tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۲۱۰۵
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۴:۳۴
به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، شنبه 19 فروردین 96 ، جلسه بررسی آخرین وضعیت پروژه های بهداشتی مشمول تفاهم نامه در محل استانداری خوزستان برگزار گردید
به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، شنبه 19 فروردین 96 ، جلسه بررسی آخرین وضعیت پروژه های بهداشتی مشمول تفاهم نامه با حضور دکتر غلامرضا شریعتی استاندار، دکتر اسماعیل ایدنی رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، دکتر سید عباس پورهاشم مشاور وزیر بهداشت در اجرای تفاهم نامه احداث پروژه های بهداشتی، دکتر محمدرضا میرزایی معاون اجرایی مرکز مدیریت شبکه، دکتر اشکان یوسف زاده مسئول گروه سازه و پروژه های بهداشتی وزارت بهداشت، دکتر شکراله سلمان زاده معاون بهداشت، دکتر سید احمد حسینی معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه و روسا و معاونین بهداشتی دانشگاه ها و دانشکده های دزفول، آبادان، بهبهان و شوشتر در محل استانداری خوزستان برگزار گردید.
 
دکتر  ایدنی در ابتدای این جلسه به تشریح عملکرد دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در راستای اجرای تفاهم نامه سه جانبه احداث واحدهای بهداشتی پرداخت و اظهار داشت: بر اساس تفاهم نامه سه جانبه فی مابین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، استانداری خوزستان و دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، احداث ۱۶۲ واحد بهداشتی در دستور کار قرار گرفت و پروژه احداث این واحدها طی قراردادی به سازمان طرح های عمرانی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح واگذار گردید و تا این لحظه ۹۷ زمین تامین و تحویل پیمانکار شده و پیمانکار اقدام به استقرار و تجهیز کارگاه نموده که عملیات اجرایی نیز عملا در بیش از ۵۰ پروژه آغاز گردیده است.
 
وی موضوع تامین زمین در اهواز را یکی از چالشهای مهم پیش روی اجرای تفاهم نامه دانست و افزود: امیدواریم با حمایت های استاندار و پیگیری های فرماندار و شهردار اهواز هر چه سریعتر نسبت به تامین زمین جهت ساخت واحدهای بهداشتی مشمول تفاهم نامه اقدام گردد.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تصریح کرد: چنانچه زمین های مورد نیاز تامین نگردد به اجبار اعتبارات مربوطه برای ساخت واحدهای بهداشتی در شهرستان هایی که در امر تامین زمین موفق بوده اند، هزینه خواهد شد.
 
در ادامه جلسه دکتر پورهاشم اظهار ذاشت: موضوع احداث پروژه های بهداشتی در قالب تفاهم نامه یکی از برجسته ترین برنامه های وزارت بهداشت بوده که به ابتکار وزیر  بهداشت طراحی و تدوین و با همکاری استانداران و روسای دانشگاه ها در حال اجرا است. 
 
مشاور وزیر بهداشت افزود: تعداد پروژه های مشمول تفاهم نامه در کشور ۶۲۵۰ پروژه یعنی معادل ۲ میلیون متر مربع فضای بهداشتی و با پیش بینی اعتباری بیش از ۳۰۰۰ میلیارد تومان می باشد که در مدت کوتاهی مقدمات کار به انجام رسیده و کار ساخت ۵۰۰۰ واحد بهداشتی در سراسر کشور آغاز شده است.
 
وی در ادامه به موضوع تامین اعتبار لازم برای اتمام این پروژه ها اشاره نمود و گفت: مقرر گردیده ۵۰ درصد اعتبارات ساخت را وزارت بهداشت و ۵۰ درصد اعتبارات را استان با استفاده از ظرفیتهای موجود تامین نماید که در این بین ورود خیرین سلامت به این عرصه بسیار مهم خواهد بود.
 
پورهاشم سپس به بررسی عملکرد دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز پرداخته و بیان داشت: انصافا عملکرد دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپوز اهواز در زمینه اجرای تفاهم نامه خوب بوده، البته کاستی هایی هم وجود دارد ولی خوشبختانه در مرحله ای قرار داریم که ظرف مدت کوتاهی شاهد جهش در اجرای پروژه ها خواهیم بود.
 
مشاور وزیر بهداشت ادامه داد: موضوع نظارت بر ساخت و ساز واحدهای بهداشتی را باید بسیار جدی گرفت. البته زمان برای احداث پروژه ها بسیار مهم است ولی با نظارت مستمر بر کار پیمانکار باید واحدهای بهداشتی در زمان مناسب و با کیفیت مطلوب ساخته و آماده بهره برداری گردند. به همین دلیل هم وجود ناظر فنی برای این پروژه ها تعریف شده و تامین اعتبار مربوط به آن هم صورت پذیرفته است.
 
در ادامه این نشست دکتر میرزایی معاون اجرایی مرکز مدیریت شبکه معاونت بهداشت وزارت و عضو کمیته سه نفره کشوری پروژه های تفاهم نامه، گفت: در کل استان خوزستان احداث ۳۰۰ پروژه در قالب تفاهم نامه با اعتباری بالغ بر ۱۶۰ میلیارد تومان پیش بینی شده است.
 
وی ادامه داد: با توجه به مشکلاتی که برای تامین زمین در استان وجود دارد شروع عملیات اجرایی اندکی با تاخیر همراه بود که خوشبختانه این موضوع با پیگیری های به عمل آمده توسط مسئولان استانی و دانشگاه در حال برطرف شدن است. پیش بینی میشود با سرعت گرفتن روند کار بسیاری از پروژه ها تا آخر شهریور به اتمام برسد.
 
در ادامه این نشست روسای دانشگاه ها و دانشکده های دزفول، آبادان، بهبهان و شوشتر به ارائه گزارشی از آخرین وضعیت روند اجرای احداث پروژه های بهداشتی مشمول تفاهم نامه پرداختند.
 
درپایان نیز دکتر شریعتی به جمع بندی نهایی مطالب مطروح شده، پرداخته و اظهار داشت: با استفاده از ظرفیتهای موجود در استان و با همیاری خیرین و مشارکت مردمی نسبت به تامین اعتبار سهم استانی پروژه ها اقدام خواهد شد. همچنین موضوع تامین زمین در اهواز مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.
 
گفتنی است پیش از جلسه فوق تیم اعزامی از وزارت بهداشت به اتفاق معاونین بهداشت و توسعه مدیریت از روند اجرایی چندین پروژه در شهرستان های باوی و اهواز بازدید و از نزدیک در جریان روند احداث و تجهیز این پروژه ها قرار گرفت.

نام:
ایمیل:
* نظر: