tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۱۷۸۱
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۵
خادمی خبرداد:
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی،از طرح سوال از وزیر نفت درخصوص قراردادهای جدید نفتی درصحن علنی مجلس خبرداد.

هدایت الله خادمی درگفت وگو با خبرنگارخبرگزاری خانه ملت،با اشاره به ارسال نامه ای به رییس جمهور درخصوص قراردادهای جدید نفتی،گفت:روزگذشته پیش نویس قراردهای نفتی درکارگروه اقتصاد مقاومتی دولت تایید شده،اما این قراردادها مفهوم اقتصاد مقاومتی را که به موضوع تکیه بر توان داخلی و استفاده از منابع داخلی تاکید دارد،زیر سوال می برد.

نماینده مردم ایذه و باغملک درمجلس شورای اسلامی،با بیان اینکه طرح سوال از وزیرنفت تقدیم هیئت رئیسه مجلس شده است، افزود: طرح سوال از وزیرنفت به هیچ وجه سیاسی نبوده و فقط برای حفظ و صیانت از منافع جمهوری اسلامی انجام می شود.

قراردادهای جدید نفتی خام فروشی را برای همیشه تضمین می کند

خادمی با بیان اینکه قراردادهای جدید نفتی،خام فروشی را برای همیشه تضمین می کند،ادامه داد:شرکت های داخلی مشارکت کننده با شرکت های خارجی مشخص نیستند و متاسفانه وجود این شرکت ها جز رانت و فساد ثمره دیگری ندارد.

وی با اشاره به توانایی نیروی کار متخصص داخلی،اظهار کرد:تحقق اقتصادمقاومتی برای ثبات وضعیت کشور درسطح ملی و بین المللی ضروری است و شایسته سالاری مهم ترین مولفه ای است که می تواند تحقق اقتصاد مقاومتی را تسریع کند.

عضوکمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی،با بیان اینکه قراردادهای جدید نفتی نیاز به اصلاحات دارد،گفت: قراردادهایIPCبا توجه به اینکه برای ۲۵ سال آینده منعقد می شود،این نگرانی را در کارشناسان ایجاد کرده که با این مدت زمان طولانی آیا منافع کشور تامین می شود./

پایان پیام

نام:
ایمیل:
* نظر: