tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۱۹۴۰
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۰۳:۳۸

بعد از مدتهاست که خیابان‌های تهران شاهد این موج عظیم جمعیت است که برای وداع با یک شخصیت محبوب آمده‌اند. شاید مهم‌ترین دلیل این کیفیت از حضور مردمی شخصیت ملی و فراجناحی است که مرحوم هاشمی رفسنجانی داشت.

از نسل اول انقلاب به جز رهبر معظم انقلاب شخصیتی دیگری را در این حد نداریم کسی که خلاصه مبارزات ملت بود و در اکثر مسئولیت‌های انتخابی و انتصابی انجام وظیفه کرد.

به نظر می‌رسد مجموعه شرایطی دست به دست هم داد تا هاشمی، هاشمی شود و بعید است دیگر آن شرایط برای کسی شکل بگیرد تا مادر روزگار فرزندی همچون هاشمی تحویل دهد.

اما وظیفه‌ای که امروز بر دوش ماست، قطعاً تداوم راه آن یار سفرکرده است. هاشمی به حق پدر معنوی گفتمان اعتدال بود و توانست راهی را نشان دهد که هم منافع ملی ما را در دراز مدت تأمین می‌کند و هم عمق وحدت ملی ما را توسعه می‌دهد. ما با همین گفتمان می‌توانیم و باید مسیر توسعه و پیشرفت کشور را ادامه دهیم. ملت هم این مهم را درک کرده که شعار می‌دهد «هاشمی هاشمی راهت ادامه دارد»

شخصیتی که به نظرم در این مسیر می‌تواند بخوبی ادامه دهنده این راه و گفتمان باشد، حسن روحانی است و بیراه نیست اگر گفته شود همه دوستداران هاشمی شایسته است که راه او را با حسن روحانی ادامه دهند. من امیدوارم این حضور گسترده، تقویت‌کننده و نهادینه‌کننده اعتدال و میانه روی در عرصه سیاسی کشور باشد.

منبع: روزنامه ایران
نام:
ایمیل:
* نظر: