tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۲۰۳۹
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۹
علی ساری،نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی:
زمانی جنگ بود اما در روزهایی جنگ آن‌قدر بلا سر ما نیامده بود که این سال‌ها می‌آید. مدیران بسیار شریفی داریم که ذره‌ای در شرافت آنها شکی نداریم ولی ما با شرافت آنها کاری نداریم، ما با کارایی این مدیران کار داریم
هماپرس؛

علی ساری،  نماینده مردم اهواز در مجلس دهم شورای اسلامی با اشاره به بی‌توجهی دیگر نمایندگان مجلس به مساله خوزستان، گفت: طرح‌هایی که داده شده، پاسخگو نیست و تنها دو هفته دنبال و بعد دوباره فراموش می‌شوند.
علی ساری، نماینده اهواز با اشاره به مشکلات و محدودیت‌های استان خوزستان به «ابتکار» گفت: اگر بخواهیم دقیق و موشکافانه صحبت کنیم ما نباید به یکباره تمامی عملکرد دولت را زیر سوال ببریم، در واقع در سطح ملی این دولت هم وارث دولت قبل است. دولتی که تمامی برنامه‌های مختلف کشور را به‌هم زد. او به مسیر دشوار دولت یازدهم اشاره و بیان کرد: برگرداندن کشور به شرایط عادی کار آسانی نبود که دولت روحانی این اقدام سخت را انجام داد. ما انسان‌های بی‌انصافی نیستیم که این اقدامات مثبت را نادیده بگیریم ولی در ارتباط با مشکل استان خوزستان، نه تنها دولت یازدهم بلکه سایر دولت‌ها نیز برای حل مشکلات این استان اراده ملی از خودشان نشان نداده‌اند. این نماینده مجلس دهم ادامه داد: با این حال انتظار ما از دولت روحانی این است که حداقل رویکرد دولت‌های قبل را نداشته باشد. اگر قرار باشد که چون دولت‌های گذشته کاری برای استان خوزستان انجام نداده‌اند دولت یازدهم هم بگوید ما هم کاری انجام نمی‌دهیم دولت خود را زیر سوال برده است. دلیل ندارد که اگر گذشتگان کاری را اشتباه انجام داده‌اند ما نیز اشتباهات گذشته را تکرار کنیم.
به گفته ساری، زمانی جنگ بود اما در روزهایی جنگ آن‌قدر بلا سر ما نیامده بود که این سال‌ها می‌آید. مدیران بسیار شریفی داریم که ذره‌ای در شرافت آنها شکی نداریم ولی ما با شرافت آنها کاری نداریم، ما با کارایی این مدیران کار داریم. او افزود: بخشی از مشکلات ناشی از اثرات سیاست‌های کلی مانند انتقال آب و اصرار بر این کار است که دولت یازدهم نیز مانند دولت‌های قبل در پیش گرفته است. همچنان گفته می‌شود برای حل مشکل شرب فلات مرکزی، آب کارون را انتقال می‌دهیم اما مگر می‌گوییم که آنها تشنه بمانند؟ این نماینده مجلس توضیح داد: ما می‌گوییم مشکل آنها را حل کنند اما قرار نیست که برای 23 استان دیگر مشکل ایجاد شود که می‌خواهند مشکل آب شرب فلات مرکزی را حل کنند. او با اشاره به سخنان مهندس میدانی، معاون وزیر در جلسه تحقیق و تفحص آب در کمیسیون کشاورزی گفت: او اعلام کرده که همه پروژه‌های مربوط به انتقال آب پیوست زیست محیطی ندارد. وقتی پروژه‌ای پیوست زیست محیطی ندارد پس به چه حقی این کار را انجام می‌دهید و چه کسی به شما این مجوز را می‌دهد که با محیط زیست کشور این کار را بکنید؟ می‌گویند به من دستور داده‌اند. پس شخصی که دستور چنین کاری را می‌دهد بیاید و پاسخگوی مردم شود. مردم اگر امروز اعتراضی می‌کنند از روی خوشی نیست. مردم خوزستان بیکارند. گرسنه‌اند، تشنه‌اند. طبیعی است که وقتی ما حرفی می‌زنیم و پاسخی نمی‌شنویم و می‌بینیم که متهم به غوغاگری و بزرگنمایی کردن، می‌شویم. ساری ادامه داد: ما بزرگنمایی نمی‌کنیم. کل کشور فاضلاب دارد به جز خوزستان. از رییس‌جمهوری تشکر می‌کنیم که نامه‌های بسیار خوبی برای ما نوشته‌اند ولی نتیجه این نامه‌ها چیست؟ چرا دیده نمی‌شود؟
این نماینده مردم اهواز در مجلس گفت: در جلسه هیات دولت که برای حل اساسی مشکل صحبتی نشد. این عنوان شد که ما سیاست کلی انتقال آب را قبول داریم که منجر به سیاست ریزگرد می‌شود و حالا باید برای حل مساله ریزگردها چاره‌ای بیندیشیم. دولت نمی‌خواهد ریزگرد را به پایان برساند، او می‌خواهد ریزگرد را درمان کند. به گفته ساری، تجارب گذشته نشان داده است که این راه‌ها پاسخگو نیست و طرح‌ها دو هفته‌ای دنبال و بعد دوباره فراموش می‌شود. مگر سال 93 قرار نبود که نهال‌کاری شود، پس نهال کجاست؟ ما طمع نداریم. همه ملت در بودجه مشترک هستند ولی دلیل ندارد که مردم خوزستان به باد فراموشی سپرده‌ شوند و فقط در روزهایی که بحران است به یاد ما باشند. او افزود: مسئولان تازه یادشان افتاده است که خطوط انتقال ما مشکل دارد. مقصر و مسبب اصلی تمام ماجراهای مربوط به قطع برق در استان خوزستان به خاطر ناکارآمدی مسئولان وزارت نیرو است. کسی دیگر نمی‌تواند در این رابطه شکی داشته باشد. علاوه بر اینها راه حل مشکلات نیست. اصل داستان به پدیده ریزگرد باز می‌گردد و منشا آن داخلی و خارجی است؛ منشا اصلی آن به خاطر سیاست ناشی از انتقال آب کشور است. اگر آب معدنی برای فلات مرکزی می‌خریدند آن‌قدر گران تمام نمی‌شد که با انتقال آب تاوان سنگین‌تری را می‌پردازند. چرا اصرار دارند که بودجه این مملکت را سیاست انتقال آب بر باد بدهند؟ ما صحبت چه کسی را باور کنیم؟ جلسه مجلس یک جلسه صوری و بی‌خروجی بود. می‌توانم به صراحت بگویم که از این جلسه هیچ خیری عاید مردم نمی‌شود.
نام:
ایمیل:
* نظر: