tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۱۸۴۷
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۲
با صعود به نیمه نهایی 100 متر المپیک؛
دونده صدمتر ایران در پایان رنکینگ دور مقدماتی موفق شد به عنوان بهترین دونده سوم گروه مقدماتی راهی نیمه نهایی شود

به گزارش هماپرس به نقل از "ورزش سه"، دور مقدماتی دو صدمتر المپیک ریو به پایان رسید تا صعودکنندگان به نیمه نهایی مشخص شوند. حسن تفتیان دونده ایرانی که با رکورد 10.17 سوم گروه خود شده بود در انتظار نمایش پایانی گروه‌های دیگر ماند.

او در پایان به عنوان یکی از بهترین سوم‌های گروه 8 تیمی راهی نیمه نهایی شد تا این صعود مهم برای دو و میدانی ایران رقم بخورد.

وضعیت رقبای تفتیان

تفتیان فردا در گروه سوم نیمه نهایی می دود، گروهی که با حضور شانسهای دوم و سوم این رقابتها ، دو قهرمان جهان و المپیک و دارنده مدالهای نقره و برنز المپیک 2012 لندن جاستین گاتلین آمریکایی و یوهان بلیک جامائیکایی گروه مرگ لقب گرفته است.

سایر همگروههای تفتیان عبارتند از : براون کمرلی جامائیکایی الاصل از بحرین با رکورد شخصی 9.93 ، کریستوف لمایت قهرمان سابق اروپا از فرانسه با رکورد شخصی 9.92 ، دانیل بیلی از آنتیگوآ و باربوا با رکورد شخصی 9.91 ، جیمز داسائو نیجریه ای الاصل از انگلستان و قهرمان 2014 اروپا با رکورد شخصی 9.91 و آساکا کمبریج از ژاپن با رکورد شخصی 10.10

تفتیان از نظر رکورد شخصی در رتبه هفتم قرار می گیرد و تنها از دونده ژاپنی رکورد بهتری دارد و با توجه به اینکه احتمال پیشی گرفتن از بلیک و گاتلین با رکوردهای 9.69 و 9.74 بسیار دشوار است تفتیان باید رکورد ایران را بزند و تنها با رکوردی نظیر 10.01 می تواند امید داشته باشد تا بعنوان نفر سوم در جدول مقایسه ای بهترین رکوردها به فینال برسد.

هر چند تا اینجا تفتیان کارستان کرده است اما اگر به فینال صعود کند واقعا باندازه یک طلای المپیک ارزشمند است. امیدواریم به دعای خیر مردم تا در روز تولد حضرت رضا این جوان خراسانی یک شگفتی دیگر بیافریند.

منبع: ورزش 3

نام:
ایمیل:
* نظر: