tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۱۲۲۰
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۰
یکی از معضلات شهرنشینی، مصرف غذاهای آماده غیر خانگی یا اصطلاحا فست‌فود‌ها است که به علل مختلف ممکن است سلامت انسان را با مخاطره مواجه سازد.
زهرا عبداللهی، مدیر دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: یکی از مواردی که می‌توان برای مصرف غذا در خارج از منزل رعایت کرد، روش پخت است. غذاهای سرخ شده مانند سیب زمینی سرخ کرده، همبرگر، مرغ سوخاری و . . . دارای مقدار زیادی روغن هستند و مصرف مکرر آنها موجب افزایش دریافت کالری و در نهایت افزایش وزن و چاقی می‌شود می‌توان با جایگزینی نوع تنوری یا گریل شده مواد غذایی به جای نوع سرخ شده آنها، دریافت کالری کمتر و غذای سالم‌تری استفاده کرد. 

وی گفت: مصرف نوشیدنی‌های گاز دار که حاوی قند فراوان هستند،‌بدون تامین مواد غذایی سالم برای بدن کالری بالا هم دارند می‌توان دوغ کم نمک و بدون گاز، نوشیدنی‌های کم‌شیرین و کم کالری و آب را جایگزین انواع نوشابه‌های گاز دار کرد. 

ترفند دیگر در مصرف غذای سالم در خارج از منزل، استفاده از حجم دهنده‌های غذا مثل سالاد داخل ساندویچ و کنار پیتزا است. 

در صورتی که از سرکه یا آب لیمو و روغن زیتون به جای سس استفاده شود. 

عبداللهی به مواردی چون کاهش حجم غذای مصرفی،‌کاهش میزان نمک غذا، وجود سبزی جات کنار غذا و آهسته غذا خوردن نیز برای مصرف غذا در رستورانها بدون نگرانی از دریافت بالای کالری و ابتلا به اضافه وزن اشاره کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر: