tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۱۹۷۵
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۲:۱۶
در حاشیه سوءاستفاده جناحی از خواسته های بحق مردم
برگزاری تجمعات اعتراضی و مطالبه محور طبق اصول مصرح در قانون اساسی حق مسلم و تایید شده همه شهروندان بوده و این مهم از الزامات پاسخگو نمودن دولت شرایط دوام و بقاء دموکراسی و مردمسالاری است.
هماپرس؛ امروز مردم پس از سالها تحمل رنج حاصل از عوارض ریزگردها، تجمعی مسالمت آمیز به منظور رساندن صدای مظلومیت خود به گوش مسولان پایتخت نشین برگزار نمودند که چند نکته قابل تامل داشت:

۱. معضل ریزگردها ریشه در سالها سوء مدیریت در حوزه محیط زیست و سیاستهای زیست محیطی و حاصل رویکردی سیاسی _ ابزاری به مقوله آب خصوصا در #دولت_گذشته دارد، دولتی که به منابع کشور  بدون برنامه ریزی و توجه به آینده و عواقب آن چوب حراج زد به گونه ای که عوارض آن امروزه یکی پس از دیگری در بخشهای مختلف رخ می نماید و بخش عمده ای از کار مدیران این دولت نیز عمدتا معطوف به رفع مصائب و مشکلات به جا مانده از آن است. 
۲. از مهمترین دستاوردهای دولت یازدهم همین بس که مردم با احساس امنیت و اطمینان خاطر  و در چارچوب قانون،خواست و مطالبه خود را فریاد می زنند و حسی همنوا و هماهنگ میان خود و مسولان استانی و محلی مشاهده می کنند،که این در نوع خود دستاوردی بزرگ  است.

۳. شعارهای مطرح شده در تجمع امروز رویکردی عمدتا زیست محیطی داشته و اغلب بیانگر دغدغه مردم نسبت به موضوع انتقال آب و تبعات حاصل از آن همچون بروز ریزگردها و آلودگی های زیست محیطی بود،که به عنوان راهی برای ابراز اعتراضی مدنی و مسالمت آمیز اتخاذ شد.

۴. نکته ای که شاید توجه بسیاری را جلب نمود،نیت مبتنی بر سوء استفاده برخی افراد و جریاناتی بود که خود از حامیان پر و پا قرص و جدی دولتی بودند که سهم عمده ای در ایجاد این مشکلات داشته و امروز با فرار به جلو و تلاش جهت سوار شدن بر امواج مطالبات مردم سعی در منحرف کردن مسیر اعتراضات و محو نمودن تقصیرات خود در سالهای گذشته داشتند که با آگاهی و درایت به موقع مردم ناکام ماند. بدون شک مردم ما بسیار هوشیار تر از آنند که شرایط اسف بار گذشته و تبعات ناشی از سیاستها و بی برنامگی های دولت گذشته و بانیان آن را فراموش کنند. 

۵. مردم به خوبی دریافتند که مسولین استانی از جمله استاندار محترم با اهتمام و جدیت تمام در سطحی رسمی پیگیر مطالبات آنهاست و این همگرایی نشانه خوبی از اعتماد و حسن نیت مردم و مسولین به یکدیگر در دولت یازدهم است،اعتمادی که در دولت پیشین به ندرت میشد آثاری از آن را در میان لایه های مختلف جامعه جستجو نمود.
البته مردم ما ضمن بیان مطالبات و دغدغه های خود هرگز از ضرورت وجود نظم، آرامش و امنیت در جامعه غافل نیستند.

با امید به حل مشکلات پیش رو در آینده ای نزدیک.
نام:
ایمیل:
* نظر: