tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۱۳۲۱
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۳
بررسی کارنامه حرفه‌ای-از شهرت تا مرگ ناباورانه
هادی نوروزی، کاپیتان فقید پرسپولیس بعد از 11 سال فوتبال حرفه ای، روز گذشته در میان شوک جامعه فوتبال، به دلیل ایست قلبی درگذشت.
به گزارش "ورزش سه"، در کارنامه بازیگری هادی نوروزی نام باشگاه های پاسارگاد، فجرسپاه، داماش ایرانیان، نفت تهران و پرسپولیس دیده می شود. او در این مدت 9697 دقیقه برای پرسپولیس و تیم ملی بازی کرد که در آماری نگاهی به آن می اندازیم.

آغاز فعالیت؛ دو گل دیدنی
هادی نوروزی در سال 2008 به پرسپولیس پیوست. او در این فصل فرصت چندانی برای بازی به دست نیاورد اما دو گل حساس در ترکیب تیمش برابر فولاد و راه آهن نام او را بر سر زبان ها انداخت. هر دو گل نوروزی در این فصل گل دوم تیمش بود و او در جریان برد دو بر صفر برابر راه آهن و باخت سه بر دو برابر فولاد برای سرخپوشان گلزنی کرد.

دومین فصل؛ گلزنی در دربی
هادی نوروزی در فصل دوم حضورش در فصل یکی از بهترین عملکردهای خود را در ترکیب این تیم داشت. مهاجم شمالی پرسپولیس در این فصل با هشت گل یکی از برترین فصول فوتبالی خود را پشت سر گذاشت. مهمترین گل او در این فصل برابر استقلال در دربی رقم خورد تا جایگاه ویژه ای بین هواداران به دست آورد. خصوصا اینکه این گل در حالی رقم خورد که طلسم عدم پیروزی های متوالی سرخپوشان برابر استقلال شکسته شد.

او گلزنی در فصل دوم فوتبالش را با دو گلی که در جریان تساوی پرگل سه بر سه تیمش برابر مس کرمان آغاز کرد. سومین گل او نیز در این فصل گلی حساس برای این تیم بود. پرسپولیسی در همدان از پاس عقب بودند و او بعد از گلی که محمد پروین به ثمر رساند توانست در دقیقه 86 گل برتری تیمش را به ثمر برساند. گل چهارم نوروزی نیز در جریان تساوی دو بر دو برابر شاهین رقم خورد و در ادامه او نیز گل دوم تیمش در جریان برد 4 بر دو برابر فجرسپاسی را به ثمر رساند.

نوروزی در ادامه گلزنی هایش را در دربی با گلی که در در جریان پیروزی دو بر یک برابر استقلال رقم خورد آغاز کرد. پرسپولیسی ها با گل فرهاد مجیدی از رقیب دیرینه عقب بودند و هادی نوروزی موفق شد گل تساوی تیمش را دقیقه 38 رقم بزند و در ادامه این کریم باقری بود که با گل دیدنی اش طلسم دربی برای پرسپولیسی ها را شکست.

هفتمین و هشتمین گل نوروزی نیز در دومین سال حضورش در پرسپولیس برابر سپاهان و تراکتورسازی که هر دو دیدار با تساوی یک – یک به پایان رسید، رقم خورد.

سومین فصل؛ اولین کارت قرمز از سوی فغانی
سومین فصل حضور نوروزی در پرسپولیس با 28 بازی برای او با پیراهن این تیم همراه بود و موفق شده بود به عنوان بازیکنی ثابت در ترکیب این تیم جایگاه خود را به دست آورد. فصلی که او هفت گل نیز برای تیمش به ثمر رساند و در نهایت پرسپولیس عنوان چهارم لیگ را به دست آورد. 
نوروزی در این فصل برابر پیکان، استیل آذین، ذوب آهن، صنعت نفت، فولاد، پاس و نفت تهران به ثمر رسید. اولین کارت قرمز نوروزی با پیراهن پرسپولیس نیز در این فصل در دیدار با مس کرمان در دقیقه 92رقم خورد که از سوی علیرضا فغانی داده شد. نوروزی در این فصل سه کارت زرد در برابر تیم های مس کرمان، نفت و پاس همدان دریافت کرده بود.

چهارمین فصل؛ باز هم فغانی و باز هم کارت قرمز
نوروزی در این فصل هم یک کارت زرد از داور دریافت کرد و 2 گل نیز برای تیمش به ثمر رساند. گل های او برابر صبای قم و داماش گیلان در این فصل رقم خورد و کارت قرمزش را نیز بار دیگر از علیرضا فغانی در دیدار با سپاهان در دقیقه 78 دریافت کرد. پرسپولیس در این فصل عنوان دوازدهم لیگ را به خود اختصاص داد و نوروزی با دو گل، یک کارت زرد و یک کارت قرمز به کار خود پایان داد.

پنجمین فصل؛ 4گل، 4 کارت زرد
نوروزی در این فصل کارش را با گلزنی در دیدار راه آهن آغاز کرد و در ادامه نیز برابر ملوان، گهر و سپاهان نیز گل زد. او در این فصل 4 کارت زرد نیز برابر ذوب آهن، ملوان، آلومینیوم و گهر دورود از داوران دریافت کرد. پرسپولیس عنوان هفتم را کسب کرد و نوروزی 1380 دقیقه بازی کرد.



ششمین فصل؛ قرض به نفت تهران و 3 گل برای یحیی
هادی نوروزی در این فصل تنها 10 بازی فرصت بازی به دست آورد و در نیم فصل به نفت تهران قرض داده شد. نوروزی در ترکیب تیم یحیی گل محمدی با پیراهن زرد نفت تهران در 12 بازی به میدان رفت و 3 گل نیز به ثمر رساند. صبای قم، راه آهن و سایپا تیم های بودند که این مهاجم شمالی موفق شده بود به آنها گل بزند. 

بازگشت به پرسپولیس با گلزنی
هادی نوروزی در فصل بعد به پرسپولیس بازگشت و موفق شد در 18 بازی بعنوان بازیکن ثابت و 2 بازی بعنوان بازیکن تعویضی برای این تیم به میدان برود. ماحصل آن دو گل برابر نفت مسجد سلیمان و سپاهان گل بزند. نوروزی در دیدار با سپاهان با دریافت دو کارت زرد از سوی محمدرضا اکبریان از زمین بازی اخراج شد.



خداحاظفی با سوپر گل
هادی نوروزی به نظر می رسید بهترین فصل فوتبالی اش را در پرسپولیس آغاز کرده است. زمانی که قرار شد او در ابتدای فصل بازوبند کاپیتانی تیمش را تحویل بگیرد. شوقی که مطمئنا تا صبح مراسم دریافت بازوبند او را بی خواب کرده بود. او در این فصل که خیلی زود برای او به پایان رسید موفق شد با گلی دیدنی دروازه پدیده را باز کند. او در این فصل دو کارت زرد در 5 بازی انجام شده برای پرسپولیس دریافت کرد و در دیدار با استقلال خوزستان نیز از محسن ترکی دریافت کرد.



لیگ قهرمانان آسیا؛ گلزنی برابر لخویا
هادی نوروزی در لیگ قهرمانان آسیا در چهار فصل برای این تیم به میدان رفت که تنها گل او در آسیا برابر لخویا در همین فصل رقم خورد. نوروزی در 24 بازی لیگ قهرمانان آسیا به میدان رفته بود و حاصل آن در 1380 دقیقه حضور یک گل و 4 کارت زرد برای شماره 24 بود.

تیم ملی ایران؛ 8 بازی ملی 
هادی نوروزی در این مدت 8 بازی ملی در ترکیب ایران حضور یافت. اولین بازی او برابر کره شمالی در 7/9/2010 برای کره شمالی رقم خورد که در دقیقه آخر به جای مسعود شجاعی، گلزن ایران در این دیدار به بازی رفت.
در دومین بازی ملی هم در دقیقه 74 جانشین کریم انصاریفرد در بازی برابر ارمنستان شد و در دیدار دوستانه برابر قطر هم در دقیقه 76 جانشین مسعود شجاعی شد.

در چهارمین بازی ملی اش نیز در دیدار با ماداگاسکار به عنوان بازیکن ثابت به میدان رفت و این دیدار با نتیجه یک بر صفر و گل جلال حسینی به پایان رسید. در جریان دیدار دوستانه ایران برابر بوسنی که با برتری 3 بر دو شاگردان کی روش به پایان رسید نیز از میانه های نیمه دوم جانشین فریدون زندی شد و در دیدار با بحرین هم در دقیقه 42 به جای محمدرضا خلعتبری در زمین بازی حاضر شد.

آخرین بازی ملی هادی نوروزی مربوط به دو دیدار برابر مالدیو می شود. نوروزی در تاریخ 23 و 27/11/2011 در دو دیدار برابر مالدیو در ترکیب تیم ملی ایران قرار گرفت. 

پایان 24
هادی نوروزی شماره 24 پرسپولیس که دوران فوتبالی بی سر و صدایی داشت در نهایت در صبحگاه نهم مهرماه 1394 به دلیل ایست قلبی درگذشت تا مرگی پر و صدا داشته باشد و هواداران و جامعه فوتبال و ورزش کشور در در بهت و ناراحتی فرو برد. روحش شاد


نام:
ایمیل:
* نظر: