tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۱۹۹۵
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۴
به دلیل تحمل مشکلات گذشته؛
وزیر جهاد کشاورزی :من از مردم خوزستان بدلیل تحمل این مرارت ها و مشقت های روزهای اخیر عذرخواهی می کنم
هماپرس؛ وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه نارسایی در ارایه امکانات به استان خوزستان وجود دارد. گفت:  سعه صدر و تلاش های آقای شریعتی قابل تقدیر است آقای استاندار در نوک پیکان هجمه ها در روزهای اخیر بودند که جای تقدیر دارد .من از مردم خوزستان  بدلیل تحمل این مرارت ها و مشقت های  در روزهای اخیر  عذرخواهی می کنم.حجتی گفت: باید روشی را دنبال کنیم تا دلزدگی در روحیه مردم ایجاد نکنیم و مردم فکر نکنند دولت عزم و راه حلی ندارد، باید تلاش شود تا این پدیده بر روح و‌ روان مردم حاکم نشود. ریزگردها همیشه محل دل نگرانی و پی گیری دولت بوده است، منتهی محدودیت هایی نیز وجود دارد، ریزگردها بخش عمده ای خارجی است این بار از جنوب شرق وارد شد و منشا داخلی بود. وی اضافه کرد: بررسی هایی که شد می توان گفت با پیگیری و درایت مشکل را آرام آرام و اصولی باید حل کرد.باید از طریق بیولوژیک به مبارزه با ریزگردها پرداخت. تمام توانمندی ظرفیت ها و منابع و امکانات باید را به عرصه آورد. باید با ادغام کارهای فوری و با برنامه ریزی مدون مشکلات استان را حل کرد. باید در جهت کاهش آلام مردم خوزستان از همه منابع مالی و انسانی و طبیعی و معنوی استفاده کرد. در عملیات بیولوژی با محدودیت های زمانی مواجه هستیم .در ارتباط مسایل فنی مقابله با ریزگردها از موسسات تحقیقاتی استفاده کنیم. باید به تنوع اقلیم نیز توجه کرد.
حجتی ادامه داد: با محدودیت زمانی در این خصوص مواجهیم و با کار گرو هایی که تشکیل دادیم امیدواریم که کار به نحو احسن انجام شود. از لحاظ علمی در عرصه های مختلف و به کار گیری همکاران با تجربه استفاده کنیم. قطعا بابد عملیات تحت نظر گروه علمی باشد.
وزیر جهاد کشاورزی گفت:قرار است کانون های بحرانی به میزان ۹۰۰ هزار هکتار را نهال کاری کنیم که فاز اول آن حدود ۴۰ هزار هکتار است که شروع خواهیم کرد. تقویت بیولوژیک محیط و درختان که سازوگار با شرایط اقلیمی که کمترین نیاز آبی دارند در دستور کار قرار خواهد گرفت. دو شیوه در این زمینه پیش بینی شده است .




نام:
ایمیل:
* نظر: