tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۱۴۲۴
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۷
محسن رهامی:
رئیس کمیته انتخابات شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با بیان اینکه نیروهای معتدل اصولگرا نیز هدفشان فاصله گرفتن از نیروهای افراطی است گفت : اصولگرایان به این جمع بندی رسیده‌اند که ائتلاف با اصلاح طلبان معتدل راحت تر از ائتلاف با اصولگرایان تندرو مانند جبهه پایداری است.
هماپرس/ حجت الاسلام محسن رهامی در گفتگو با خبرنگار ایسکانیوز، پیرامون فعالیت اصلاح طلبان در انتخابات،گفت :فضای عمومی برای حضور اصلاح طلبان در انتخابات مجلس خوب است و باتوجه به موفقیتی که اصلاح طلبان در انتخابات سال 92 به دست آوردند زمینه حضور آنها بیش از پیش آماده است.

رئیس کمیته انتخابات شورای هماهنگی جبهه اصلاحات افزود:در صورت موفقیت‌های بیشتر دولت در زمینه هایی مانند حل معضلات فعلی از جمله کاهش تورم و به نتیجه رسیدن برجام فکر می‌کنم که زمینه مساعدتری به وجود آید و رقابت سالم‌تری بین اصلاح طلبان و اصولگرایان برقرار شود ؛لذا اصولگرایان تلاش می‌کنند تا شکست خود را در انتخابات ریاست جمهوری جبران کنند.

اصلاح طلبان در صدد ائتلاف حزبی برای یک لیست واحد هستند

رهامی با بیان اینکه موفقیت اصلاح طلبان در انتخابات مجلس وابسته به انسجام آنها است، گفت: اینکه ما در عمل بتوانیم به اجماع برسیم و لیست واحدی در تهران و شهرستان ها ارائه کنیم نیازمند وحدت بوده و این انسجام نیز به گونه ای سخت است لذا ما یک حزب منسجم و یکدست را در تهران و شهرستان ها نداریم که همه از آن تبعیت کنند در نتیجه احزاب و تشکل های گوناگون درخواست و نظرات ایده‌های مختلفی دارند.

وی افزود: با توجه به اینکه کاندیداهای متعددی در انتخابات مجلس باید معرفی شوند، علاوه بر خواست ها و ایده های احزاب و تشکل های سیاسی گرایش های قومی و مذهبی، نژادی نیز تاثیرگذار و در آراء نیز دخیل است که منسجم کردن این آرا کار بسیار مشکلی است.

رئیس کمیته انتخابات شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با بیان اینکه جبهه اصلاحات تلاشش این است که در سراسر کشور با جمع کردن احزاب در زیر یک چتر و و پر کردن خلاء احزاب قوی و دعوت از اشخاص حقیقی تاثیرگذار این انسجام را ایجاد کند بیان کرد: تلاش ما در این جهت بوده که با منجسم ساختن تشکل های رسمی و دارای پروانه و اشخاص حقیقی به نوعی ائتلاف حزبی را بوجود آوریم و تحت عنوان آن بتوانیم یک لیست واحد ارائه کنیم و اینکه اینها تا چه حد بتوانند جای حزب های واحد را بگیرند فعلا با توجه به تشتت آرا و اینکه چه تعدادی از افراد مدنظر تایید صلاحیت شوند نیازمند زمان است .

فعال تر شدن اصلاح‌ طلبان

این فعال اصلاح طلب با تاکید بر اینکه احزاب اصلاح طلب در این دوره از انتخابات حضور پر رنگ تری دارند و منسجم تر عمل می‌کنند، گفت: شورای هماهنگی اصلاحات سعی کرده تا کنون جلسات متعددی را هفتگی و ماهانه در تهران و شهرستان ها داشته باشد و همچنین کمیته های انتخابات این شورا را در سراسر کشور فعال کرده است و هر چه جلوتر می رویم فعالیت حزبی بیشتر می شود.

وی با اشاره به مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد دخالت احزاب و حزبی کردن انتخابات تصریح کرد: در دولت تدبیر و امید احزاب اصلاح طلب نقش پر رنگ تری را نسبت به گذشته در انتخابات ایفا خواهند کرد، نمونه آن انتخابات شورای شهر تهران است که شورای هماهنگی با ارائه لیست واحدی توانست حدود 50 درصد کرسی های شورا را به خود اختصاص دهد که این تجربه را سعی می کنیم در انتخابات مجلس تکرار کنیم.

رهامی بیان کرد : تجربه ای که اصلاح طلبان از انتخابات گذشته به ویژه تجربه تلخی که از انتخابات ریاست جمهوری سال 84 بدست آوردیم می تواند ما را به یک انسجام بیشتر سوق دهد.

تلاش برای کاهش تنش با اصولگرایان

رهامی درباره اینکه آیا احزاب اصلاح طلب موافق رایزنی با احزاب معتدل اصولگرا هستند یا خیر گفت: سعی اصلاح طلبان در این است که بین خود به انسجام و وحدت بیشتری برسند و بعد از اینکه انسجام لازم را بدست آوردند به سراغ نیروهای معتدلی مانند اعتدال و توسعه بروند؛ تلاشمان این است با نیروهای اصولگرای معتدل تا آنجایی که می شود هماهنگی و نزدیکی ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه سعی اصلاح طلبان در این است که حداقل رو در رویی و تنش ایجاد نشود، گفت: هر گاه فضای عمومی به سمت میانه روی و اعتدال سوق پیدا کرد موفقیت هایی در رسیدن به هدف نیز در پی داشته است .

رهامی تاکید کرد: نشست هایی که تا به حال با آقایان شورای نگهبان و بزرگان اصولگرا داشته ایم در این جهت بوده که نوعی فضای اعتدال و کاهش افراط و تندروی را افزایش دهیم.

رئیس کمیته انتخابات شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با بیان اینکه نیروهای معتدل اصولگرا نیز هدفشان فاصله گرفتن از نیروهای افراطی است افزود: اظهارات اخیر حجت الاسلام ناطق نوری در راستای مذمت تندروی بحث مهمی است که نشان می دهد نیروهای اصولگرا به این جمع بندی رسیده‌اند که ائتلاف با اصلاح طلبان معتدل راحت تر از ائتلاف با اصولگرایان تندرو مانند جبهه پایداری است.

وی گفت: این تجربه گرانبهایی است که می تواند نیروهای معتدل و میانه روی هر دو جناح اصلی کشور را به هم نزدیک کند تا مجلسی میانه رو ایجاد شود.

عارف وارد صحنه انتخابات شود با اقبال خوب اصلاح طلبان مواجه می شود

رهامی در رابطه با سر لیستی عارف،گفت: هنوز اصلاح طلبان به تعیین لیست و مصادیق نرسیده اند که بگوییم در سر لیست انتخاباتی چه کسانی قرار دارند؛ اما اینکه اصلا آقای عارف ثبت نام خواهند کرد یا نه باید منتظر بمانیم .

رئیس کمیته انتخابات شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با بیان اینکه اگر عارف در انتخابات مجلس ثبت نام کند ظرفیت خوبی در بین نیروهای اصلاح طلب و معتدل خواهد داشت ،گفت: آقای عارف منش معتدلی است و در موفقیت اصلاح طلبان نقش موثری داشته است اما باید منتظر ثبت نام او باشیم؛ همچنین چگونگی آرایش صحنه سیاسی برای جمع بندی نهایی حائز اهمیت است.

وی تاکید کرد: چنان چه عارف وارد صحنه انتخابات شود با اقبال خوبی از سوی اصلاح طلبان مواجه خواهد شد.

احتمال برگزاری همایش اصلاح طلبان در دی ماه

رهامی در ارتباط با اینکه آیا شورای هماهنگی جبهه اصلاحات برنامه و نشست ویژه ای آینده خواهد داشت گفت: دی ماه سال گذشته اجلاسی سراسری برگزار کردیم و از آن زمان تا کنون نیز تلاشمان تمرکز بر فعالیت استان‌ها بوده است و در این راستا سفرهای استانی برای انسجام اصلاح طلبان انجام شده است.

رئیس کمیته انتخابات شورای هماهنگی جبهه اصلاحات عنوان کرد: تا کنون نشست های منطقه ای برگزار شده و به این فکر هستیم تا در دی ماه سال جاری با نیروهای استانی خود نشستی عمومی برگزار کنیم ؛هنوز به جمع بندی نرسیده ایم و امیدواریم بتوانیم طی یکی دو هفته آتی برنامه ریزی کرده و بتوانیم همایش وحدت و انسجام خود را به نمایش بگذاریم.
نام:
ایمیل:
* نظر: