tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۱۲۳۵
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۸
دنیای غرب ماهیت انرژی هسته‌ای ایران را پذیرفت/ چگونگی لغو تحریم‌ها در آینده مشخص خواهد شد/ ایران در مذاکرات نشان داد اهل منطق است
خطیب نماز جمعه تهران گفت: دنیای غرب ماهیت انرژی هسته‌ای ایران را پذیرفت و حال آنکه از همان ابنتدا چنین حقی را قبول نداشت.
دنیای غرب ماهیت انرژی هسته‌ای ایران را پذیرفت/ چگونگی لغو تحریم‌ها در آینده مشخص خواهد شد/ ایران در مذاکرات نشان داد اهل منطق استبه گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، آیت‌الله «محمد امامی کاشانی» خطیب نماز جمعه عبادی سیاسی این هفته تهران بود.

وی در خطبه‌های نماز جمعه تهران با اشاره به مذاکرات هسته‌ای اظهارداشت: ماهیت بیانیه ارائه شده در نشست لوزان روشن است و جزئیات بعد از این مورد بررسی قرار می‌گیرد.

دنیای غرب ماهیت انرزی هسته‌ای ایران را پذیرفت

وی ادامه داد: دنیای غرب ماهیت انرژی هسته‌ای ایران را پذیرفت و حال آنکه از همان ابتدا چنین حقی را قبول نداشت و زیر آن زده بودند.

خطیب نماز جمعه تهران با برشمردن دلایل موفقیت ایران در مذاکرات هسته‌ای گفت: اولین عامل ارتقای سطح علمی کشور بود چرا که ایران و نظام جمهوری اسلامی از لحاظ رشد علمی در وضعیت بسیار خوبی در دنیا به سر می‌برد.

آیت‌الله امامی‌کاشانی در ادامه اظهاراتش افزود: عامل دوم ملت ایران است ملت ایران به دین و معنویات پای‌بند و در عین حال متحد، منسجم و یک صدا است و با این اخلاق سیاسی و اجتماعی توانایی به پیش بردن امور را دارد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با برشمردن سومین عامل موفقیت ایران در مذاکرات هسته‌ای تاکید کرد: عامل سوم تیم مذاکره کننده است؛ انصافا تیم مذاکره کننده در طول مذاکرات متین، با حکمت و با متانت رفتار کرد و در همین باره مقام معظم رهبری بحث "نرمش قهرمانانه" را مطرح فرمودند، تیم مذاکره کننده ایران تلاش‌های شبانه روزی و خستگی ناپذیری را در این مدت داشتند و باید به همه آقایان به خصوص شخص رئیس‌جمهور و هم چنین آقای ظریف وزیر امور خارجه هم تبریک و هم خسته نباشید گفت.

ایران در مذاکرات نشان داد اهل منطق است


وی پیرامون انگیزه جمهوری اسلامی از آمدن به پای میز مذاکرات هسته‌ای با گروه 1+5 و خطاب به غربی‌ها گفت: جمهوری اسلامی اگر به پای میز مذاکره آمده نه برای تحریم شما بلکه می‌خواسته نشان دهد که اهل منطق بوده و کار شما ظالمانه است البته تحریم‌ها موثر بوده است.

آیت‌الله امامی‌کاشانی در خصوص نوع رویکرد غربی‌ها در قبال پیمانی که با جمهوری اسلامی در طول مذاکرات هسته‌ای بسته‌اند و خطاب به آن‌ها ابزار داشت: اگر به عهد خود وفا کردید، ایران هم به عهد خود وفادار خواهد ماند اما شما نباید به سمت بحث‌های دیگر مثل حمایت جمهوری اسلامی از تروریسم بروید، باید از این سخنان لغو و بی‌ربط و بی‌اساس دست بردارید.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در ادامه تاکید کرد: اگر عهد خود را شکستید دیگر نباید خطاب به ما بگویید که چرا شما عهدتان را شکستید و حال آنکه ایران هرگز عهد خود را نمی‌شکند و بر روی مکارم اخلاقی پایدار است؛ شکستن‌ها و به هم ریختن پیمان‌ها در میان شماست.
نام:
ایمیل:
* نظر: