tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۲۰۴۰
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۴
هدایت اله خادمی، نماینده مردم ایذه و باغملک در انتقاد به وضعیت بودجه استان :
خوزستان 8 سال درگیر جنگ بود و هر چی داشت را در این 8 سال از دست داد و به جای اینکه اول به سراغ احیاء خوزستان بیایند به سمت احیاء دیگر جاها رفتند وهمین باعث شد خوزستان حدود 20 تا 25 سال عقب بیفتد
هماپرس؛

هدایت اله خادمی، نماینده مردم ایذه و باغملک گفت: خوزستان این روزها با مشکلاتی دست و پنجه نرم می کند که صحبتش از سالهای دیرین مطرح بوده ولی در ادامه بی توجهی‌های مسئولان خوزستان در زیر، ریز گردها پنهان شد. 
هدایت الله خادمی نماینده مردم ایذه و باغملک در گفت و گو با «ابتکار » درخصوص درصد عوامل داخلی و خارجی ریز گردها گفت: آمارهای موجود در ایران آماری کاملا اشتباه هستند و هیچ وقت آمار درستی نداشته ایم همانطور که هیچ وقت آمار درستی از جمعیت کشور در دست نبوده است. پس نباید به این آمار که 35 در صد عامل داخلی در به وجود آمدن ریز گردها داریم بسنده کنیم و قطعا درصدی بیشتر از این، علت ریزگرد داخلی داریم که می‌توان از یک سو به از بین رفتن محیط زیست از جمله خشک شدن تالاب ها و خشک شدن سد گتوند که نمکزار را به زمین های کشاورزی وارد کرده و نخل ها را خشک کرده است، اشاره کرد و از سوی دیگر به علت نفت خیز بودن خوزستان حفاری‌هایی که برای بالا کشیدن نفت انجام می‌گیرد موادشیمیایی حاصل از این حفاری‌ها در سطح زمین رها می‌شوند. این عوامل سبب شده تا چیزی از طبیعت اهواز باقی نماند و نباید علل بیشتر را پای کشورهای همسایه بنویسیم هرچند که مقصر هستند ولی نه در حدی که آمار و ارقام نشان می‌دهد. او گفت: خوزستان در طی سالهای زیادی مورد بی توجهی بوده چه در 8 سال جنگ ،چه در این دولت وچه در دولتهای قبلی. خوزستان 8 سال درگیر جنگ بود و هر چی داشت را در این 8 سال از دست داد و به جای اینکه اول به سراغ احیاء خوزستان بیایند به سمت احیاء دیگر جاها رفتند وهمین باعث شد خوزستان حدود 20 تا 25 سال عقب بیفتد. بی توجهی به خوزستان تا جایی ادامه پیدا خواهد کرد که دچار بحرانهای جبران ناپذیری می شود، آن هم خوزستانی که مرز رابطه با چندین کشور عربی است که ایران با آنها در ارتباط است ،یکی از آنها عربستان است که نهایت تلاشش را برای جوانان ایرانی انجام می‌دهد. او داشتن نگاه بخشی نگر و نبود نگاه ملی نگر را علت دیگر بحران های خوزستان دانست و گفت: این نگاه بخشی نگر سبب شده هر نماینده ، وزیر یا رئیس جمهور یا معاون رئیس جمهوری به سمت احیاء شهر خود و بردن منابع بودجه به آن سمت رود و اینگونه می شود که خوزستان پوشیده از ریز گرد شود. خادمی گفت: بودجه سال 95 خوزستان نسبت به سال 89 کمتر است در صورتی که بودجه 95 برخی از استانها نسبت به سال94 حدود 300 درصد افزایش داشته است و این در جایی که حرف از عدالت زده می شود انصاف نیست. در پی همان نگاه بخشی نگر نمایندگان بودجه ها را به سمت شهرهای مربوط به خود می برند و اینگونه می شود که سه شهر بیشترین بودجه را برای خود اختصاص داده و چندین شهر خوزستان در آستانه پایان سال 95 بدون بودجه مانده است. وی در ادامه گفت: انتقال آب خوزستان تغییراتی در طبیعت به وجود آورده که سبب این ریزگردها، بیکاری و از بین رفتن آبهای زیر سطحی شده است. اگر وضعیت این‌گونه ادامه پیدا کند تابستان اهواز در وضعیت بسیار بدی قرار خواهد گرفت. این مسئله اول در تهران و اهواز بود ولی اکنون کل اهواز تا شهرهای شمالی آن و تا چهار محال وبختیاری هم کشیده شده است. در حالت عادی بعضی از شهرهای استان خوزستان 16 ساعت آب ندارند ولی چند صدکیلومتر کارون از این استان می‌گذرد ولی اجازه برداشت به آن نمی‌دهند. ولی شبانه و مخفیانه آن را به جاهای دیگر انتقال می‌دهند. خادمی گفت: در پی مشکلات خوزستان و جلساتی که با رئیس جمهور و نوبخت معاون رئیس جمهور داشتیم آنها قولی مبنی بر جلوگیری از انتقال آب دادند ولی بعد اجازه ساخت تونل و انتقال آب صادر شد. اگر انتقال آب بهشت آباد ادامه پیدا کند خوزستان و چهار محال وبختیاری مانند سیستان و بلوچستان می‌شوند.
نام:
ایمیل:
* نظر: