tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۱۲۹۵
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۸
کشورهای اسلامی و جمعی از اقشار مختلف مردم:
رییس جمهوری با تاکید بر اینکه امروز در صحنه دیپلماسی بین المللی گرد وغباری که توسط استکبار جهانی بر چهره جمهوری اسلامی ایران نشسته بود، زدوده شده و چهره مقاومت، استدلال، منطق و تعامل سازنده مردم ایران به خوبی نمایان است، گفت: ملت بزرگ ایران و دلاوران هشت سال دفاع مقدس روزی در جنگ پیروز و امروز سرداران دیپلماسی بر جنگ پیروز شدند.
حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی صبح شنبه در دیدار مقام معظم رهبری با مسئولان، سفرای کشورهای اسلامی و جمعی از اقشار مختلف مردم به مناسبت عید سعید فطر افزود: امروز جمهوری اسلامی ایران در سایه توان دیپلماسی خود توانست قدرت دیپلماتیک در برابر قدرت های بزرگ جهانی را به رخ همگان بکشد.
رییس جمهوری با بیان اینکه امروز در دنیا هیچ کس نمی گوید که جمهوری اسلامی ایران شکست خورده، تسلیم شده و یا توافق غیر عزتمندانه داشته است، اظهار داشت: الحمدالله آنچه خواست ملت بزرگ ایران و مورد نظر مقام معظم رهبری بود، در مذاکرات هسته ای تا به این مرحله به دست آمده است.
دکتر روحانی تصریح کرد: این مرحله از توافق هسته ای آغازی برای مراحل بعدی است و نیازمند وحدت، انسجام و همچنین هدایت های داهیانه مقام معظم رهبری در طی مراحل بعدی هستیم.
رییس جمهوری جهاد اکبر را لازمه ادامه راه مذاکرات هسته ای دانست و افزود: با جهاد اکبر است که منافع ملی پررنگ و منافح جناحی کم رنگ خواهد شد.
دکتر روحانی ادامه داد: با جهاد اکبر اخلاق بر قدرت و رفاقت بر رقابت پیشی می گیرد و همچنین می توان مقاومت انجام و وحدت را به جای تفرقه نشاند. 
رییس جمهوری با قدردانی از حمایت ها و هدایت های مقام معظم رهبری در طول مذاکرات هسته ای گفت: هر آنچه در این مذاکرات با حمایت همه گرو ها و جناح ها بدست آمد، به ملت بزرگ ایران تعلق دارد.
دکتر روحانی با اشاره به وضعیت ناگوار برخی کشورهای مسلمان در منطقه گفت: امروز ندای حمایت از مظلومین و ایستادگی در برابر تروریسم نیز از سوی جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان طنین انداز است.
رییس جمهوری تاکید کرد: متاسفانه امسال رمضان بسیار سختی را برای مردمان عراق، سوریه، یمن، افغانستان و پاکستان شاهد بودیم و انشاءالله روزی فرا رسد که ماه رمضان برای همه دنیای اسلام امن باشد.
دکتر روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به صبر و مقاومت۱۲ ساله ملت بزرگ ایران در برابر قدرت های جهانی گفت: دولت تدبیر و امید بر اساس نقشه راه مقاومت، اراده و آرای مردم، هدایت های مقام معظم رهبری و با حمایت همه ارکان نظام و قوا و همچنین مجاهدت و فداکاری سرداران دیپلماسی توانست حقوق ملت بزرگ ایران را بر کرسی ظفر بنشاند.
رییس جمهوری با اشاره به زیاده خواهی های قدرت جهانی در طول سالیانه گذشته گفت: آنهایی که تاکنون می گفتند جمهوری اسلامی ایران تخلف کرده است و لذا حق غنی سازی ندارد و همچنین به دلیل قطعنامه های سازمان ملل، تحریم ها قانونی است، به این نتیجه رسیدند که سیاست تحمیل و فشار به شکست منتهی شده و باید این سیاست را کنار گذاشته و به جای تخاصم، تفاهم و به جای منازعه، مفاهمه را برگزینند.
دکتر روحانی در ابتدای سخنان خود با تبریک عید سعید فطر به همه مسلمانان جهان بویژه ملت ایران و مقام معظم رهبری، رمضان را ماه آزمون ایمان، ایستادگی صبر و بالاتر از همه ماه میهمانی خدا توصیف کرد وگفت: ماه رمضان با عید فطر پایان می پذیرد و این بدان معناست که همه ما بعد از این ماه به فطرت پاک خود باز گشته ایم.
نام:
ایمیل:
* نظر: