tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۱۹۸۲
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۶
معاون اقتصادی و برنامه ریزی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از منطقه آزاد قشم به عنوان یک موقعیت بسیار ویژه و ارزشمند در راستای فعالیت های اقتصادی و سرمایه گذاری نام برد.
هماقشم| به گزارش روابط عمومی منطقه آزاد قشم، حجت الله میرزائی روز پنجشنبه در آئین امضای تفاهم نامه همکاری با سازمان منطقه آزاد قشم با اعلام این مطلب در جمع خبرنگاران، گفت: دسترسی قشم به آب های آزاد و انجام فعالیت های مهم صنعتی و تجاری، این منطقه را به پشتوانه اصلی تجارت ایران و محور ترانزیت به منطقه آسیای میانه و اروپا تبدیل کرده است.
وی ادامه داد: قشم در حوزه شبکه بین المللی حمل و نقل از موقعیت مناسبی در حوزه خدمات سوخت رسانی به کشتی ها و هواپیما ها برخوردار است و می توان در این منطقه روی فعالیت هایی مانند تولید فولاد و برخی محصولات پتروشیمی که در سرزمین اصلی توجیه اقتصادی ندارد، سرمایه گذاری نمود.
به گفته وی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با چهار صندوق بزرگ بازنشستگی مشتمل بر20 هلدینگ تخصصی و نزدیک به 500 شرکت در 15 صنعت کلیدی کشور بین 20 تا 100 درصد سرمایه گذرای کرده و علاقمند است در فعالیت های اقتصادی قشم هم سرمایه گذرای کند.
معاون اقتصادی و برنامه ریزی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بیان داشت: مفاد اصلی تفاهم نامه ما با سازمان منطقه آزاد قشم در زمینه طرح های قابل سرمایه گذرای این منطقه که در طرح جامع آن نیز مورد تاکید قرار گرفته، می باشد. 
او ادامه داد: شرکت های وابسته وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به صورت انفرادی یا در قالب کنسرسیوم و کار جمعی می توانند برای جذب سرمایه گذار و اجرای پروژه ها در منطقه آزاد قشم فعالیت کنند.
*** رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم هم اعلام کرد: در این تفاهم نامه منطقه آزاد قشم نقش تسریع کننده و تسهیل کننده را براساس قانون برنامه ششم توسعه به عهده دارد.
حمید رضا مومنی، افزود: سازمان منطقه آزاد قشم به هیچ عنوان قصد سرمایه گذاری مستقیم در طرح های این منطقه را ندارد و مشارکت این سازمان از محل واگذاری زمین و ارائه مجوزها تامین می شود.
شایان ذکر است با حضور حجت الله میرزائی معاون اقتصادی و برنامه ریزی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و حمید رضا مومنی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تفاهم نامه ای با هدف بررسی راه های چگونگی سرمایه گذرای شرکت های تحت پوشش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در طرح های مهم اقتصای، صنعتی و گردشگری قشم امضا شد.


نام:
ایمیل:
* نظر: