tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۱۳۰۹
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۴
توکلی در گفتگو با خبرنگاران :
یک عضو مجمع نمایندگان مردم تهران معتقد است؛ برخی از نمایندگان در استیضاح وزرا، قصدهای دیگر را دنبال می‌کنند.
هماپرس: احمد توکلی نماینده مردم تهران با اشاره به عملکرد هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در بررسی طرح‌های استیضاح وزرا، در گفتگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران گفت: معتقدم هیئت رئیسه باید طبق آئین نامه داخلی مجلس موضوع استیضاح وزرا را بررسی کند.

وی افزود: آئین نامه داخلی مجلس به خوبی تکلیف طرح‌های استیضاح وزرا را روشن کرده و هیئت رئیسه نمی‌تواند در رابطه با استیضاح وزرا مصلحت اندیشی کند.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه در شرایط فعلی بنده با استیضاح وزرا موافق نیستم، متذکر شد: برخی از طرح‌های استیضاح به دلیل سوالات مطرح شده، صلاحیت لازم را ندارند.

توکلی تصریح کرد: معتقدم استیضاح کنندگان برخی از وزرا، به جد قصد استیضاح وزرا را نداشته و برخی قصدهای دیگر دارند و برخی امضاها پای استیضاح وزرا استحکام لازم را ندارد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه به نظر شما نیت آن دسته از نمایندگانی که قصدی بجز اصل استیضاح دارند، چیست؟ گفت: برخی نمایندگان عدم تامین منافع حوزه‌های انتخابیه خود را دلیل استیضاح می‌دانند.

توکلی در ادامه در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه ،برخی از وزرا سوالات نمایندگان مجلس را بی ارتباط با حوزه فعالیتشان ارزیابی می‌کنند، به نظر شما عمده سوالات نمایندگان از وزرا به همین نحو است؟ گفت: همه سوالات نمایندگان بی ارتباط با فعالیت وزرا نبوده و تنها برخی از سوالات به این نحو می‌باشد.

عضو مجمع نمایندگان مردم تهران در ادامه تاکید کرد: معتقدم سوالات نمایندگان از وزرا رنگ و بوی سیاسی نداشته و بیشتر مسائل غیرسیاسی و مرتبط با حوزه‌های انتخابیه نمایندگان، در موضوع استیضاح‌ها دخیل بوده است.

توکلی در پایان در پاسخ به سوالی مبنی براینکه در برخی موارد تمایلاتی برای سیاسی شدن طرح‌های استیضاح وزرا در مجلس دیده می‌شود، آیا این امر می‌تواند رنگ و بوی سیاسی به موضوع استیضاح وزرا بدهد یا خیر؟ خاطرنشان کرد: این امکان وجود دارد که بعضی وقت‌ها فضای مجلس تحت تاثیر سیاست زدگی قرار گیرد.
نام:
ایمیل:
* نظر: