tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۲۰۴۲
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۷
وحید دستجردی در نشست خبری اعلام کرد:
سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با بیان اینکه مجمع عمومی این جبهه با حضور سه هزار نفر از نمایندگان ۲۵ قشر برگزار می شود، گفت: ۵۰ نفر برای انتخابات ریاست جمهوری به جبهه معرفی شدند.
هماپرس؛

مرضیه وحیددستجردی، وزیر دولت احمدی‌نژاد و سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی بعد از ظهر امروز در یک نشست خبری که در خبرگزاری مهر، وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، گفت: اولین مجمع عمومی ملی جبهه پنج شنبه ۵ اسفند در مجتمع شهر آفتاب برگزار می‌شود. قرار بود این مجمع را در هفته‌های گذشته برگزار کنیم، اما سالن مناسب برای جمعیت جبهه پیدا نکردیم، همین باعث شد که دوبار جلسه ما به تعویق بیفتد البته در این باره مورد بی‌مهری نیز قرار گرفتیم.

به گزارشآفتاب‌نیوز؛ وی افزود: در این مجمع سه هزار نفر از نمایندگان ۲۵ قشر حاضر خواهند شد و ۳۱ نفر را به عنوان شورای مرکزی انتخاب می‌کنند.‌ تا دو شب گذشته نزدیک ۲۰۰ کاندیدا برای شورای مرکزی معرفی شده و کاندیداهایی که برای ریاست جمهوری در نظر گرفته شده نیز از طریق سامانه جبهه معرفی شده که تا آخرین لحظه ۵۰ نفر معرفی شدند.

سازوکار رسیدن از ۵۰ نفر به یک نفر

وحید دستجردی در پاسخ به سوالی مبنی بر ساز و کار جبهه مردمی نیروهای انقلاب برای رسیدن به کاندیدای واحد اظهار داشت: در این سازوکار، افراد، کسانی را که به عنوان کاندیدا انتخاب و پیشنهاد می‌کنند، به صورت دستی رای می‌دهند. ما از آن‌ها می خواهیم که هر نفر، به ۱۰ نفر که بیشتر مورد اعتماد آن‌ها هستند، رای بدهند و سپس رای این ۳ هزار نفر در مجمع عمومی به صورت الکترونیک شمارش می‌شود. تا روز برگزاری مجمع که ۵۰ نفر معرفی می‌شوند، ۱۰ نفر که واجد بیشترین رای هستند، انتخاب خواهند شد و سپس در مجامع عمومی بعدی، این ۱۰ نفر را به ۵ و در نهایت به یک کاندیدای واحد خواهیم رسید.

وی افزود: حاجی‌بابایی از هیئت موسس کنار رفت. ما با کاندیداتوری کسی مخالفت نداریم چون نظر ما نظر مجمع عمومی است.

اسرار را نمی توانم برملا کنم

وی درباره جذب رئیس مجلس به جبهه افزود: در این‌باره از خودشان سوال کنید. من بعضی اسرار را نمی‌توانم برملا کنم. اگر دوستان صلاح دانستند، خودشان اعلام می‌کنند.

بقایی جزء کاندیداهای جبهه مردمی نیست

وزیر دولت احمدی‌نژاد درباره اعلام کاندیداتوری حمید بقایی گفت: کاندیداهایی که قرار است مورد رأی افراد مجمع باشند باید منتخب خود این ۳ هزار نفر باشند، اما تا آخرین لحظه که من خبر دارم، وی جز این کاندیداها نبود.

همه همراهی کردند بجز جلیلی

وحیددستجردی درباره چهره هایی که در ادامه راه با جبهه همراهی نمی‌کنند، گفت: ما نمی‌توانیم افراد را به زور همراه کنیم که با ما همکاری کنند. جز یک نفر یعنی آقای جلیلی همه اعلام همکاری کردند که البته بسیار امید داریم که آقای جلیلی هم همراه جبهه شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه سوالات بسیاری در خصوص جبهه در فضای دانشگاه ها وجود دارد و به نظر می رسد که جبهه بین جوانان شناخته نشده، ادامه داد: اقشار جوان و دانشجویان جز جبهه مردمی هستند. شما در جلسه مجمع خواهید دید که ۴۰ درصد جوانان و ۳۰ درصد زنان هستند.

نام:
ایمیل:
* نظر: