tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۲۱۰۶
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۷
دکتر قمیشی فرد شایسته و برای اصلاح طلبی هزینه داده است ولی در یک شورا اکثریت حرف آخر را می زنند که آن هم هنوز دست هایی پشت پرده است و کاری از دست این استاد بزرگ بر نمی آید
هماپرس؛

دبیر مجمع اصلاح طلبان دوم خرداد استان خوزستان با اشاره به ملاک و معیار انتخاب افراد در لیست انتخاب اعضای شورای شهر، گفت: شایستگی، اصلاح طلبی، سلامت افراد خارج از مسائل قومیتی مد نظر است و باید توسط مجمع شورای سیاست گذاری شفاف سازی شود.

کیکاوس دشتگلی پور در پاسخ به اینکه آیا به لزوم همگرایی و ارائه لیست واحد در میان اصلاح طلبان معتقد هستید، اظهار کرد: بله به شرط آنکه بازهم اعمال نفوذ از جانب عوامل بیرون نباشد. متاسفانه جریانی که در انتخابات مجلس سال گذشته بازیگردان پشت پرده بود و تصمیمات را جای دیگر اتخاذ و نمایشی از دموکراسی نشان داد، هنوز حضور دارد و قوی هم تر شده است، لذا همگرایی درصورتی است که صداقت و شفافیت درمیان باشد. درغیر این صورت این تنها شعاری برای به حاشیه راندن دیگران و قبضه ماندن قدرت در دست همان عده می باشد.

وی اذعان داشت: دکتر قمیشی فرد شایسته و برای اصلاح طلبی هزینه داده است ولی در یک شورا اکثریت حرف آخر را می زنند که آن هم هنوز دست هایی پشت پرده است و کاری از دست این استاد بزرگ بر نمی آید. از نظر من شورای سیاستگزاری اصلاح طلبان خوزستان ترکیبی از اصولگرایان معندل و اصلاح طلبان و مستقلین می باشد.

این فعال اصلاح طلب در پاسخ به علت انتشار برخی از لیست های قومیتی، خاطر نشان کرد: دلیل تشکیل لیست ها و ائتلاف های قومیتی عملکرد برخی دست اندرکاران و بازیگردانان اصلاحات در استان است. همچنین به دلیل نبود احزاب و فرهنگ کار حزبی برای گرفتن قدرت از مردم به راه های مختلف از جمله قدرت قومیتی، که البته مطالبات و به حق هست.

وی ادامه داد: به عنوان نمونه در دهه ای همشهریان عرب سهمیه مسولیتی خود را زیر 15 درصد اعلام می کردند و در این زمینه اعتراض های شدیدی داشتند. بنا براین با توجه به اینکه چه در اصولگراها و چه در اصلاح طلبان افراد شایسته و صادقی وجود داشت نگرانی هایی در این زمینه وجود داشت.

دشتگلی پور بیان داشت: شایسته هایی همانند آقایان دسومی و لویمی و و باورصاد و الیاسی و خیلی های دیگر که در اصلاحات هزینه دادند، کنار گذاشتند و به افراد دیگر روی آوردند. شایان ذکر است: در دوره روحانی نیز چنین احساسی برای فعالان بختیاری اتفاق افتاده و اعتراضاتی به وجود آمد. یکی از اعضا مجمع اصلاح طلبان بختیاری می گفت که علی رغم جمعیت شان در استان تا زیر ده درصد پست های کلیدی به آن ها تخصیص داده شده است . در نتیجه همان بلایی که چندین سال پیش بر سر دوستان عرب آوردند حالا به سر بختیاری ها می آورند.

وی خاطر نشان کرد: این گونه موارد خود موجب تقویت مطالبه قومی و احساس تضییع حقوق می شود و ناشی از احیانا فشارها و پیشنهاد نفرات است که بعضا نمایندگان و دست اندر کاران با نماینده دولت لابی می کنند. چون اگر استاندار با آن ها کنار نیاید تحت فشار قرار می گیرد و دولت هم نیاز به رای نمایندگان دارد .

این فعال سیاسی اصلاح طلب با اعلام اینکه اکثر مسئولین استان از میان غیر اصلاح طلبان تشکیل شده است، گفت: عملکرد خروجی شورای هماهنگی احزاب اصلاح طلب در استان در انتخابات مجلس و شورا غیر قابل قبول بود، به طوری که در لیست امید خوزستان یک نفر اصلاح طلب در لیست نبود و آقایان باورصاد و لویمی که اصلاح طلب و نامزد مجلس بودند را هم کنار گذاشتند.

وی در رابطه با مصاحبه های قبلی که نقدهایی را بر شیوه تعیین مدیران داشته، دلایل خود را اینگونه بیان کرد و افزود: بنده دکتر شریعتی را به عنوان یک اصلاح طلب و فردی شایسته می شناسم اما دست هایی اجازه ابتکار عمل را از ایشان سلب کرده اند.کدام نماینده شهرستان ها در مقابل احکام استاندار در محل وکالتش استقامت نکرد؟

دشتگلی پور ادامه داد: نمونه آن را در شهرستان مسجدسلیمان و در مقابل پیشنهاد استاندار در خصوص حکم فرمانداری دکتر کورش جهانگیری باورصاد مشاهده شد، که نماینده شهر آقای ظاهری و فلان شخص محکم ایستادند و اجازه صدور حکم را ندادند و در پایان فرماندار قبلی ماندگار شد .مهندس ملک خدایی فرماندار اسبق بهبهان از اصلاح طلبان قدیمی را کاری کردند برکنار شد. ایشان چندین سال از مدیر کل های استانداری بوده اما در حال حاضر بلاتکلیف است در صورتی که از بزرگان اصلاح طلب خوزستان هستند.

وی تصریح کرد: با طرح انتخاب شهردار در هر یک از لیست های انتخاباتی شورای شهر موافقم و طرحی قابل قبول است، اگر صورت گیرد در اذهان عمومی کمک شایانی را به انتخاب شهرداری شایسته و مطلوب می کند.

وی اظهار کرد: اگر به معاونین و مدیران ستادی استانداری را توجه کنید هم وضعیت سیاسی و هم قومی گویای در آن دیده می شود. اگر قرار باشد در دولت اعتدال، چهره های کاردان معتدل و اصلاح طلب بدون سمت باشند و مدیران ناکارآمد دولت احمدی نژاد و عده ایی با پشتوانه همچنان بر اریکه قدرت باشند؛ آیا سزوار است؟

کیکاوس دششتگلی پور در پایان یاد آور شد: از سویی ما روحانی را به عنوان یک اصلاح طلب نمی شناسیم بلکه ایشان یک اصولگرای معتدل است. در برهه ای که عارف رییس مجلس نشد وزیران و مدیران ارشد دولت روحانی در ناکامی اصلاح طلبان نقش داشتند. در ماه های اخیر اطرافیان روحانی می گویند گزینه دوم (کاندیدای پوششی اصلاح طلبان) را باید خود روحانی انتخاب کند! پس از رویدادهای سال 88 با وضعیتی که اصلاح طلبان در کشور داشتند روحانی توانست مرهمی بر زخم ما بگذارد. ما اصلاح طلبان با توجه به گله هایمان از ایشان حمایت کردیم ولی انتظاراتی هم داریم.

منبع: آراس
نام:
ایمیل:
* نظر: