tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۱۸۹۶
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۳
پاسخ پزشکیان:
مخالفان FATF هم مثل مخالفان برجام با دشمنان خارجی هم‌صدا هستند | کسانی که می‌خواهند کشور را بفروشند از شفافیت می‌ترسند | کسی خائن است که از شفافیت می‌ترسد | از همه اینها بسیجی ترم | هرکس بله‌قربان‌گو نباشد را ضد انقلاب معرفی می‌کنند

مسعود پزشکیان، نایب‌رئیس مجلس، روز گذشته در یک نشست خبری در تبریز، از نحوه پوشش مصاحبه ی خود درباره FATF در خبرگزاری فارس انتقاد کرد و گفت: «من صادقانه می‌گویم از این موضوع اطلاع ندارم. چیزی که می‌گویم این است که در کشورهای پیشرفته به این سادگی نمی‌شود پول جابه‌جا کرد.

به گزارش هماپرس به نقل از روزنامه ی شرق، پزشکیان با تأکید بر اینکه مخالفان این طرح، از شفافیت می‌ترسند، گفت: «مگر کسی اصرار کرده که شما بروید با آنها قرارداد ببندید؟ اگر از نظر شما ایراد دارد، با این افراد و گروه‌ها مراوده مالی برقرار نکنید و قرارداد نبندید، اما این مشکل را حل نمی‌کند و باید قبول کنیم که بانک‌های ما مشکل دارند.

نایب‌رئیس مجلس همچنین با اشاره به تعدد سازمان‌های مبارزه با فساد در جامعه گفت: «این‌همه سازمان درست کردیم برای مقابله با فساد ولی باز هم می‌بینیم فساد وجود دارد. چه کسی می‌پرسد در دولت قبل٨٠٠ هزار میلیاردی که پول جابه‌جا شده، کجاست؟

او با انتقاد از کسانی که او را خائن می‌نامند، گفت: «کسی خائن است که از شفافیت می‌ترسد. اگر در کشور شفافیت باشد، فردا یک نفر را نمی‌شود گرفت که دومیلیاردو ٨٠٠ میلیون یورو خورده باشد.

مخالفان FATF هم مثل مخالفان برجام با دشمنان خارجی هم‌صدا هستند

پزشکیان با اشاره به هم‌صدایی مخالفان طرح با عربستان و اسرائیل گفت: «مثل برجام که مخالفان داخلی و خارجی همراه شده بودند، باز هم این اتفاق در حال رخ‌دادن است. این کارها تنها برای تخریب دولت است، چرا از شفافیت می‌ترسید، زمین‌خواری‌هایی که رهبری امر می‌کنند با آن مبارزه کنید و نمی‌توانند برای این است که شفافیت وجود ندارد».

او با طرح این سؤال که آیا دولت باید با دنیا معامله کند یا نه، گفت: «اگر بلدند بیایند کار کنند؛ ولی اگر بلد نیستند بگذارند دولت کارش را بکند».

نایب‌رئیس مجلس تصریح کرد: «کسی که کارشناسی می‌کند باید کارشناس باشد. صداوسیما دوتا بچه را گذاشته درباره سیاست و اقتصاد کشور نظر بدهند. هرکس از جایش بلند شد نمی‌شود به او گفت کارشناس. این توهین به شعور جامعه است و با همین مدل کارشناسی‌ها فساد و رانت و تورم ایجاد می‌شود».

کسانی که می‌خواهند کشور را بفروشند از شفافیت می‌ترسند

پزشکیان در بخش دیگری از این نشست خبری گفت: «من نمی‌گویم حتما این طرح اجرا شود یا نه. اصلا اگر نمی‌خواهید اعلام کنید که کلا با خارج ارتباط نداشته باشیم، ولی چرا در داخل پول‌های ما شفاف نیست؟ نمی‌خواهید رابطه داشته باشید، اشکالی ندارد، چرا قضیه را سیاسی می‌کنید و به دولت حمله می‌کنید؟»

پزشکیان تأکید کرد: «کسانی که می‌خواهند کشور را بفروشند، معلوم است که باید از شفافیت بترسند، هم حقوق می‌گیرند، هم می‌خورند، هم مالیات نمی‌دهند».

تن ستارخان خیلی وقت است به لرزه افتاده

او با بیان اینکه به من می‌گویند تن ستارخان را در قبر به لرزه انداختی، گفت: «تن ستارخان خیلی وقت است که به لرزه افتاده، چون مملکت را ما گرفته‌ایم و جوانان را بی‌کار نگه داشتیم، بازار را خراب کردیم. قرار بود کشور را بسازیم، به جوانان کار بدهیم، فساد و فحشا را جمع کنیم، رشوه و رانت و قاچاق در کشور نباشد، ولی هست، تن ستارخان خیلی وقت است که به لرزه افتاده».

پزشکیان مجموع این اقدامات را هدفمند برای تخریب دولت دانست و افزود: «دلار در دولت احمدی‌نژاد بیش از سه‌هزار تومان شد، جلوی افزایش قیمت دلار و نرخ تورم را چه کسی گرفت؟ چه کسی تورم را کاهش داد؟ اگر مرد هستند بیایند اینها را بگویند، بگویند اگر آن روند ادامه پیدا می‌کرد حالا قیمت دلار چند تومان بود؟! فرهنگ و سیاست و اقتصاد را چه کسی خراب کرده؟ ادارات ما را که آمریکا خراب نکرده، این همه قاچاق و مشکلاتی که وجود دارد تقصیر همه ماست ولی کسی قبول نمی‌کند».

هرکس بله‌قربان‌گو نباشد را ضد انقلاب معرفی می‌کنند

او در ادامه سخنان خود با اشاره به مصاحبه‌ای که فارس از او منتشر کرده ادامه داد: «اینها دنبال کسی هستند که همه چیز را بداند و برای همه چیز نسخه بدهد که مطلقا چنین کسی وجود ندارد».

پزشکیان همچنین با انتقاد شدید از کسانی که می‌گویند به سپاه توهین کرده گفت: «این هم کار هدفمندی است. من بارها گفتم کشور، بدون وجود سپاه و بسیج نابود می‌شد. حرف من این است که برای حل مشکل سپاه باید توسط کارشناسان راهکار پیدا شود، راهکار توسط من پیدا نمی‌شود، اینکه می‌گویم راه‌حل را باید کارشناس بدهد؛ یعنی من با سپاه مشکل دارم؟ همین دروغ‌ها را می‌گویند و مردم خلاف آن عمل می‌کنند، نمونه بارز آن انتخابات مجلس در تهران بود، رسانه ملی می‌گفت فلان کار را بکنید ولی مردم خلاف آن عمل کردند و این خوب نیست که مردم به رسانه اعتماد نکنند».

پزشکیان افزود: «برخی افراد از روی عمد این کار را می‌کنند که بگویند به فلانی توهین کردی و رقیب خود را از میدان به در کنند، درحالی‌که حرف من هیچ ربطی به سپاه ندارد. هرکس بله‌قربان‌گو نباشد می‌خواهند او را ضدانقلاب معرفی کنند».

کسی که تعریف معاهده را نمی‌داند به عنوان کارشناس به صداوسیما می‌آورند

نایب‌رئیس مجلس با تأکید بر اینکه فهم من از قرارداد این است که کل آن شفاف‌سازی است، تصریح کرد: «اگر کارشناسان می‌گویند ما با دنیا قرارداد نبندیم، باشد نبندیم، مگر من می‌گویم ببندید یا نبندید؟! کارشناسان تصمیم می‌گیرند. اما حرف من این است که چرخش پول ما شفاف نیست، بانک‌ها شفاف نیستند، هیچ ضابطه‌ای وجود ندارد. صداوسیما فردی را به عنوان کارشناس معرفی می‌کند که حتی نمی‌تواند تعهد سیاسی را تفسیر کند. تعهد سیاسی یعنی اینکه ما برای تصویب در مجلس پیگیری‌ها را انجام می‌دهیم نه اینکه تضمین می‌دهیم. کسی که در عمرش یک معاهده امضا نکرده است چگونه می‌گوید من کارشناس هستم؟».

او درباره ی لزوم تصویب این لایحه در مجلس گفت: «اگر لازم باشد برای تصویب به مجلس می‌آید؛ ولی اگر برخلاف امنیت ملی باشد شورای‌عالی امنیت ملی خودش می‌تواند وارد شود».

اگر این قرارداد به صلاح نیست شورای‌عالی امنیت ملی اعلام کند

پزشکیان در ادامه سخنان خود گفت: «وقتی موضوع حصر پیش آمد شورای‌عالی از کسی مجوز گرفت؟ خودشان نشستند حصر را تصویب کردند. اگر این قرارداد به صلاح کشور نیست شورای‌عالی امنیت ملی بگوید به صلاح نیست. چرا این رسانه‌ها هدفمند این اقدامات را انجام می‌دهند و می‌گویند که اینها ضد فلان هستند؟ این حرف‌ها برای تخریب دولت است و معنی دیگری ندارد».

او ادامه داد: «جایی که قرار است در این مورد تصمیم‌گیری شود محل حضور صاحب‌نظران است. اگر قرار است مردم نظر بدهند خیلی خب رأی‌گیری کنند؛ ولی وقتی قرار نیست مردم رأی بدهند. چرا برخی‌ها می‌خواهند به این وسیله روی افکار مردم در آستانه انتخابات تأثیر بگذارند؟».

پزشکیان در پایان بار دیگر درباره اینکه خبرگزاری فارس به نقل از او نوشته بود که از FATF سر درنمی‌آورم و نمی‌دانم چیست، گفت: «وقتی چیزی را نمی‌دانیم باید جرئت داشته باشیم و بگوییم بلد نیستیم. اگر این‌گونه حرف بزنیم کارها اصلاح می‌شود»

منبع: روزنامه شرق

نام:
ایمیل:
* نظر: