tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۱۳۸۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۲
اهواز- ایرنا- فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خوزستان از ضرب و شتم دو محیط بان شهرستان اندیکا از توابع این استان از سوی شکارچیان غیرمجاز خبر داد.
آرمین صارمی فر پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد:دو محیط بان منطقه حفاظت شده شیمبار شهرستان اندیکا از سوی دو شکارچی غیرمجاز منطقه مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.
وی درباره این حادثه توضیح داد:دو محیط بان این منطقه حفاظت شده با توجه به ماموریتی که داشتند دوشنبه شب را در کوهستان سپری کردند که شامگاه سه شنبه با شکارچیان غیرمجاز مواجه شدند.
صارمی فر افزود:محیط بانان، اسلحه شکارچیان را ضبط کرده و دو شکارچی را دستگیر کردند، ولی حین انتقال متخلفان به پاسگاه محیطبانی شیمبار و گذر از یکی از روستاها، مورد هجوم اقوام شکارچیان قرار می گیرند و متخلفان را نیز فراری دهند.
صارمی فر با بیان اینکه دو شکارچی غیرمجاز دیروز بازداشت شدند، تصریح کرد:شناسایی شکارچیان توسط محیط بان ها انجام شده و پرونده آنها اکنون در محاکم قضایی در جریان است همچنین طرح دعوی علیه افراد دیگری که در درگیری شرکت داشتند نیز انجام شده است.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خوزستان حال عمومی محیط بان ها را مطلوب توصیف کرد و افزود:امور پزشک قانونی و مدت درمان آنها در حال انجام است.
به گفته وی، متخلفان در حین شکار شناسایی و دستگیر شده اند و هنوز موفق به شکار نشده بودند.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خوزستان اظهار کرد:منطقه حفاظت شده شیمبار از لحاظ حیات وحش بسیار غنی است و گونه های کبک و تیهو و کل و بز در این منطقه همیشه از سوی شکارچیان هدف قرار می گیرد.
وی افزود: یک ماه پیش نیز در منطقه حفاظت شده دز در اتفاقی مشابه دو نفر از محیط بان ها مورد ضرب و شتم شکارچیان قرار گرفته بودند.
منطقه حفاظت شده شیمبار در شهرستان اندیکا و 80 کیلومتری مسجدسلیمان قرار دارد.
این منطقه با 54 هزار هکتار وسعت، از سال 79 به عنوان منطقه حفاظت شده ثبت شد و یکی از زیستگاه های با ارزش و بکر و جنگل های بلوط استان است.
این منطقه کوهستانی با وجود وسعت زیاد تنها دو پاسگاه محیط بانی با پنج نیرو دارد و به شدت با کمبود امکانات مواجه است.
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر: