدای واحدی نخواهند داشت و با وجود کاندیدای واحد هم فکر می کنم از اقبال چندانی برخوردار نخواهند بود، و امیدوارم مردم با حضور حداکثری در پای صندوق های رای حاضر شوند چون در انتخابات مختلف هنگامی که مردم به طور حداکثری وارد صحنه شده اند، اصلاح طلبان هم از شانس حداکثری برخوردار بوده اند.

وی با بیان اینکه جناح ها باید از بداخلاقی های انتخاباتی دست بکشند ، گفت: اصولگرایان دنبال حاشیه هستند و همه امید خود را به تخریب دولت بسته اند تا از طریق آن ، خود را در معرض دید قرار دهند. البته مردم نشان داده اند که اسیر این حاشیه ها نخواهند شد و بهترین انتخاب را خواهند کرد.

وی با اشاره به کاندیداتوری مقتدایی استاندار سابق خوزستان در انتخابات ریاست جمهوری گفت: در مقطعی اختلافات درون خانوادگی منجر به این شد که تصمیم گرفته شود تا مقتدایی در مدیریت ارشد استان نماند. باید دلخوری مقتدایی از دولت را پذیرفت و از طریق منطق باب گفتگو را باز کرد. وی از اصلاح طلبان باسابقه و اهل منطق است و معتقدم اگر از این طریق با مقتدایی صحبت شود در انتخابات ریاست جمهوری به نفع روحانی کنار خواهد کشید.
نام:
ایمیل:
* نظر: