tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۲۰۱۹
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۳
رای مردم در اردیبهشت باعث می‌شود دیگر کسی خود را نماینده همه مردم معرفی نکند چون مردم در این ماه نظر قطعی خود را در مورد برجام و حامیان و مخالفان آن به صورت قطعی اعلام کرده‌اند.
هماپرس:

به نقل از عصر ایران؛ مصطفی داننده-کمتر از سه ماه به انتخابات رياست‌جمهوري زمان باقی است و تمام جریان‌های سیاسی خود را آماده رقابتی نفس گیر در اردیبهشت 966 می‌کنند. توافق هسته‌ای که دولت روحانی به آن رسید، مهم‌ترین چالش نامزدهای این انتخابات است.

یک حسن روحانی به عنوان موافق و مجری برجام به صحنه می‌آید و احتمالا چند مخالف برجام نیز از جریان اصول‌گرا برای رقابت با رییس دولت یازدهم وارد صحنه خواهند شد.

اردیبهشت 96 بهترین زمان ممکن برای شنیدن نظرات مردم در مورد برجام است. بعد از توافق هسته‌ای، برخی از جریان‌ها خود را دلواپس نامیدند و به نمایندگی مردم مخالفت خود را با اقدامات روحانی در زمینه هسته‌ای ابراز کردند.

آنها بر این باور بودند که توافق هسته‌ای تمام عزت ایران را زیر سوال برده است. دلواپسان مهم‌ترین منتقدان دیدارهای دو جانبه ظریف و جان کری وزیر خارجه وقت آمریکا بودند.

از آن سو هم روحانی و حامیانش از برجام به عنوان مهم‌ترین دستاورد دولت یازدهم یاد می‌کنند. آنها می‌گویند برجام در این یک سال برخی از مشکلات را حل و در چهار سال آینده بسیاری از مشکلات کشور را حل خواهد کرد.

به نظر می‌رسد حالا دیگر زمان حرف زدن به پایان رسیده است. بهترین زمان برای پرسیدن نظر مردم در مورد برجام فرا رسیده است. مردم یک بار در سال 92 نظر خود را در مورد مذاکرات هسته‌ای و رسیدن به توافق بیان کردند. آنها از میان تفکر روحانی و تفکر جلیلی رای به « شیخ دیپلمات» دادند و از او خواستند مسیر سیاست خارجی ایران را تغییر دهد.

سعید جلیلی در انتخابات ریاست جمهوری 92 تنها چهار میلیون رای را به خود اختصاص داد.

رای دیگران رای «نه» به سعید جلیلی و تفکرات او در سیاست خارجی بود. حالا بعد از توافق هسته‌ای و روی کار آمدن ترامپ در آمریکا به عنوان مخالف و مخالف اصلی برجام، سعید جلیلی، زاکانی، بذرپاش و ... عنوان مخالفان برجام و نامزدهای احتمالی اصول‌گرایان وارد صحنه شده‌اند و در سخنرانی‌های خود از برجام انتقاد می‌کنند.

برجام مهم‌ترین هدفی است که مخالفان روحانی از آن به عنوان سلاحی علیه روحانی استفاده می‌کنند.

حالا این مردم هستند که می‌توانند از میان تفکر سعید جلیلی که مخالف مذاکره و توافق هستند و حسن روحانی که موافق مذاکره و توافق است و آن را عامل آرامش ایران در دنیای طوفان زده این‌ سال‌ها می‌داند، یکی را انتخاب کنند. قطعا رای مردم می‌تواند مسیر آینده ایران را مشخص کند.

رای مردم در اردیبهشت باعث می‌شود دیگر کسی خود را نماینده همه مردم معرفی نکند چون مردم در این ماه نظر قطعی خود را در مورد برجام و حامیان و مخالفان آن به صورت قطعی اعلام کرده‌اند.

انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم را می‌توان یکی از مهم‌ترین انتخابات سال‌های جمهوری نامید. انتخاباتی که مسیر ایران را در آینده به خوبی نشان خواهد داد.

برچسب ها: هما ، هماپرس ، عصرایران
نام:
ایمیل:
* نظر: