tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۱۵۱۱
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۵
افتتاحیه پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم سبز














مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به تاثیر ساخت مستندها و فعالیت‌های هنری بر فعالیت‌های محیط زیستی گفت: حدود 400 هزار اصله نخل در خوزستان در حال از بین رفتن هستند و اگر هنرمندان در این زمینه مستندهایی تهیه کنند، قطعا به حفظ محیط زیست استان کمک بسیاری خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خوزستان، احمدرضا لاهیجان‌زاده در مراسم افتتاحیه پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم سبز که امروز (25 اردیبهشت ماه) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم سبز پس از 10 سال وقفه با ریاست خانم ابتکار و فراخوان بین‌المللی احیا شد و مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت.

وی ادامه داد: حدود 1000 فیلم به دبیرخانه این جشنواره در تهران ارسال شد که از این تعداد، حدود 160 فیلم برای نمایش در استان‌های سراسر کشور انتخاب شدند و فیلم‌های برتر نیز توسط کمیته داوران در تهران انتخاب خواهند شد.

لاهیجان‌زاده گفت: همزمان با فعالیت جشنواره در مرکز؛ در خوزستان نیز فیلم‌های مرتبط با استان خوزستان، با حضور هیات داوران متشکل از هنرمندان خوزستانی مورد ارزیابی و داوری قرار می‌گیرند. همچنین آثار هنری از 38 کشور از آسیای جنوب شرقی، خاورمیانه، آمریکای جنوبی و اروپا به دبیرخانه این جشنواره بین المللی ارسال شدند. 

وی با اشاره به اهداف برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم سبز اظهار کرد: برگزاری چنین جشنواره‌هایی موجب فرهنگ‌سازی، ارتباط بین مباحث محیط زیستی و فعالیت‌های هنرمندان و همچنین ارتقا سطح کیفی مستندات هنرمندان در زمینه محیط زیست خواهد شد.

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به تاثیر ساخت مستندات و فعالیت‌های هنری بر فعالیت‌های محیط زیستی گفت: حدود 400 هزار اصله نخل در خوزستان در حال از بین رفتن هستند و اگر هنرمندان در این زمینه مستند بسازند، قطعا به حفظ محیط زیست استان کمک بسیاری خواهند کرد.

 

وی ادامه داد: به منظور نمایش فیلم‌های جشنواره بین‌المللی فیلم سبز، امروز از ساعت 18 تا 20 در سینما ساحل اهواز سانس‌هایی برنامه‌ریزی شده است. فیلم‌های این جشنواره همچنین از روز دوشنبه تا چهارشنبه هفته جاری از ساعت 17 تا 19 در سینما نفت نیوساید به نمایش درمی‌آیند. همچنین اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان با هماهنگی روابط عمومی‌ها، آمادگی نمایش 160 فیلم این جشنواره را در ادارات استان دارد.

 

لاهیجان‌زاده بیان کرد: این فیلم‌ها در حوزه‌های مختلف اقتصادی، کشاورزی، رودخانه‌ها ساخته شده‌اند و بیش از 90 درصد فیلم‌های غیرایرانی نیز ترجمه شده‌اند.

به گزارش ایسنا؛ در ادامه این مراسم فرج‌الله خبیر اظهار کرد: برای داشتن دنیایی توام با آرامش باید در حفظ محیط زیست کوشا بود. رابطه انسان و محیط زیست از ابتدای آفرینش وجود داشته است و دخالت‌های بی‌رویه انسان‌ها در طبیعت مصداق فردی است که بر شاخه درخت نشسته و درخت را از ریشه می‌زند.

وی ادامه داد: حفاظت از محیط زیست یک ضرورت است و چنانچه در زمینه محیط زیست تلاش و مطالعه نکنیم با شرایط محیط زیست امروز مواجه می‌شویم که موجب می‌شود که طبیعت پیرامون ما دچار مشکلات عدیده محیط زیستی شود.

خبیر گفت: اگر چرخه محیط  زیست از سوی انسان‌ها مورد آسیب قرار گیرد، جبران آن بسیار سخت خواهد بود زیرا مختل شدن چرخه محیط زیست موجب از بین رفتن بسیاری از گونه‌های گیاهی و جانوری خواهد شد. 

وی افزود: دشت‌های خوزستان در گذشته‌های نه چندان دور از راس‌ها آهو و گوزن برخوردار بوده ولی این گونه‌های جانوری اکنون تنها در مناطق حفاظت شده یافت می‌شود.

خبیر با تاکید بر انتقال فرهنگ توجه به محیط زیست به نسل‌های آینده گفت: کاستی‌هایی در برخورد ما با محیط زیست وجود دارد که ناشی از عدم درک ما از محیط زیست است. در این زمینه باید به وسیله آموزش صحیح و آگاهی‌بخشی از محیط زیست اقدام و این فرهنگ باید به نسل آینده منتقل شود.

وی افزود: هیچ اقدامی در جهت حفاظت از محیط زیست بدون مشارکت مردم امکان‌پذیر نخواهد بود و باید فضایی ایجاد شود که سازمان‌های مردم‌نهاد مدافع محیط زیست هر چه بیشتر در جامعه ایجاد شوند. نقش این سازمان‌ها، جلب مشارکت مردم در فعالیت‌های محیط زیستی است و این نهادها نیز باید دامنه فعالیت خود را گسترده‌تر کنند و چنانچه اعضای این سازمان‌ها افزایش پیدا کند به نیروی عظیمی جهت رسیدن به اهداف محیط زیستی تبدیل خواهند شد.  

 

 

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر: