tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۱۳۰۰
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۲
بجنورد؛
چهارمین جشنواره موسیقی حوزه هنری استان با آثار و تولیدات خود باید کیفیت مطلوب برسد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛  هنرمند موسیقی خراسان شمالی با اشاره به اهمیت چهارمین جشنواره آثار و تولیدات حوزه هنری گفت: تمامي آثار شرکت داده شده در این جشنواره صرفا در حوزه‌هاي هنري استان‌ها توليد شده‌اند و هيچ اثري از مجموعه‌هاي ديگر حضور ندارد که همین امر باعث تولید آثاری با کیفیت می شود و توسط مرکز موسيقي حوزه هنري کشور تاييد و به رقابت خواهند پرداخت.

حسین حصاری افزود: در این جشنواره موضوعات و محتوا به صورت تخصصی تقسیم بندی شده که البته باید يک بخش اختصاصي برای موسيقي کودک در نظر گرفته می شد.

وی با اشاره به اینکه با شرکت در این جشنواره راه‌های رسیدن به کیفیت مطلوب را پیدا خواهیم کرد اظهار داشت : هنرمند موضوع اصلی این جشنواره است چراکه تا هنرمندان نباشند آثاری تولید نمی شود .

حصاری پیدا کردن شیوه‌های رسیدن به کیفیت مطلوب، سنجیده شدن، رسیدن به راه و روش تولید اصولی و کاهش هزینه و وقت را از مزیت‌های اصلی این جشنواره برشمرد.

این کارشناس موسيقي در ادامه گفت: تولیدات حوزه هنری استان در حوزه موسیقی بر مبنای موسیقی بومی است و در این حوزه چه از لحاظ نوازندگان، آهنگ‌سازان و شعرا و چه از لحاظ محتوای موسیقایی، ما در قالب موسیقی مقامی در موضوعات مختلف تولید داشتیم.

حصاری با اشاره به اینکه در این جشنواره در تمام رشته‌ها خراسان شمالی حرفی برای گفتن دارد، افزود: شاخصه استان ما موسیقی است و در تمام آداب و رسوم و فعالیت های اجتماعی و روزمره کاربرد دارد و با ثبت این میراث فرهنگی بزرگ در عرصه بین المللی نیز جایگاه خوبی داریم.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به سن کم حوزه هنری در این استان توانسته‌ایم جایگاه خوبی را کسب کنیم و توليدات خوبی را داشته باشیم به طوريکه 10 اثر به دبيرخانه کميته موسيقي جشنواره توليدات ارسال کرديم، 3 آلبوم موسيقي بهارآوا، ايرانم، خدايم‌سن، يک آلبوم کودک مثل ماه، 2 قطعه موسيقي جاده چشم انتظاري، ضامن آهو، جهاد علم و آگاهي و يک عنوان کتاب پژوهشي موسيقي خراسان شمالي نوشته هوشنگ جاويد به بخش اصلي و 4 اثر از اجراي اساتيد نامي موسيقي مقامي شمال خراسان به بخش جنبي ارسال شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: