tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۲۱۰۴
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۴:۳۵
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه: دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در حوزه های مختلف و با تنوع زیاد، مشغول به فعالیت است و امنیت و آرامشی که در دانشگاه ما حاکم است، ناشی از درک و فهم بالای دانشجویان این دانشگاه است که با سعه صدر بالا میدانند چه کاری را در چه سطحی و در چه موقعیتی انجام دهند.

شنبه 19 فروردین ماه 1396 آیین بدرقه دانشجویان راه یافته به مرحله نهایی هشتمین جشنواره فرهنگی و هنری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کشور و تجلیل از فعالین کانون های دانشجویی فرهنگی، اجتماعی و تشکلهای دانشجویی سیاسی دانشگاه با حضور دکتر اسماعیل ایدنی رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، دکتر علی خدادادی قائم مقام رئیس دانشگاه، حجت الاسلام والمسلمین آیت عادلی نژاد مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، دکتر ساسان موگهی معاون فرهنگی و دانشجویی، دکتر فرهاد حمزه لویی مدیر امور فرهنگی، دکتر بیژن حسین پور مدیر امور دانشجویی، مهندس عبدالحسین شکورنیا معاون فرهنگی دانشکده پزشکی و دانشجویان فعال دانشگاه در حوزه های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در محل تالار شهدای دانشگاه برگزار شد.

دکتر ساسان موگهی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه در این مراسم با تبریک فرا رسیدن سال نو و ولادت با سعادت امام جواد (ع) گفت: هدف از برگزاری این مراسم، تقدیر از دانشجویان فعال فرهنگی است و به گواه مقامات وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز به دلیل فضای باز و پرنشاط فرهنگی و سیاسی جزو سه دانشگاه برتر در سطح کشور می باشد و همچنین در سطح استان نیز کمترین مشکل را از این لحاظ دانشگاه ما دارد.

وی اظهارداشت: هرجایی که به نمایندگی از دانشگاه بزرگ جندی شاپور شرکت کرده ام، به پاس زحمات شما دانشجویان عزیز و فعالین حوزه های فرهنگی و سیاسی سربلند و مفتخر بوده ام.

موگهی خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در حوزه های مختلف و با تنوع زیاد، مشغول به فعالیت است و امنیت و آرامشی که در دانشگاه ما حاکم است، ناشی از درک و فهم بالای دانشجویان این دانشگاه است که با سعه صدر بالا میدانند چه کاری را در چه سطحی و در چه موقعیتی انجام دهند.

دبیر شورای فرهنگی و اجتماعی دانشگاه با تشکر از فعالین تشکل ها، انجمن ها و شوراهای صنفی در دانشگاه، اذعان داشت: دبیران و مسئولین این تشکل ها و کانون ها در دانشگاه بخوبی این جو را در کنترل خود دارند و بخوبی میدانند که در فضای آرام هست که میتوان با منطق حرف زد و حرکت کرد.

وی با اشاره به مشکلاتی که در مسیر انجام فعالیت های مختلف فرهنگی، سیاسی و اجتماعی در سال 95 با آن دست و پنجه نرم کرده بودند، گفت: این مشکلات ارزش کار شما را بالاتر می برد که در چنین شرایطی با تلاش و کوشش، رسالت فرهنگی خود را بخوبی انجام میدهید و این مشکلات، مسائل حادی نبودند که بخواهند نظم و آرامش دانشگاه را بهم بزنند.

معاون دانشگاه با بیان اینکه با ورود به سال جدید لازم است که همه با هم همگام و هم راستا باشیم و هدف از این نشست نیز ایجاد این هماهنگی است، اظهار کرد: باید همه کمک کنیم که وضعیت فرهنگی دانشگاه را در یک راستا ارتقا دهیم، لذا لازم است هدفی را برای خود مشخص کنیم و آن هدف رسیدن به سعادت دنیوی و اخروی است.

وی در ادامه افزود: برای رسیدن به این سعادت نیاز به نقشه راهی داریم که این نقشه راه همان دین است که خالق انسان با شناختی که از او دارد برایش مشخص کرده است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه با اشاره به اینکه برای رسیدن به این سعادت دنیوی و اخروی لازم است که همه حوزه های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و ... خوب عمل کنند، بیان داشت: زیربنای تمام این مسائل فرهنگ است، اگر فرهنگ درست باشد و ارتباطات اجتماعی بر اساس فرهنگ باشد تمام این مسائل نیز حل می شود.

 وی افزود: پس نقشه راه، دین است و هیچ نسخه شفابخش دیگری جز دستاویز شدن به دین برای رسیدن به سعادت بشری وجود ندارد، لذا همه باید در این راه هم پیمان شویم و در راستای توسعه، تعمیق و ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی با هم فعالیت کنیم و هم افزایی داشته باشیم و برای شروع فعالیت در راستای توسعه و تعمیق فرهنگ دینی باید همه  باهم فعالیت کنیم و هم افزایی داشته باشیم که لازمه آن اندیشه ورزی است.

وی با بیان اینکه خروجی فعالیت های فرهنگی براحتی در کوتاه مدت قابلیت مشاهده ندارند، گفت: لازم است که فعالیت فرهنگی انجام شود ولی انتظار رسیدن به بلوغ را نداشته باشیم، بلکه باید این فعالیتها در راستای رفع یک مشکلی باشد که جامعه درگیر آن است مانند عدم حمایت از تولید داخلی که ریشه آن  فرهنگ کار است و با انجام کار فرهنگی در این زمینه میتوان به کیفیت مطلوب در تولید کالا و در نهایت حمایت از آن دست یافت و هشت سال دفاع مقدس در خصوص مسئولیت پذیری و فرهنگ کار، سراسر درس و تجربه است.

دبیر شورای فرهنگی دانشگاه با اشاره به سفارشات دینی در خصوص صبر و گذشت در مواقعی که حتی کاملا حق بدست ما است ولی به صلاح جامعه نباشد اشاره کرد و گفت: مسائل زیادی در جامعه وجود دارد مانند عدم پایبندی به قوانین و مقررات که ما از آن رنج می بریم که لازم است در رفع آنها کار فرهنگی شود.

وی با دعوت همه دانشجویان به شرکت در انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر گفت: بحث انتخابات در هر کشوری برای سایر کشورها دارای پیام است و هیچ کشوری بدنبال منافع کشور دیگری نیست و یکی از دلایل امنیت کشور در این نا امنی منطقه ای به دلیل همدستی ملت و دولت است و اینکه دولت و ملت از هم جدا نیستند و لازم است ما در هر جایگاهی که هستیم همه را به پای صندوق های رای دعوت کنیم.

موگهی با تقدیر از دانشجویان، کارکنان و اعضاء هیئت علمی شرکت کننده در جشنواره فرهنگی و هنری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بیان داشت: با توجه به اینکه در جشنواره سال گذشته، دانشگاه مقام دوم کشوری را بدست آورد، امیدواریم امسال طبق برنامه ریزی که شده است به مقام اول کشوری که لایق زحمات دانشجویان ما است، دست یابیم.

وی با بیان اینکه جشنواره، وسیله است و هدف ایجاد شور فرهنگی می باشد، گفت: از راهیافتگان به جشنواره فرهنگی، انتظار داریم بعنوان سفیران فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بدرخشند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز درپایان با آرزوی موفقیت برای راه یافتگان به هشتمین جشنواره فرهنگی و هنری وزارت بهداشت و بیان اینکه در جشنواره سال گذشته، 18 اثر و در جشنواره امسال 41 اثر به مرحله کشوری جشنواره راه پیدا کردند اظهار داشت: ما به عنوان مسئولان دانشگاه، تمام تلاشمان را و آنچه از دستمان برآمده برای موفقیت شما در این جشنواره انجام داده ایم و امیدواریم نتیجه لازم با همت شما عزیزان کسب گردد.


نام:
ایمیل:
* نظر: