tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۱۲۹۳
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۴
سیاست ما در مقابل دولت مستکبر آمریکا هیچ تغییری نخواهد کرد
10-12 سال است که ۶ دولت بزرگ جهانی که از لحاظ صنعت اقتصادی و ... جزو کشورهای مقتدر دنیا محسوب می شوند در مقابل ایران نشسته اند تا ایران را از پیگیری صنعت هسته ای باز بدارند، این را صریحا گفتند. هدف واقعی آنها این است که پیچ و مهره های صنعت هسته ای باز شود. این را سالها پیش هم به مسئولان ما صریحا بیان کردند. الان هم در این آرزو هستند. ۱۰-۱۲ سال کشمکش با جمهوری اسلامی نتیجه اش این شد که این ۶ قدرت، ناچار شدند که گردش چند هزار سانتریفیوژ را در کشور تحمل کنند، ناچار شدند ادامه این صنعت را در کشور تحمل کنند. ادامه تحقیقات و توسعه این صنعت را تحمل کنند.

هماپرس:تجلیل از حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز قدس

- شعار مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا (در روز جهانی قدس)، فضای کشور را تکان داد و مخصوص تهران و شهرهای بزرگ هم نبود- ملت ما را از خودش، از شعارش، از حرکتش، از این جلوه‌های عظیم باید شناخت- آنچه که دشمن با فضاسازی سعی می‌کند از ملت ایران نشان دهد و بعضی کج‌فهم‌ها هم همان را تکرار می‌کنند، انحراف و غلط است. - حوادث منطقه در این ماه مبارک رمضان و قبل از آن حوادث ناگواری بود.- متاسفانه دستهای نامبارکی، ماه مبارک رمضان را برای بسیاری از مردم منطقه تلخ کردند.- بسیاری از مردم مومن یمن، بحرین و فلسطین روزهای سختی را سپری کردند.

مذاکرات هسته ای

- نکته اول تشکر از دست اندرکاران این مذاکرات طولانی و نفس‌گیر است. رئیس جمهور محترم و به خصوص هیات مذاکره کننده حقیقتا زحمت کشیدند و تلاش کردند.- چه متنی که تهیه شده در مجاری قانونی پیش بینی شده خود تصویب بشود و چه نشود، اجر مذاکره کنندگان کشورمان محفوظ است. این را به خود آن برادران از نزدیک عرض کردم، البته برای تصویب این متن، مسیر قانونی پیش بینی شده ای وجود دارد که باید طی شود.- انتظار ما این است که دست اندرکاران، مصالح کشور را با دقت در نظر بگیرند و آن چه را که تحویل ملت خواهند داد، بتوانند با گردن افراشته در مقابل خدای متعال هم ارائه دهند.- نکته بعدی این است که چه این متن تصویب شود و چه نشود، به حول قوه الهی اجازه هیچ گونه سوء استفاده ای از آن داده نخواهد شد. اجازه خدشه در اصول اساسی نظام اسلامی به کسی داده نخواهد شد. قابلیت های دفاعی و حریم امنیت کشور به فضل الهی حفظ خواهد شد. جمهوری اسلامی در زمینه حفظ قابلیت های دفاعی و امنیتی خود هرگز تسلیم زیاده خواهی دشمن نمی شود.- چه این متن تصویب شود و چه تصویب نشود، ما از حمایت دوستانمان در منطقه دست نخواهیم کشید، از ملت مظلوم فلسطین، از ملت مظلم یمن، از ملت و دولت سوریه، از ملت و دولت عراق، از مردم مظلوم بحرین و مجاهدان صادق مقاومت در لبنان و فلسطین همواره مورد حمایت ما خواهند بود.- در هر صورت سیاست ما در مقابل دولت مستکبر آمریکا هیچ تغییری نخواهد کرد.- همان طور که بارها تکرار کردیم ما با آمریکا در مورد مسائل گوناگون جهانی و منطقه ای مذاکره ای نداریم، در مورد مسائل دوجانبه مذاکره نداریم. گاهی در موارد استثنایی مثل مورد هسته ای بر اساس مصلحت مذاکره کرده ایم.

- سیاست های آمریکا در منطقه با سیاست های جمهوری اسلامی ۱۸۰ درجه اختلاف دارد. آمریکاییها حزب الله و مقاومت لبنان را که فداکارترین نیروهای دفاع ملی در یک کشورند متهم به تروریسم می کنند آن وقت در مقابل، دولت تروریستی صهیونیستی کودک‌کش را مورد حمایت خود قرار داده اند. با این چنین سیاستی چگونه می شود معامله و مذاکره کرد و به توافق رسید؟

رجزخوانی های آمریکا

- در چند روزی که از پایان این مذاکرات گذشته است، مسئولین آمریکایی مشغول رجزخوانی اند، هر کدام با زبانی رجز می خوانند که البته ما کاری به آنها نداریم. مشکلات داخلی آنها، آنها را ناچار می کند که اینگونه رجز بخوانند. می گویند ما ایران را سر میز مذاکره نشاندیم، تسلیم کردیم، مانع از سلاح هسته ای ایران شدیم! حقیقت قضیه چیز دیگری است.- سلاح هسته ای ایران ربطی به گفتگوی آمریکا و غیر آمریکا ندارد؛ خود آنها هم می دانند. گاهی هم اهمیت فتوای حرمت سلاح اتمی را بر زبان آوردند. ما بر اساس حکم قرآن و شریعت اسلامی، تولید سلاح هسته ای و نگهداری و به کار بردن آن را حرام می دانیم و اقدام نمی کنیم به آنها ربطی ندارد به مذاکرات هم ربطی ندارد.- آنها می دانند آنچه مانع جمهوری اسلامی در زمینه تولید هسته ای است، تهدید توپ و تشر آنها نیست. یک مانع شرعی است. اهمیت این فتوا را می دانند.- امریکایی ها به ملتشان راست نمی گویند. آنها درباره مسائل گوناگون می گویند ایران را تسلیم کردیم. تسلیم ایران را مگر در خواب ببینند.- ۵ رئیس جمهور قبلی امریکا از اول انقلاب تا به امروز در این آرزو که جمهوری اسلامی را تسلیم کنند یا مردند یا در تاریخ گم شدند! شما هم مثل آنها. شما هم این آرزو را هرگز به دست نخواهید آورد که ایران اسلامی را تسلیم کنید.- یک نکته در کنار حرف های رئیس جمهور آمریکا در این چند روز وجود داشت و آن اعتراف به اشتباهات گذشته آمریکا بود. البته مشتی از خروار بود. اعتراف کرد که در ۲۸ مرداد آمریکاییها در ایران خطا کردند. اعتراف کرد در کمک به صدام حسین، آمریکایی ها خطا کردند. رییس جمهور امریکا دو سه مورد را گفت اما دهها مورد را نگفت.-۲۵ سال حکومت ظالمانه و جائرانه پهلوی دوم، شکنجه ها، کشتارها، غارت ها، فاجعه آفرینی ها، از بین بردن عزت ملت ایران، تسلط صهیونیست ها، نابود کردن هواپیمای مسافربری به وسیله شلیک موشک از دریا، لگدکوب کردن منافع داخلی و خارجی ملت ایران و بسیاری چیزهای دیگر به وسیله آمریکا انجام گرفت که رییس جمهور امریکا آنها را نگفت.

- امروز شما(دولتمردان امریکا) بعد از گذشت سالهای طولانی از ۲۸ مرداد یا از جنگ هشت ساله اعتراف می کنید که اشتباه کرده اید. در حالی که  الان هم اشتباه می کنید. الان هم مشغول اشتباه هستید، در جای جای مختلف منطقه و به خصوص نسبت به جمهوری اسلامی و ملت ایران در حال اشتباه هستید و چند سال دیگر، کسی می آید و همین اشتباه شما را به رخ خواهد کشید. همچنان که شما اشتباهات گذشتگانتان را به رخ می کشید.

مقاومت رمز پیروزی

- حقیقت را بفهمید و از اشتباه خارج شوید. آنچه من به ملت ایران می خواهم عرض کنم این است که جمهوری اسلامی به توفیق الهی و به حول قوه الهی مقتدر و قوی است و روز به روز هم قوی تر شده است.- ۱۰ - ۱۲ سال است که ۶ دولت بزرگ جهانی که از لحاظ صنعت اقتصادی و ... جزو کشورهای مقتدر دنیا محسوب می شوند در مقابل ایران نشسته اند تا ایران را از پیگیری صنعت هسته ای باز بدارند، این را صریحا گفتند. هدف واقعی آنها این است که پیچ و مهره های صنعت هسته ای باز شود. این را سالها پیش هم به مسئولان ما صریحا بیان کردند. الان هم در این آرزو هستند. ۱۰-۱۲ سال کشمکش با جمهوری اسلامی نتیجه اش این شد که این ۶ قدرت، ناچار شدند که گردش چند هزار سانتریفیوژ را در کشور تحمل کنند، ناچار شدند ادامه این صنعت را در کشور تحمل کنند. ادامه تحقیقات و توسعه این صنعت را تحمل کنند.

- تحقیق و توسعه صنعت هسته ای ادامه خواهد داشت. گردش صنعت هسته ای ادامه خواهد یافت. چیزی که سالها تلاش کردند و امروز روی کاغذ آوردند و امضا می کنند معنایش چیزی نیست جز اقتدار ایران.- این (اقتدار) براثر ایستادگی ملت، مقاومت ملت و شهامت و ابتکار دانشمندان هسته ای ماست. رحمت خدا بر شهریاری ها، رضایی نژادها و احمدی روشن ها و علیمحمدی ها، رحمت خدا بر شهیدان هسته ای، رحمت خدا بر خانواده های آنها و ملتی که پای حرف حق خود و احقاق حق خود می ایستد.- این آقا(رییس جمهور امریکا) گفته است که می تواند ارتش ایران را نابود کند، من نمی خواهم در این زمینه چیزی بگویم. اگر آنها که این حرف را خواهند شنید می خواهند درست بفهمند، اگر می خواهند از تجربه های خود درست استفاده کنند بدانند ما از هیچ جنگی استقبال نمی کنیم، ما به هیچ جنگی مبادرت و پیش دستی نمی کنیم، اما اگر جنگی اتفاق بیفتد، آن کسی که سرشکسته از جنگ خارج خواهد شد، آمریکای متجاوز و جنایتکار است.

نام:
ایمیل:
* نظر: