tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۱۹۵۱
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۴

دکتر اسماعیل ایدنی رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و دکتر عطاء اله غدیری مدیر امور بین الملل دانشگاه دوشنبه 4 بهمن ماه 1395 به همراه دکتر غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان و جمعی دیگر از مدیران کل استان، به منظور بحث و بررسی در خصوص امکان سنجی ایجاد همکاری های دوطرفه فی مابین با کشور لهستان عازم این کشور شدند.

دکتر هومن کی فرخی مشاور و سرپرست دفتر ریاست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در این خصوص گفت: در شهریور ماه سال جاری، فی مابین دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جمهوری اسلامی ایران و کنستانتی رادویزیت وزیر بهداشت لهستان تفاهم نامه ای ارزشمند و فراگیر به منظور گسترش همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف مراقبت‌های بهداشتی، دارو و تجهیزات پزشکی، آموزش، تحقیقات و علوم پزشکی در راستای گسترش همکاریهای بهداشتی و درمانی منعقد گردید.

وی افزود: در واقع وزارت بهداشت با انعقاد چنین تفاهم نامه هایی درصدد بوده است تا راه ارائه و دریافت خدمات و تبادل اطلاعات با کشورهای جهان هموار گردد و  مسیر پیشرفت و توسعه حوزه سلامت در همه زمینه ها گسترش یابد.

کی فرخی بیان داشت: از سویی دیگر در بحث تقسیم بندی آمایش بین الملل، دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز به عنوان مرکز منطقه 4 آمایشی معرفی گردید که علاوه بر استان خوزستان، استان لرستان را نیز در بر می گیرد و کشورهای لهستان، چک، اسلواکی، عراق و کشورهای آفریقایی به (جز جنوب آفریقا) به عنوان طرف خارجی این منطقه آمایشی در پایان سال 94 با هدف شناسایی دانشگاههای با ماموریت بین المللی بر اساس رتبه بندی کشوری در حوزه های آموزش و پژوهش، برخورداری از برنامه آموزشی با استاندارد جهانی و تبادل استاد و دانشجو با دانشگاه های معتبر خارجی در نظر گرفته شدند و این مهم در انتهای سال گذشته ابلاغ گردید.

وی گفت: در این راستا، ما در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز به دنبال ایجاد بازارهای جدید برای محصولات آموزشی اعم از دوره های کوتاه مدت، آکادمیک، نرم افزار و چندرسانه ای و همچنین توریسم درمانی (با توجه به هزینه بالای این خدمات در اروپا) هستیم و  ان شاء الله به احتمال زیاد در جلب علاقه طرف خارجی در آینده نزدیک توفیق خواهیم داشت.

کی فرخی اظهار کرد: به همین منظور و در پی دعوت استاندار استان لوبلسکی از استاندار خوزستان، دوشنبه 4 بهمن ماه 1395، دکتر غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در راس هیاتی با حضور دکتر اسماعیل ایدنی رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و دکتر عطاءالله غدیری مدیر امور بین الملل دانشگاه وارد شهر ورشو پایتخت کشور لهستان شد و در فرودگاه این شهر، مورد استقبال سفیر جمهوری اسلامی ایران و نماینده استاندار لوبلسکی لهستان قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه این سفر 5 روز به طول خواهد انجامید، اظهار داشت: امیدواریم این برنامه ها استمرار داشته باشد چراکه ما نیاز به تبادل تجارب با بقیه کشورها در حوزه سلامت هستیم.

مشاور و سرپرست دفتر رئیس دانشگاه در پایان بیان داشت: اگر این تبادل اطلاعات، دانش و تجهیزات ادامه پیدا کند شرایط داخلی دانشگاه متفاوت تر خواهد شد و با استفاده از تجربیات حاصل، شاهد فصلی نو در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز که رسالت ارتقاء سطح سلامت مردم استان را دارد خواهیم بود.


نام:
ایمیل:
* نظر: