tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۲۰۸۲
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۸
رئیس انجمن حمایت از مصرف کنندگان استان خوزستان
زمانی که کارخانه‌ای کالایی را تولید می‌کند، برای اطمینان مصرف‌کننده از سلامت کالا، برای کالای خود خدمات پس از فروش، ضمانت‌نامه و امور این چنینی را قرار می‌دهد.
هماپرس؛
علی محمد رحمانی زاده رئیس انجمن حمایت از مصرف کنندگان استان خوزستان با اشاره به افزایش خرید مردم در ایام پایانی سال گفت: شهروندان در خرید های نوروزی مسایل همچون کیفیت و سلامت کالا را نیز جدی بگیرند

علی محمد رحمانی زاده گفت : زمانی که کارخانه‌ای کالایی را تولید می‌کند، برای اطمینان مصرف‌کننده از سلامت کالا، برای کالای خود خدمات پس از فروش، ضمانت‌نامه و امور این چنینی را قرار می‌دهد.
وی در ادامه افزود : این ضمانت‌نامه طبق تعاریف قانون سندی است که تولیدکننده، واردکننده، عرضه‌کننده یا تعمیرکننده هر دستگاه فنی را ملزم میکند تا به خریدار یا سفارش‌دهنده کالا خدمات بدهد و چنانچه ظرف مدت معین که در ضمانت نامه قید گردیده عیب یا نقص فنی در کالای فروخته شده یا خدماتی که انجام شده مشاهده شود، می بایست نسبت به رفع عیب، یا تعویض قطعه یا قطعات معیوب و یا دستگاه بدون اخذ وجه و یا پرداخت خسارات وارده اقدام شود.
رحمانی زاده افزود: این ضمانت‌نامه باید در بردارنده مدت و نوع ضمانت باشد و همراه با صورتحساب فروش که در آن قیمت کالا یا اجرت خدمات و تاریخ عرضه درج شده باشد، به مصرف‌کنندگان ارایه شود.
وی متذکر گردید که خریداران می بایست این ضمانت را از فروشنده مطالبه نموده و ممهور به مهر فروشگاه باشد و چنانچه فروشنده یا تولید کننده از مهر کردن ضمانت نامه سرباز زد می بایست از خرید این کالا صرف نظر کند.
وی افزود : هر چه به نوروز نزدیکتر می شویم شهروندان نسبت به خرید کالای بیشتری اقدام خواهند نمود ، ما از شهروندان عزیز خواهشمندیم تا در زمان خرید زمان و شرایط فروشنده کالا را به دقت بررسی نمایند و فاکتور خرید و ضمانت نامه کالا را از فرشنده مطالبه نمایند تا در صورت بروز هرگونه نقص یا عدم وجود کیفیت ویا گرانفروشی بتواند به صورت مستند به انجمن حمایت مراجعه نمایند.
رئیس انجمن حمایت در پایان خاطر نشان کرد : فروشندگان موظفند اطلاعات لازم شامل: نوع، کیفیت، کمیت، آگاهی‌های مقدم بر مصرف، تاریخ تولید و انقضای مصرف را در اختیار مصرف‌کنندگان قرار دهند.
برچسب ها: هما ، هماپرس ، خوزستان
نام:
ایمیل:
* نظر: