tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۱۶۴۵
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۴
قوز بالا قوز!
شهرک صنعتی اهواز 3 نزدیک به 10 سال است که با مشکل و چالشی به نام آب دست و پنجه نرم می کند اما تا کنون هیچ اراده ای برای برطرف کردن مشکل این شهرک شکل نگرفته است.
ایمان علیرضایی رئیس هیئت مدیره شهرک صنعتی اهواز 3 با بیان این مطلب گفت:  تولد شهرک های صنعتی در صحنه صنعت کشور فصل جدیدی را در عرصه بازار و اقتصاد گشود چرا که این شهرک ها به محل های برای افزایش تولیدهای داخلی و ایجاد اشتغال تبدیل شدند هرچند که بسیاری از آنها بخاطر شرایط نامساعد سال های اخیر کرکره را پایین کشیده و کارشان را تعطیل کرده اند.

رئیس هیئت مدیره شهرک صنعتی اهواز 3 بیان داشت: در برخی از استان های صنعتی کشور شهرک های صنعتی شکل و عملکرد متمایز تری دارند و معمولاً دامنه کاری شان نیز گسترده تر است.

علیرضایی یادآورشد : از جمله آنها شهرک صنعتی اهواز 3 است که واحدهای مهمی در آن مستقر هستند و به جرأت می توان گفت هر یک از این شرکت ها در عرصه های نفت، حفاری، فولاد و ساخت قطعات مورد نیاز این بخش ها جزو شرکت های تراز اول کشور به شمار می روند.

وی افزود:  این شهرک در نزدیکی اهواز درست در مقابل مجموعه بزرگ فولاد خوزستان قد برافراشته است اما در حال حاضر با مشکلی دست و پنجه نرم می کند که حتا عنوان کردن آن نیز برای چنین شهرک بزرگی مضحک به نظر می رسد!

علیرضایی ادامه داد: شهرک صنعتی اهواز 3 نزدیک به ده سال با مشکل و چالشی به نام کمبود و قطعی مکرر آب دست و پنجه نرم می کند اما تا کنون هیچ اراده ای برای برطرف کردن این مشکل شکل نگرفته است. در این شهرک هرگاه قطعی آب رخ می دهد بالاترین تدبیر آبرسانی بوسیله تانکرهای آب است و این درحالیست که شرکت آب و فاضلاب کلانشهر اهواز حق اشتراک سنگینی را بابت آبرسانی از صنعتگران دریافت کرده ولی دسترسی به آب در این شهرک پس از یک دهه همچنان شباهت عجیبی به وضعیت فعلی شهرمسجدسلیمان دارد! آب در این شهرک مانند شهر مسجدسلیمان فقط در ساعاتی از روز وجود دارد .

رئیس هیئت مدیره شهرک صنعتی اهواز 3 تصربح کرد: در حالی که برخی از شرکت ها آب جزو مواد اولیه آنها محسوب می شود و طبیعتاً قطعی آن نیز برایشان زیان آور خواهد بود. همانطور که گفته شد این شهرک به لحاظ فعالیت شرکت های مستقر در آن گستردگی خاصی دارد و طبیعتاً مراجعات زیادی از نقاط مختلف کشور و حتا خارج از کشور به آن صورت می گیرد. بسیار پیش آمده است که مهمانان شهرک صنعتی 3 اهواز قطعی آب این شهرک را به تمسخر می گیرند!

رئیس هیئت مدیره شهرک صنعتی اهواز 3 تصریح کرد: قطعی آب در این شهرک منجر به زیان صنعتگرانی است که در شرایط فعلی با مشکلات زیادی مانند تأمین مواد اولیه مورد نیازشان درگیر هستند ولی باید معضل قعطی مکرر آب را نیز تحمل کنند.

علیرضایی خاطرنشان کرد: علی رغم پیگیری های قابل تقدیر مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی، صنعتگران منحصر به فرد ترین شهرک جنوب غرب کشور همچنان با صبوری زیاد با این مشکل سازش کرده اند اما ادامه چنین روندی غیر قابل تحمل است. بی خیالی شرکت آب و فاضلاب اهواز و نادیده گرفتن حق طبیعی صنعتگران در حقیقت مصداق بی توجهی به روح اقتصاد مقاومتی به شمار می رود زیرا بر کسی پوشیده نیست که صنعت در کشور ما حال و روز چندان خوشی ندارد و نیازمند است تا حمایت بیشتری از آن صورت بگیرد نه اینکه مشکلی بر مشکلات آنها بیافزاییم.
نام:
ایمیل:
* نظر: