tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۱۷۵۶
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۵ - ۰۲:۳۸
مدیر اچ اس یی شرکت ملی نفت ایران خبرداد:
مدیر اچ اس یی شرکت ملی نفت ایران از اعزام یک تیم پنج نفره کارشناسی به ماهشهر برای کمک به بررسی دلایل وقوع آتش سوزی در پتروشیمی بوعلی سینا خبر داد

هماپرس سیاوش درفشی در گفتگو با خبرنگار شانا با اشاره به این که این تیم کارشناسی اواخر امروز یا ساعتهای نخستین فردا (جمعه، ١٨ تیرماه) به ماهشهر اعزام می شود، تصریح کرد: این تیم به منظور کمک به بررسی علت آتش سوزی در این محل حضور پیدا خواهند کرد.

وی اعضای پنج نفره این تیم را، متشکل از کارشناسان بخش اداره آتش نشانی، ایمنی، بهداشت، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل عنوان و یادآور شد: بخشهای اچ اس ایی تمام شرکتهای شرکت ملی نفت ایران مستقر در خوزستان از جمله شرکت ملی حفاری ایران در آماده باش کامل بسر می برند.

بر اساس این گزارش، شرکت مناطق نفتخیز جنوب از زمان وقوع آتش سوزی، در پتروشیمی بوعلی سینا در محل حادثه حضور دارد. این شرکت علاوه بر ارسال٢٨٠ بشکه ماده خاموش کننده و دو دستگاه بزرگ آتش نشانی، دو گروه آتش نشان را به موقعیت پتروشیمی بوعلی سینا اعزام کرده است، بیژن عالی پور، مدیر عامل این شرکت نیز در محل حادثه حضور پیدا خواهد کرد.

علی صفی خانی، رئیس اچ اس ای شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، دهقانی، رئیس ایمنی و آتش نشانی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و همچنین رئیس و معاونین اچ اس ای و ترابری شرکت آغاجاری نیز در محل حادثه حضور دارند.

شرکت پتروشیمی بوعلی سینا در زمینی به مساحت ٣٦ هکتار در شمال غربی خلیج فارس در استان خوزستان، در منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر واقع است،خوراک پتروشیمی ماهشهر نفتای سبک و سنگین و بنزین پیرولیز است که از کارخانجات NGL (١٠٠٠/٩٠٠ پازنان) و پتروشیمی امیرکبیر تامین می شود و در فرآیندهای موجود در واحدهای عملیاتی مختلف به محصولات با ارزش و سود آور آروماتیکی نظیر پارازایلین و ارتوزایلین و بنزن تبدیل می شود.

منبع: شانا
نام:
ایمیل:
* نظر: