tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۱۹۲۲
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۰
هدایت الله خادمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت؛
نماینده مردم مجلس ایذه و باغملک در مجلس با انتقاد از رشد چشمگیر نرخ فقر و بیکاری، از نبود همت جدی در مسئولان برای حل مشکلات انتقاد کرد و گفت: در پی بی توجهی دستگاه ها هزاران نفر در صف ورودی به کمیته امداد و بهزیستی قرار دارند.
هدایت الله خادمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با انتقاد از رشد چشمگیر فقر، بیکاری و رکود اقتصادی، تصریح کرد: متاسفانه درحال حاضر تحصیلکرده های بیکار زیادی در کشور وجود دارد به گونه ای که آمار بیکاران فارغ التحصیلان فوق لیسانس و PHD    رو به افزایش بوده و نرخ بیکاری در برخی استان ها هم به 75 درصد می رسد.

 رد آمارهای نرخ بیکاری و فقر از سوی دولت

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی،  با رد آمارهای اعلامی در زمینه نرخ بیکاری و فقر از سوی دولت، گفت: این آمارها تنها بر روی کاغذ است کاملا با شعارهای داده شده در تضاد است به گونه ای که در سال گذشته نه تنها هیچ شغل جدیدی ایجاد نشد بلکه بسیاری از مشاغل به دلیل تعطیلی کارگاه ها و کارخانه ها از بین رفتند.

فقر حاکم بر کشور جامعه را تهدید می کند

این نماینده مردم در مجلس دهم، با انتقاد از اینکه فقر حاکم بر کشور بسیار وحشتناک بوده و معضلی است که به صورت اساسی جامعه را تهدید می کند، تصریح کرد: نمایندگان شهرستان ها به دلیل اینکه با جامعه روستایی و مناطق محروم بیشتر سروکار دارند فقر حاکم بر جامعه را بیشتر درک می کنند.

برخی تنها با یارانه زندگی خود را می گذرانند

خادمی با بیان اینکه میزان فقر در کشور به گونه ای است که برخی تنها با یارانه زندگی خود را می گذرانند، افزود: در این رابطه هزاران نفر نیز در صف ورودی های کمیته امداد و بهزیستی قرار دارند؛ برخی افراد به سختی مایحتاج خود را تامین و به شدت گرسنه اند به گونه ای که سالی یک بار قدرت خرید گوشت را نداشته و یارانه نقدی تنها درآمد این افراد است.

فقر حاکم بر کشور شایسته کشور ثروتمند ایران نیست

وی با انتقاد از اینکه فقر حاکم بر کشور شایسته کشور ثروتمند ایران نیست، تصریح کرد: چنین فقری باید متعلق به کشورهای بنگلادش و آفریقا باشد نه برای ایرانی که دومین و سومین دارنده گاز و نفت جهان با جمعیت اندک است.

ایران با وجود منابع خدادادی فراوان نفت و گاز از مشکلات بیشماری رنج می برد

عضو کمیسیون انرژی در مجلس دهم، افزود: کشور آلمان با وجودی که از منابعی مانند نفت، گاز و مس محروم است اما دومین غول اقتصادی اروپا است و حتی اروپای شرقی را هم تغذیه می کند اما کشور ما با وجود منابع خدادادی فراوان نفت و گاز از مشکلات بیشماری رنج می برد.

هیچ گونه انگیزه ای در مسئولان برای رفع معضل بیکاری و کاهش فقر وجود ندارد

این نماینده مردم در مجلس دهم، با انتقاد از اینکه هیچ گونه انگیزه ای در مسئولان برای رفع معضل بیکاری و کاهش فقر وجود ندارد، گفت: زمانی که فساد اقتصادی به صورت کاملا توسعه یافته در کشور وجود داشته باشد مشخص است با افزایش معضلاتی مانند فقر، بیکاری، بی عدالتی و تبعیض در جامعه مواجه شویم.

فقر، بیکاری و معضلات اجتماعی ریشه در ناکارآمدی مدیران و فساد اقتصادی حاکم بر جامعه دارد

خادمی با بیان اینکه افزایش فقر، بیکاری و معضلات اجتماعی ریشه در ناکارآمدی مدیران و فساد اقتصادی حاکم بر جامعه دارد، تصریح کرد: اگر دولت و نظام به دنبال تغییر شرایط موجود است باید یکبار برای همیشه از فساد اقتصادی پرده برداری کنند؛ مبارزه با فساد چپ و راست نمی شناسد و باید تمامی دستگاه ها و مسئولان با اهتمام ویژه در جهت رفع آن اقدام کنند.

کاهش فقر  و بیکاری تنها بر روی کاغذ است

وی با بیان اینکه کاهش فقر  و بیکاری تنها بر روی کاغذ است، تصریح کرد: پرداختن به موضوع فقر در برنامه های  کلان اقتصادی مانند لایحه برنامه ششم کارایی لازم را در کاهش فقر نداشته و تنها بر روی کاغذ است زیرا در در گذشته هم تنها 25 درصد از اهداف برنامه های پنج ساله محقق شده اند.

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: اگر لایحه برنامه ششم توسعه هم بر کاهش فقر و بیکاری در کشور تاکید داشته باشد به دلیل آنکه مسئولان خود را مکلف به اجرای آن نمی بینند و از سویی توان اجرای آن از عهده دستگاه ها خارج است بنابراین بعد از تصویب و اجرای آن هم باکاهش نرخ فقر و بیکاری در کشور روبرو نمی شویم؛ اگر دولتی بخواهد در جهت کاهش فقر و بیکاری در کشور گام بردارد بدون برنامه هم می تواند نسبت به این کار اقدام کند و اگر نخواهد اقدامی انجام دهد اگر هزاران برنامه مناسب هم تصویب شود شاهد هیچ گونه اقدامی نخواهیم بود.

لزوم تقویت بعد نظارتی مجلس برای کاهش فقر و بیکاری در کشور

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی، بر لزوم تقویت بعد نظارتی مجلس تاکید کرد و گفت: مجلس برای کاهش فقر و بیکاری درکشور باید نظارت ها را بر عملکرد دستگاه ها و دولت افزایش دهد و گامی اساسی در این رابطه بردارد./
نام:
ایمیل:
* نظر: