tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۱۲۵۷
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۴
یافتن شغل مناسب در میان متخصصان رایانه در بازار رقابتی شدید امروز ـ چه در داخل کشور و چه در خارج و سایر کشور‌ها ـ به هیچ وجه ساده نیست؛ اما ترکیبی مناسب از مهارت‌های سخت و نرم می‌تواند راه را تا حد زیادی هموار کند. آن گونه که متخصصان معتقدند، شرکت‌های بزرگ و کوچک در آینده نزدیک به برخی از این مهارت‌ها، بیش از همه نیاز خواهند داشت.
مهارت هایی فنی که آینده شغلی شما را تضمین میکندیافتن شغل مناسب در میان متخصصان رایانه در بازار رقابتی شدید امروز ـ چه در داخل کشور و چه در خارج و سایر کشور‌ها ـ به هیچ وجه ساده نیست؛ اما ترکیبی مناسب از مهارت‌های سخت و نرم می‌تواند راه را تا حد زیادی هموار کند. آن گونه که متخصصان معتقدند، شرکت‌های بزرگ و کوچک در آینده نزدیک به برخی از این مهارت‌ها، بیش از همه نیاز خواهند داشت.

به گزارش «تابناک»، زمانی که متخصصین رایانه و فنی از صلاحیت‌های یکسانی برخوردار باشند، مجموعه‌ای از دانش و مهارت‌های نرم و سخت در یکجا می‌تواند تفاوت اساسی ایجاد کند. تشخیص آنچه در آینده نزدیک در دنیای فناوری مورد نیاز خواهد بود نیز البته کار چندان ساده‌ای نیست، ولی همان کاری است که تحلیلگران به آن اقدام کرده‌اند. از نظر این تحلیلگران، مهارت‌های نرم و سخت زیر و ترکیبی مناسب از آن‌ها، نیاز فوری شرکت‌ها در آینده است.

مهارت هایی فنی که آینده شغلی شما را تضمین میکند

مهارت‌های نرم

در حالی که داشتن این مهارت‌ها برای یک شغل مناسب ضروری و اساسی است، ‌معمولا مهار‌ت‌هایی هستند که نمی‌توان در رزومه کاری به آن‌ها اشاره کرد. کلید اصلی این است که این مهارت‌ها را به عنوان فضایل یا هنر کاری خود طبقه‌بندی کنید و در زمینه محیط کار هر روزه خود قرار دهید. این مهارت‌ها شما را از یک فرد معمولی که تنها می‌تواند وظایف محوله را انجام دهد، متمایز ساخته و یک کارمند ارزشمند از شما می‌سازد.

انجمن ملی دانشجویان و کارمندان ایالات متحده (NACE) در پژوهشی که ‌روی ۲۶۰ کارمند صورت داده، این پنج مهارت را به ترتیب اهمیت، جزو ارزشمند‌ترین مهارت‌های یک کارمند طبقه‌‌بندی کرده است.

مهارت هایی فنی که آینده شغلی شما را تضمین میکند

کار تیمی و گروهی: افرادی که ‌مهارت کار گروهی بالاتری ‌دارند، در شغل خود از جایگاه محکم تری برخوردارند. در کار گروهی افرادی که توانایی دیدن نقشه وسیع‌تر را داشته و در محدوده تخصص خود فرا‌تر از موضوعات کاری روند، در جایی که لازم باشد رهبری تیم را بر عهده می‌گیرند؛ این افراد از مهم‌ترین دارایی‌های هر شرکت هستند.

تصمیم‌سازی: توانایی نگاه از منظر‌های متفاوت و برآورد و سنجش خروجی‌های احتمالی هر تصمیم ‌و سپس مشخص ساختن و دفاع از مسیری مشخص‌ به شدت مورد نیاز شرکت‌ها هستند.

ارتباط‌گیری: توان خواندن و نوشتن و سخن گفتن به شکل واضح از نیازهای اساسی هر جوینده کار است؛ اما افرادی که قادر به آن باشند تا مفاهیم تکنیکی پیچیده را به گونه‌ای واضح و بدون ابهام برای گستره عظیمی از مخاطبان تشریح کنند، از قدرت ارتباط گیری بالایی برخوردار بوده و با سایرین به کلی متمایزند.

مهارت هایی فنی که آینده شغلی شما را تضمین میکند

طرح‌ریزی و اولویت‌بندی: روش جزئیات محور، نگاه رو به جلو‌ و تفکر خلاقانه، یکی از مهم‌ترین فاکتور‌ها برای رقابت شرکت‌ها در دنیای فعلی است. این موضوع و اهمیت آن بیش از همه مربوط به اختصاص منابع محدود و گران قیمت در موارد ضروری و مورد نیاز است.

پژوهشگری و تفکر انتقادی: قرار نیست پاسخ همه پرسش‌ها را دانست؛ اما باید دانست از ‌کجا و از چه طریق به پاسخ آنها رسید.

مهارت‌های سخت و تکنیکی

در کنار این مهارت‌های نرم، تعدادی از مهارت‌های تکنیکی و سخت نیز وجود دارد که یک پژوهش در شبکه اجتماعی LinkedIn آن‌ها را به عنوان مشاغل پر اهمیت و بیشتر مورد نیاز در این حوزه برای سال ۲۰۱۴ معرفی کرده ‌و تقریبا می‌توان به خوبی توافق داشت که کدام یک از این مهارت‌ها در سال ۲۰۱۵ ‌بیشتر مورد نیاز خواهند بود.

مهارت هایی فنی که آینده شغلی شما را تضمین میکند

امنیت داده‌ها: قطعا هیچ شرکت بزرگی دوست ندارد ‌ماجرای سال گذشته سونی برایش پیش آید. از سوی دیگر، هرچند امنیت داده‌ها امروزه چندان ارزان نیست، ‌سرمایه‌گذاری اشتباه قطعا بسیار هزینه‌تر از یک سرمایه‌گذاری مطمئن است.

لائورا مک گاریتی، متخصص استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال‌ در این باره می‌گوید: امروزه امنیت، مهم‌ترین موضوع برای کسب و کار‌هاست و به شدت اهمیت دارد، زیرا حفاظت ‌‌از اطلاعات بسیار سخت شده است.

تحلیل داده‌ها: در حالی که توفان بزرگ داده‌ها و اطلاعات جهان ما را در‌می‌نوردد، شرکت‌های موفق به شدت نیازمند این هستند که افراد متخصص و هوشمند را برای جمع‌آوری، ذخیره‌سازی، تحلیل و یا تفسیر این حجم عظیم داده به شکل روزانه در اختیار داشته باشند.

برنامه‌نویسی و توسعه سیستم: از آنجا‌ که اکنون بسیاری از کاربران به وب از طریق گوشی‌های هوشمند خود دسترسی دارند، برنامه‌نویسی وب و موبایل طی سال‌های آینده رشد فراگیری خواهد داشت. مک گاریتی در این خصوص نیز عنوان کرده است: این روند نشانی از کاهش ندارد، زیرا مشتریان هر روز بیشتر تقاضا دارند. در این میان، طراحان نرم‌افزار موبایل می‌توانند تجربه‌های متفاوتی را در اختیار مشتریان گذارند.

مهارت هایی فنی که آینده شغلی شما را تضمین میکند

مدیریت پروژه: مدیریت پروژه شید نسبت به سایر مهارت‌های سخت، ‌کمتر فنی و تکنیکی به نظر می‌آید، اما اهمیت و ارزش برابری با سایر مهارت‌های سخت و فنی دارد؛ در عدم مدیریت مؤثر پروژه، امنیت، داده کاوی و تحلیل داده و طراحی و توسعه وقت کشی محسوب می‌شود و یا آنکه شرکت را در موارد مورد نیاز برای تغییر اولویت‌ها به شدت سردرگم خواهد کرد.

مدیریت پایگاه داده‌ها: به زودی شرکت‌ها و بنگاه‌ها چالش چندانی برای جمع آوری اطلاعات و الگوهای رفتاری مشتریان نخواهند داشت، بلکه چالش اصلی اکنون بر سر چگونگی ذخیره، دسترسی و تحلیل داده‌ها در راستای تدوین استراتژی و ‌تصمیم‌گیری است. این چیزی است که مک گاریتی به آن اشاره می‌کند. در بازارهای دیجیتالی امروز، داشتن مهارت‌های منحصربفرد در مدیریت اطلاعات بنگاه، رقبا، مشتریان و سایر اطلاعات مربوطه بسیار ارزشمند است.

نام:
ایمیل:
* نظر: