tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۲۰۷۸
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۶
جلسه هماهنگی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در حوزه سلامت با حضور دکتر اسماعیل ایدنی رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و جمعی از اعضاء هیئت رئیسه و مدیران ستادی و همچنین مهندس حری مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خوزستان در محل دفتر رئیس دانشگاه برگزار شد

جلسه هماهنگی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در حوزه سلامت با حضور دکتر اسماعیل ایدنی رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و جمعی از اعضاء هیئت رئیسه و مدیران ستادی و همچنین مهندس حری مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خوزستان در محل دفتر رئیس دانشگاه برگزار شد.

دکتر ایدنی در این جلسه گفت: اتفاقات رخ داده در ماه گذشته مربوط به وقوع ریزگردها و باران و رطوبت و قطع همزمان آب، برق، گاز و تلفن در نقاطی از استان، اتفاقی بود که نشانگر وضعیت جایگاه های موجود در هنگام وقوع حوادث می باشد و به نظر بنده درس های خیلی خوبی نیز برای مدیران و تصمیم سازان در استان و کل کشور داشت، چرا که نشان داد همواره در معرض تهدیدات مختلفی اعم از تهدیدات طبیعی و تهدیداتی که احتمالا" دشمنان برای کشور خواهند داشت، هستیم.  

وی در ادامه با ذکر چند مثال از بحران های مشابه رخ داده در نقاط مختلف جهان گفت: اتفاقات اخیر را از جنبه های مختلف باید مورد بررسی قرار داد؛ نخست بحث تهدید شناسی می‌باشد، سوال اینکه تحلیل ما در این زمینه در مورد تهدیدات موجود، علمی است یا خیر؟ آیا اقدام جدی برای مقابله با آنها انجام گرفته است یا خیر؟ که به نظر بنده چنین کاری انجام نشده است یا حداقل اگر آنها را لیست کنیم، گستره آنها واقعی نمی باشد و لازم است با فعالیت های پژوهشی این کار به طور جدی صورت گیرد.

وی یادآور شد: ما به عنوان کارگروه سلامت، باید ارزیابی دقیقی از تهدیدات موجود در این خصوص در استان داشته باشیم و به طور ویژه میزان بار تحمیلی در هر تهدید را شناسایی کنیم چرا که بدون تحلیل از وضعیت موجود، نمی توان ساختار تنظیم کرد.

ایدنی در ادامه گفت: بحث دوم، نیازسنجی های ساختاری می باشد، یعنی اینکه ما چه می خواهیم؛ زیرا نه تنها باید نیازسنجی ساختاری انجام دهیم، بلکه باید نیازسنجی زیرساختاری هم در اولویت کار ما قرار بگیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه باید نیازسنجی های ساختاری و زیرساختاری در سطح استان چه به لحاظ فیزیکی و چه به لحاظ نیروی انسانی شناسایی شود، افزود: از آنجا که کشورمان یک کشور بحران خیز می باشد، بایستی منابع مالی متناسب برای توسعه و بهبود زیرساخت ها نیز تعریف شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: