tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۱۷۹۲
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۵
رئیس هیئت مدیره شهرک صنعتی اهواز سه مشکلات بخش صنعت را تشریح کرد؛
مدیرعامل شهرک صنعتی اهواز سه گفت: حکایت با تاخیر پرداخت کردن سرمایه در گردش به واحدهای صنعتی، نوشدارو پس از مرگ سهراب است.
هماپرس | ایمان علیرضایی در گفت و گو خبرنگاران،با تشریح مشکلات و بحران های پیش روی صنعت استان و حمایت نکردن شرکت های بزرگ پتروشیمی از واحدهای صنعتی استان اظهار کرد: متاسفانه واحدهای صنعتی در سال های اخیر به دلیل عدم برنامه ریزی مناسب در دولت های قبلی، دچار بحران هایی شده اند که امروز این مشکلات خود را نشان داده و سال ها نیاز به زمان است تا برطرف شود، امیدوارم دولت بتواند راهی برای برون رفت از این مشکلات بیابد.

علیرضایی با بیان این که برخی از این مشکلات در حوزه صنعت ناشی از سیاست های دولت ها نیست؛ بلکه ناشی از سیاست های مدیران استانی است، عنوان کرد: امیدواریم بحران ها و موانع سر راه صنعت، مورد توجه و بررسی مجدد قرار بگیرد.
وی تصریح کرد: عدم نقدینگی شرکت ها باعث می شود این شرکت ها به سمت نزول های بازار و خسارت های جبران ناپذیر از عدم نقدینگی و خرید مواد اولیه با قیمت های خیلی بالا کشیده شوند چرا که بانک ها تا به امروز هیچ گونه همکاری نداشته و یا اگر هم داشته اند، همکاری مناسب و قابل قبولی در بخش ارایه سرمایه در گردش و ایجاد نقدینگی برای واحدهای صنعتی نبوده است.
رئیس هیئت مدیرهشهرک صنعتی اهواز سه ادامه داد: اگر قرار بر این باشد که برای یک واحد صنعتی، سرمایه در گردش در نظر گرفته شود باید زمانی این سرمایه اختصاص داده شود که آن واحد اعلام نیاز کرده است چرا که زمان بر بودن پروسه گرفتن سرمایه در گردش، یک غده سرطانی برای صنعت گر است.

علیرضایی افزود: زمان های طولانی برای دادن سرمایه در گردش به واحد صنعتی، شرایط خوب را از صنعتگر می گیرد.
وقتی صنعتگر می گوید به سرمایه در گردش نیاز دارد باید در همان زمان به نیازش پاسخ داده شود نه این که شش ماه به دنبال دریافت آن، بروکراسی اداری بانک ها را پشت سر بگذارد، این می شود نوشداروی پس از مرگ سهراب!

علیرضایی همچنین به عدم حمایت شرکت های بزرگ پتروشیمی از شهرک های صنعتی اهواز و سازندگان تجهیزات صنعتی اشاره کرد و با بیان اینکه شهرک صنعتی اهواز سه یکی از شهرک های تخصصی در زمینه ساخت و ارایه خدمات تجهیزات نفت، گاز، حفاری و خصوصا پتروشیمی هاست، تصریح کرد: این شهرک در فاصله کمتر از یک ساعت تا پتروشیمی های بندر امام خمینی و ماهشهر قرار دارد اما متاسفانه هیچ نگاهی از سوی پتروشیمی ها به این شهرک نیست و از ظرفیت های موجود آن استفاده نمی شود.
وی با اشاره به وجود فرودگاه ماهشهر؛ عنوان کرد: کارپرداز شرکت پتروشیمی خرید خود را از شرکت های خارج از استان انجام می دهد اما حاضر نیست یک ساعت مسیر تا اهواز را طی کند و بازدیدی از فعالیت های شهرک صنعتی اهواز سه داشته باشد.
ایشان با اشاره به فعال بودن واحدهای مطرح کشوری در شهرک صنعتی اهواز سه عنوان کرد: این شهرک می تواند تامین کننده نیاز پتروشیمی ماهشهر و بندر امام باشد.
متاسفانه شاهد هستیم در زمان آرامش و فعالیت شرکت های پتروشیمی، نگاهی به شرکت های صنعتی خوزستانی نمی شود اما در زمان به وجود آمدن فاجعه انفجار در مخازن پتروشیمی، همین خوزستانی هایی که دیده نمی شدند، دست به دست هم دادند و بسیج شدند تا توانستند فاجعه را مهار کنند و جلوی دیگر فجایع احتمالی را بگیرند، به عبارتی زمانی که شرکت های پتروشیمی در بحران قرار گرفتند، خوزستانی ها دیده شدند.
علیرضایی تصریح کرد: این شرکت ها نه جوانان خوزستانی را مشغول به کار می کنند و نه از واحدهای صنعتی استانی استفاده می کنند تا به واسطه آن اشتغال جوانان فراهم شود.
وی گفت: از استاندار خوزستان درخواست می کنیم با شرکت های صنعتی بزرگ که از ظرفیت های بومی استفاده نمی کنند، شدیدا برخورد کند چرا که یکی از عوامل تشدید ناامنی خوزستان، بیکاری هایی است که شرکت های این چنینی باعث آن هستند و به افزایش آن دامن می زنند.
علیرضایی ادامه داد: این شرکت ها اجازه استخدام به جوانان را نمی دهند و جوانان بیکار هم به دلیل نیازهای خود؛ ممکن است دست به خطا بزنند، بعد شاهد هستیم که عنوان ناامنی را به این استان می دهند، در صورتی که نیروهای غیر بومی جای جوانان خوزستانی را اشغال کرده اند.

رئیس هیئت مدیره شهرک صنعتی اهواز سه در پایان تاکید کرد: از استاندار خوزستان می خواهیم از لابیگری ها، سلایق و منافع فردی برخی مدیران در استان جلوگیری به عمل بیاورد و افرادی که در منافعی خاص، نیازهای صنعتی خود را از خارج استان تهیه می کنند، برخورد شود چرا که یکی از عوامل ثبات آرامش و اشتغال استان در گرو برطرف کردن این موانع است
نام:
ایمیل:
* نظر: