tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۱۹۵۷
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۳

آئین افتتاحیه دهه مبارک فجر و سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران با حضور حجت الاسلام والمسلمین آیت عادلی نژاد مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، دکتر علی خدادادی قائم مقام رئیس دانشگاه، جمعی از اعضاء هیئت رئیسه، اعضاء هیئت علمی، دانشجویان و کارکنان در جوار یادمان شهداء گمنام دانشگاه برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین عادلی نژاد در این مراسم با تبریک فرارسیدن ایام الله دهه فجر و یادآوری گذشت نزدیک به 4 دهه از این واقعه مهم، گفت: مناسبت دهه فجر فرصتی برای یادآوری و بازخوانی علل و عوامل پیدایش انقلاب اسلامی ایران، انتقال ارزش ها، آرمان ها، خواسته ها و مطالبات ملتی است که در برابر ابر قدرت ها قیام و انقلاب کردند تا به آرمان های جامعه اسلامی دست پیدا کنند و فرصتی برای انتقال این مفاهیم و آرمان ها به نسل جوان و محصول انقلاب اسلامی است.

وی افزود: ویژگی های انقلاب اسلامی ایران آن را از سایر انقلاب های قرن بیستم متمایز می کند که یکی از ویژگی های آن خواست مردم است، معمولاً در زمان قیام و انقلاب مردم آنچه را که نمی خواهند را به طور واضح درک کرده اند اما آگاهی از آنچه که می خواهند را ندارند ولی در انقلاب اسلامی ایران مردم آنچه را که نمی خواهند را می دانستند و همچنین در خصوص جایگزینی رژیم و حاکمیتی را که نمی خواهند، آگاهی کامل داشتند و قیام و انقلاب آنان حاصل آگاهی کامل آنان در خصوص خواسته هایشان بود.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اظهار کرد: بنابراین انقلاب اسلامی ایران از این لحاظ انقلابی ممتاز بود چراکه مبارزه با استبداد درونی و حاکمیت رژیم دست نشانده پهلوی  و استقرار نهضت اسلامی، از جمله خواسته های مردمی بود که از زمان حضور در خیابان ها و شروع نهضت انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل (ره) در سال 42 در خصوص آن آگاهی داشتند.

وی بیان کرد: خواسته و شعار مردم حاکمیت دینی، مبارزه مبتنی بر تعالیم دینی، اندیشه ها و باورهای دینی بود، ملت ایران انقلاب کرد تا در دوره ای که همه شعار حذف خدا را می دادند و در واقع به نحوی پایان دین بود، بار دیگر زمین به آسمان ملحق و زندگی آسمانی شود و از دل این انقلاب، بزرگ مردان و انسان هایی شکوفه دادند که به همه مردم درس آزادگی، رشادت، عظمت و مردانگی دادند.

حجت الاسلام والمسلمین عادلی نژاد بیان داشت: در کتاب تاریخ قطور ملت ایران، انسان هایی بزرگ وجود دارند که هرگاه زندگی و منش آنها بازخوانی می شود عظمت، مردانگی و فتوت آنها، انسان را وادار به خضوع می کند.

وی عنوان کرد: جوانان این مرز و بوم برای حفاظت از دین، ناموس و تمامیت ارضی، آنچه را که داشتند تقدیم کردند، پیام انقلاب اسلامی از مرزهای ایران زمین در دوره ای که انقلاب اسلامی با تهدیدهای بیرونی مواجه بود و جهان به سمت تک قطبی پیش می رفت، صادر شد که محصول آن جوانانی از دل این ملت بودند که در کتاب افتخار تاریخ ملت ایران، عنوانی به نام شهدای مدافع حرم را رقم زدند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: این روزها مردم ما داغدار مردانی از جنس آتش هستند، مردانی از دهه شصت که برای سرافرازی ایران اسلامی جان خود را فدا کردند و این نشان از ترتبیت دینی و آموختن در مکتب سیدالشهداء دارد.

وی تصریح کرد: بیش از آنکه تهدیدهای خارجی، انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی که میراث خون شهدا است و در دستان ما به عنوان میراث دار و امانت دار گذشتگان قرار دارد را به مخاطره بیندازد، ضعف های درونی سبب تهدید آن شده است.

حجت الاسلام و المسلمین عادلی نژاد اظهار داشت: اگر مدیران، متولیان و مسئولینی که در حوادث و اتفاقاتی که در زندگی مردم روی می دهد اهمیت، دغدغه و مسئولیت پذیری لازم را نداشته باشند، قطعاً انقلاب دچار آسیب خواهد شد، همانند بحران جزئی که به سادگی قابل پیشگیری و مدیریت بوده است و روزهای گذشته مردم اهواز شاهد آن بودند و نتیجه این موضوع فلج شدن یک روز شهر اهواز بود.

وی بیان نمود: تهدیدهای خارجی همیشه وجود داشته است و ملت در همه برهه های زمان با هوشمندی، وحدت، همدلی، دلسوزی و مسئولیت پذیری با این تهدیدهای خارجی مقابله کردند، اما مسائل درونی باعث خدشه دار شدن انقلاب اسلامی و دستآوردهای آن خواهد شد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در پایان بیان کرد: عدم توجه به دردها، دغدغه های مردم و ضعف های داخلی مهم ترین عاملی است که نظام و جامعه اسلامی با آن روبرو است و امیدواریم خداوند به همه ما توفیق بدهد تا مسئولیتی را که می پذیریم همانند گذشتگانمان که با تمام وجود مسئولیت خود را به ایران اسلامی ادا کردند، به نحو احسن انجام دهیم  و این بصیرت و روشنی در ما ایجاد شود تا به وظایف خود عالم و آگاه باشیم.

 

گفتنی است در پایان مراسم، قرعه کشی همایش پیاده روی برگزار شده پیش از آئین افتتاحیه برنامه های دهه مبارک فجر برگزار و به 57 نفر از شرکت کنندگان هدایایی اهداء گردید.


نام:
ایمیل:
* نظر: