tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۲۰۷۲
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۹
یوسفی با بیان اینکه انتقال آب بین حوضه ی مشکلی را رفع نمی کند بلکه باعث گشترش این مشکل می شود، یاد آور شد: باید کنترل های دقیقی در خصوص انتقال آب انجام شود، و این پیگیری ها از بنده و دیگر نمایندگان ادامه دارد.
هماپرس؛

نماینده مردم، اهواز، باوی، کارون. و حمیدیه در نشست هم اندیشی انتقال بین حوضه ای آب که امروز 19 اسفند ماه برگزار شد، گفت: به نمایندگی از سایر نمایندگان می گویم که خوزستان دچاد مشکل کمبود آب و انتقال آب است.

دکتر همایون یوسفی با اشاره به تاریخچه ی تمدن کشور، تصریح کرد: در هر نقطه ای از کشور که آب جاری بود تمدن هم وجود داشت از این سو استان خورستان به علت پر آب بودن یکی از اصلی ترین تمدن های کشور است.

یوسفی افزود: اگر شاهد مشکلات زیست محیطی در استان هستیم، ناشی از کمبود آب در استان است که یکی از مشکل پیش رو بشر در قرن 21 کمبود آب خواهد بود که شکنندگی زیست محیطی استان خورستان نسبت به سایر استان ها را بیشتر کرده است و این تهدیدات زیست محیطی از تهدیدات دشمنان هم بدتر است.

این نماینده با اشاره به برنامه ریزی های اخیر دولت عنوان کرد: توسعه ی راهبردی برنامه ی زیست محیطی در کشور بر این اساس که اجرا و بودجه بندی در حوزه ی محیط زیست لحاظ نشده است، و متاسفانه اعتبارات تا به امروز هم لحاظ نشده و در حوزه های مختلف دارای انسجام کافی نیست، همچنین به موازی آن کارهای قابل ملاحظه ای دیده نشده و ساختار محیط زیست متناسب با شرح وظایفش عمل نکرده است، لازم است در ساختار محیط زیست کشور تجدید نظر انجام شود.

وی با اعلام اینکه موضوع آب امروزه سیاسی شده است ادامه داد: بخشی نگری در بحث آب موج می زند، به طوری که نگاه به آینده برخی استان ها مقصد لحاظ شده اما استان های مبدا اینگونه نیست؛ من معتقدم در تصمیم گیری ها داده پردازی انجام می شود، که مبنای این داده ها اشخاص ذینفع هستند.

یوسفی خبر داد: دشت های کشور دچار تنش شده اند که ناشی از مدیریت های ناکار آمد است، و متاسفانه نگاه های غیر کارشناسی هنوز ادامه دارد و بزرگترین تنش در دشت های خوزستان ایجاد شده است.

نماینده، اهواز، باوی، کارون و حمیدیه، اظهار داشت: وجود آب برای حیات زمین مانند وجود خون در بدن برای ادامه حیات است، که پزشکان و خود بنده به عنوان پزشک مخالف انتقال و سدسازی خون در مقابل جریان خون هستم که این سد سازی های صورت گرفته در استان غیر کارشناسی بر خلاف نظام آفرینش است.

یوسفی با بیان اینکه انتقال آب بین حوضه ی مشکلی را رفع نمی کند بلکه باعث گشترش این مشکل می شود، یاد آور شد: باید کنترل های دقیقی در خصوص انتقال آب انجام شود، و این پیگیری ها از بنده و دیگر نمایندگان ادامه دارد.

دکتر همایون یوسفی ادامه داد: تحقیق و تفحص در این راستا تخصصی انجام شود لذا خوزستان نگرانی های عمیقی را در خصوص انتقال آب دارد حتی در خصوص استیضاح وزیر نیرو بحث شد.انتقال آب بین حوضه ای و سد سازی های غیر کارشناسی در بالا دست خورستان رخ داده و باید مانع آن شد. همچنین خواهش من این است کارشناسان مطالب تخصصی در این حوزه را در اختیار نمایندگان قرار دهند تا در کمیته ی متشکل از وزیر نیرو، سازمان بودجه و برنامه ریزی به عنوان کمیته ی حقیقت یاب پیگیری شود و این موضوع شفاف سازی شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: