tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۱۹۵۸
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۰

آئین افتتاحیه دهه مبارک فجر و سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران با حضور حجت الاسلام والمسلمین آیت عادلی نژاد مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، دکتر علی خدادادی قائم مقام رئیس دانشگاه، جمعی از اعضاء هیئت رئیسه، اعضاء هیئت علمی، دانشجویان و کارکنان در جوار یادمان شهداء گمنام دانشگاه برگزار شد.

دکتر علی خدادادی در این مراسم ضمن تبریک فرارسیدن دهه فجر و گرامیداشت یاد امام شهیدان و آرزوی توفیق و سلامتی برای مقام معظم رهبری (مدظله العالی) گفت: انقلاب اسلامی تجلی خواسته هایی چون استبداد ستیزی و استکبار ستیزی، آزادی طلبی و استقلال بوده است.

وی بیان داشت: انقلاب اسلامی ایران با همت مردمی بزرگ با پیشینه تاریخی و در نتیجه عوامل مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی متعدد در طول سالیان بعد از انقلاب مشروطه شکل گرفت.

خدادادی اظهار داشت: ویژگی های انقلاب اسلامی باعث نام گذاری آن به عنوان پدیده قرن بیستم شد که بارزترین آن خدا محوری، گرایش دینی و خاستگاه عاشورایی بود که سبب افتراق خط مشی فکری انقلاب از ایدئولوژی های شرق و غرب می شد.

قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: مردمی بودن و عدم اختصاص به طبقه و قشری خاص، از دیگر ویژگی های مهم انقلاب اسلامی بوده است، اکثریت توده های مردم، روحانیون، نظامیان، اعضاء هیئت علمی، کارمندان، دانشجویان و بازاریان نقشی اساسی در ایجاد و شکل گیری انقلاب اسلامی داشتند که هدایت آن برعهده حزب و گروهی خاص نبود.

وی با اشاره به رهبری و مرجعیت امام راحل (ره) به عنوان بارزترین ویژگی انقلاب اسلامی، بیان داشت: قاطعیت امام راحل (ره) به عنوان طراح، مدیر و مجری انقلاب و اصالت انقلاب اسلامی که شکل گرفته توسط  توده های مردم و ناشی از تاریخ و جامعه کشور بود از دیگر ویژگی های انقلاب اسلامی می باشد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان افزود: متأسفانه در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی، دشمنان همانند پیش، درصدد آسیب به ساختار و قالب انقلابی که شکل گرفته از خواست و آحاد مردم بود برآمدند اما این بار نیز با رهبری معقولانه امام راحل (ره) خوشبختانه از این مصائب نیز سربلند بیرون آمدیم.

 وی گفت: در صورت تقسیم بندی تاریخ انقلاب اسلامی به دهه های مختلف، با توجه به پدیده ای که در طول تاریخ انقلاب اسلامی شکل گرفت، می توان دهه اول را که همزمان با هجوم ابر قدرت ها و تحمیل هشت سال جنگ بی امان بود را به عنوان دهه دفاع از انقلاب اسلامی نامید که جوانان و ملت غیور ایران زمین در طول این دهه با رسالت و رشادت ها حامی و پشتیبان این دستآورد بزرگ ایران اسلامی بودند.

خدادادی گفت: در دهه سازندگی نیز خرابی های ناشی از جنگ تحمیلی تا حدودی مرتفع  و در دهه سوم، ایران اسلامی با حضور در عرصه های بین المللی سبب شکل گیری دهه سوم که در واقع تثبیت و اعتدال موقعیت بین المللی نظام اسلامی است گردید و اکنون وظیفه ما پیروی و صیانت از خط مشی ها است که میوه انقلاب اسلامی است.

وی با یادآوری خاطره ای از زمان انجام مذاکرات توسط محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با جان کری وزیر امور خارجه ایالات متحده امریکا، به نقل از ظریف گفت: در خلال مذاکرات هسته ای در خصوص موضوعی اختلاف نظر بود که پس از بیان دیدگاه رهبری در رابطه با موضوع مورد بحث، کری پذیرفت و این موضوع نشان از پذیرش جایگاه انقلاب اسلاب در عرصه بین المللی است، بنابراین مدیران نظام اسلامی باید با صیانت از انقلاب مقدس، تهدیدهای پیش روی نظام که باعث دلسردی مردم شهید پرور میهنمان می شود را شناسایی و با آن مقابله کنند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به شناخت صحیح تهدیدات خارجی و برخورد مناسب با آنها بیان کرد: هم اکنون تهدیدات داخلی مهم ترین عامل اصلی آسیب رسان به انقلاب اسلامی است.

خدادادی اشتغال، اختلاف طبقاتی و بی عدالتی را از جمله موارد تهدید کننده دانست و خاطرنشان کرد: این مسائل باید به وسیله تدبیر و کارآیی مدیران برطرف گردد تا خواسته های معقول و به حق مردم و آرمان های امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) که بر آنها تأکید داشته و دارند، برآورده گردد.

 

گفتنی است در پایان مراسم، قرعه کشی همایش پیاده روی برگزار شده پیش از آئین افتتاحیه برنامه های دهه مبارک فجر برگزار و به 57 نفر از شرکت کنندگان هدایایی اهداء گردید.


نام:
ایمیل:
* نظر: